tilbage

Land Rover Forum  

Index
75663: varme (23-01-2009 14:09:16)
Philip Noel (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.215.95.34)
hej
Er der kan sige mig der nogen hvorfor af min varmluft bliver til koldluft så snart jeg holder stille selv om motoren er i gang.
Philip
Index
75664: sv: varme (23-01-2009 14:21:16) (svar på 75663)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej Philip


Øhm måske du skulle skrive hvad det er for en dyt du har, kan godt regne ud det må være et LandRover produkt, (forhåbentlig), men der ud over hvad er det mon så!!!!!!!!

Der er sikkert mange der står på spring for at hjælpe, men giv dem lige en chance.


Med undrende rovert hilsner

Ole

#493

Index
75667: sv: sv: varme (23-01-2009 14:52:45) (svar på 75664)
Philip Noel (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.215.95.34)
Hej Igen

Ja god ide, det er en 90" med en 200tdi fra en Discovery
Index
75665: sv: varme (23-01-2009 14:28:49) (svar på 75663)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Har du kølervæske nok på?

Hvis der er for lav vandstand i kølesystemet er det første, der ryger varmeapperatet.

MVH Jakob E S
Index
75668: sv: sv: varme (23-01-2009 14:57:34) (svar på 75665)
Philip Noel (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.215.95.34)
Hej

Jeg må fyldevæske på, hvor højt skal det stå i beholderen

mvh Philip #1901, reg.nsj
Index
75669: sv: sv: sv: varme (23-01-2009 15:06:35) (svar på 75668)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.30.16)
Hej Philip

Du skal fylde på direkte i køleren og helt op.

Eddie
Index
75681: sv: sv: sv: sv: varme (23-01-2009 18:47:59) (svar på 75669)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Helt enig i at det lyder som for lidt kølevand. Har selv prøvet det.
Index
75683: sv: sv: sv: sv: varme (23-01-2009 19:10:30) (svar på 75669)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
Hmm..... Direkte i køleren?
På min 200 er det i beholderen man fylder på.
Men, til spørgsmålet om hvormeget, fyld den op.
Når vandet bli'r varmet op, udvider det sig og regulerer standen ved at det overskydende render ud af overløbsrøret.

Jimmi
Index
75692: sv: varme (23-01-2009 19:46:51) (svar på 75663)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.117)
Altså bortset fra de andre gode råd, så bliver maskinen koldere i tomgang end ved kørsel. Det er derfor, man holder stille ved overophedet maskine og lader den køre i tomgang for at nedkøle.
Index
75695: sv: sv: varme (23-01-2009 20:03:55) (svar på 75692)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.156.113)
Jo jo poul, men det betyder jo altså ikke, at fordi man holder for rødt lys, så skal der komme kold luft ud af varmeapperatet.

Og det er klart min erfaring, at efterfyldning af kølervæske skal direkte i kølesystemet og ikke via ekspansionsbeholderen. Hvis man vil være sikker på at der kommer nok på.

Hilsen
Eddie - med 300 TDI bl.a.
Index
75696: sv: sv: sv: varme (23-01-2009 20:43:17) (svar på 75695)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.117)
Nu står der altså ikke skrevet, hvor lang tid han holder stille, før der kommer kold luft og mange bilister har den uvane, at lade maskinen køre i tomgang for at varme kabinen op. Og jeg har jo heller ikke modsagt de andre råd...
Index
75702: sv: sv: sv: sv: varme (23-01-2009 23:48:45) (svar på 75696)
Philip Hej (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.215.95.34)
hej igen
tak for alle gode indlæg.
1. jeg kan kun fylde beholderen, der er igen dæksel på køleren selv.
2. luft bliver kold bare ved et rødt lys næst der går ikke to min
3. min indstrument ur viser temperatur lige under mindten, på en tur fra Bagsværd til Øst by foreksmepel.

mvh Philip #1901 reg. nsj.
Index
75703: sv: sv: sv: sv: sv: varme (24-01-2009 07:23:42) (svar på 75702)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Måske er der luft i dit varmeapparat? Er der ikke en prop i siden af køleren i toppen?
Index
75705: sv: sv: sv: sv: sv: varme (24-01-2009 10:33:28) (svar på 75702)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.202)
Lad os se de positive sider før vi maler fanden på kølerhjelmen...
Find den af Ole omtalte prop og skru den fri. Fyld op med væske, skru proppen fast igen og kør en længere tur på 30 - 40 km, så maskinen bliver gennemvarm.
Hjælper det ikke, kan der være en luftlomme et sted i kølesystemet, hvorfor du nu skal hæve fronten inden du genopfylder køleren.
Lad maskinen køre med variable omdrejninger mens proppen er af.
Proppen på igen og kør en tur.
Hjælper det ikke, er Fanden løs: så kan det være, at der er en utæthed i toppakningen.

HUSK: ved begge påfyldninger skal beholderen også fyldes!
Index
75706: sv: sv: sv: sv: sv: sv: varme (24-01-2009 12:01:36) (svar på 75705)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.160.197.46)
Hej Phillip
Jeg kan erfaringsmæssigt give dig endnu en mulighed for at afkode fejlen.
Hvis ikke kølervæsken bliver transporteret rundt i systemet så bliver luften hurtigt kold gennem varmeapparatet.
Sådan en fejl kan opstå hvis pumpehjulet på vandpumpens aksel er gået løs. Ved tomgang står hjulet stille eller kører meget langsomt rundt. Når bilen får gas løber hjulet med rundt pga. friktionen.
Mvh.
Martin
Index
75707: sv: varme (24-01-2009 12:49:26) (svar på 75663)
Mikael Petersen #7584, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.58.240.16)
Hej. Det kan også være termostaten der er defekt.
Hilsen Mikael.