tilbage

Land Rover Forum  

Index
75159: Forespørgsel (15-01-2009 18:50:50)
Tove Andersen #6546, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.24.41.128)
Hejsa
Er der nogen der har erfaring med kvaliten på diverse engelske reservedelspusheres kvalitet?. Jeg kan se der er en del forskel på prisen for den samme vare, er det et udtryk for høj/lav kvalitet, eller bare et udtryk for forskel på grådighed?. Hvis der er forskel kvalitetsmæssigt, hvem er så den leverandør med den højeste kvalitet? Hvis vides.
Med 110 splittet ad hilsen
Leif
Index
75160: sv: Forespørgsel (15-01-2009 19:02:30) (svar på 75159)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Hej

Jeg vil mene at kvaliteten er lige god/lige ringe. Så vidt jeg har oplevet er det de samme stumper fra især Britpart, der sælges hos de forskellige leverandører.

Rygtet vil vide at siden Britpart ikke længere leverer til den engelske hær, så er kvaliteten for stærkt ned afgående.

Pris og kvalitet hænger som oftes sammen, og det er mit indtryk at på mange dele er især stålet af en ringere kvalitet end ved de originale dele. Dette skulle efter sigende være et problem på især kardan-aksler og gearaksler.

Hilsen Niels
Index
75164: sv: Forespørgsel (15-01-2009 19:18:11) (svar på 75159)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.231.205)
Det er ikke til at svare entydigt på, men hvis der er en betydelige prisforskel er det ofte fordi visse varer findes som originale, og dermed dyrere, og uoriginale, og dermed billigere. Her taler jeg om priser i UK.

Selv er jeg i disse timer på jagt efter et nyt varmelegene til varmeapparatet på min RRC. Jeg kan få et originalt til ca. 140 £ pg et uoriginalt til 40 £.
Med min viden om disse sager, er jeg ikke minded for i dette tilfælde at ville give så meget mere for det originale.

Til gengæld har jeg set eksempler på f.eks. en koblingshovedcylinder af uoriginal herkomst, som var så ringe, at jeg mener, at det ikke vil være umagen værd at montere denne.
Fra samme kilde kommer en del bremsedele, som man så kan regne med er af samme triste beskaffenhed.
Nogle gange anføres det, at prisforskellen skyldes ovennævnte forhold.

I min søgen rundt i de engelske pusheres hjemmesider, finder jeg, at prisforskellene ikke er særlig store for direkte sammenlignelige varer.

Herhjemme er markedet noget mere uigennemsigtigt og mærkeligt, hvorfor jeg kun undtagelsesvist køber her.
Hvis jeg køber i UK, har jeg normalt varen i løbet af 3 hverdage.
Køber jeg i DK og ikke nyder sælgers tillid, skal jeg først overføre penge til sælger, og håbe på at sælger så står ved sit tilsagn om at ville sende varen.
I løbet af et par dage, vil betalingen kunne registreres og varen kan afsendes. Det tager så 3 hverdage.

Fragten i DK kan næsten ikke komme under ca kr. 100 for 5-10 kg, som svarer ret nøje til fragten fra UK, men varerne er så til gengæld noget dyrere her end i DK.
Ved at handle i DK, har du fordelen ved verbalt at kunne fremsætte dine ønsker, frem for at skulle skrive sig ud af sagen.

For ikke at geråde ud i de værste misforståelser, har du, som du åbenbart også ved, mulighed for at spørge her på dette geniale forum!!

God jagt
Knud
Index
75172: sv: Forespørgsel (15-01-2009 21:37:21) (svar på 75159)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Det er jo de samme få producenters varer der sælges både i UK og DK.

Der kan være kæmpe forskel på en billig efterligning og en original del, men man kan også finde uoriginale dele der er lige så gode eller ligefrem bedre end dem med grøn oval på.

Land Rover producerer jo ikke alle tingene selv men køber rigtigt meget hos underleverandører. Så en del med pågældende underleverandørs eget navn på kan være fuldt ud lige så god som havde den været i en æske med Land Rover logo på.

Min erfaring er at man skal undgå de billige efterligninger. De giver bare ærgelser.

En original del eller en del i god kvalitet fra en alternativ producent købt fra UK koster typisk det samme eller lidt mindre end en billig efterligning købt i DK.

Index
75197: sv: sv: Forespørgsel (16-01-2009 08:53:47) (svar på 75172)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Jeg har på det seneste benyttet Williams og jeg har ikke fornærværende noget at udsætte.
Jeg har tidligere benyttet et firma midt i jylland som jeg er noget skuffet over, jeg har købt et sæt fjedre som jeg dog fik byttet om men disse var også ringe så jeg har anskaffet et nyt sæt som indtil nu er ok, så det er , for mig, svært at se hvor man skal købe stumper.
Iøvrigt tankevækkende at de firmaer der sælger stumper, har den for mig, holdning at de er ligegyldige, de må da se med på vores hjemmeside.
Bare hvordan jeg oplever det.
MVH Jens E lidt træt her til morgen.
Index
75247: sv: sv: sv: Forespørgsel (16-01-2009 22:12:23) (svar på 75197)
Tove Andersen #6546, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.24.41.128)
Hejsa
Mange tak for indspark. Det ser ud til at være lige så besværligt at kende skidt fra kanel som jeg frygtede. Men hvor intet vover.
leif