tilbage

Land Rover Forum  

Index
75756: Er der årg. af Defenderen man skal holde sig fra? (25-01-2009 20:26:24)
Peter Mortensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.156.126.15)
Hejsa
Jeg går og er stille og roligt ved at brænde varm på at få mig en Defender, gerne en 11 personers bus! eller en fra før missundelsesafgiften i juni98. da jeg er novice i LR verdenen, ville jeg gerne høre fra jer om der en nogle årgange/modeller man skal holde sig fra. og hvorfor. Jeg kan selv lave det meste på en bil, men gider ikke og ligge og skruge hver weekend(hvis i forstår sådan en!)
Mvh
Peter
Index
75758: sv: Er der årg. af Defenderen man skal holde sig fra? (25-01-2009 20:40:05) (svar på 75756)
Christian kryger (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.129.46.2)
defenderen med tdi motor er god, hvis bilen skal bruges til hverdag. jeg bruger min til hverdag og der har ikke rigtig været noget med den endnu. 7.9.13. den har kørt 300000 så det er langt.
mvh Christian
reg midt jyl
Index
75761: sv: Er der årg. af Defenderen man skal holde sig fra? (25-01-2009 20:54:21) (svar på 75756)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.99.117)
Jeg har en OneTen, muligvis bygget i 1985, men reg. 1.gang 1987. 2,5 d uden turbo, 68 hk, ca. 350.000 km. Kører udmærket, men er ingen racer. Dejlig rummelig, plads til to sovende samt alt vort udstyr. Har på fem år kørt ca 140.000 km i den incl. ferieture til Sverige, Spanien, Frankrig, Italien, Schweiz og Tyskland. Udskiftet generator, vandpume, tandrem komplet, koblingsarm 2 x samt bremser komplet. Og en gennemtæret tank. Ikke vild megen rust i rammen eller torpedo. Er faktisk meget glad for den, men den trænger til en opgradering eller en udskiftning, idet jeg også kører til steder, hvor der er indført miljøzoner for biler under 3,5 t. Marchhastighed på motorvej 90 km/h. 8 km/l. 2 l motorolie pr 1.000 km.
Index
75782: sv: sv: Er der årg. af Defenderen man skal holde sig fra? (25-01-2009 22:08:34) (svar på 75761)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Jeg ville vælge en fra 1992 da modellen der fik 200tdi motor,
Kig efter rust i dørene og i rammen.
Efter 300.000km kan en renovering af motor og gearkasse komme på tale, helt afhængig af hvem og hvordan den er kørt og hvordan den er paaset med service.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
75786: sv: sv: sv: Er der årg. af Defenderen man skal holde sig fra? (25-01-2009 22:14:59) (svar på 75782)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.107.217)
Mig bekendt findes der ikke biler der er solgt under navnet Defender (hvor der står "Defender" og ikke "110" eller "90" på fronten), som ikke har TDI, TD5 elle V8 motor.

MVH Jakob E S
PS Jo selvfølgelig de nye 2,4 puma motorer.
Index
75787: sv: sv: sv: sv: Er der årg. af Defenderen man skal holde sig fra? (25-01-2009 22:24:48) (svar på 75786)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.30.111)
Ganske rigtigt Jakob.

Hvis det var mig der skulle ud og købe en bil (Defender,90,110), ville jeg ihvertfald gå en stor bue udenom 2.5TD-motorerne. Og i bedste fald undgå at få øjenkontakt med sælgeren ;-) Den motor er simpelthen for fejlbehæftet. Det ved jeg, da jeg selv har en under hjelmen...

Mange hilsener Jens
Index
75791: sv: sv: sv: sv: sv: Er der årg. af Defenderen man skal holde sig fra? (25-01-2009 22:51:29) (svar på 75787)
Peter A. Christensen #2055, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.114.124)
Hej
Jeg kan ikke forstå at der er så mange der har noget imod 2,5 td motoren, jeg har haft 4 LR 90" med denne motor, og jeg har ikke haft nogle problemer, det er ingen racer, men køre fint mellem 90-100 km/t uden problemer,skal selvfølgelig vedligeholdes som alle andre motore, med olie og vand.Jeg skifter olie for hver ca.10.000km, og der har jeg ikke brugt 1L til efterfyld.
Ved godt der har været revnede nogle stempler og toppakning på en af dem jeg købte, men det har jeg også haft en V8 der havde.
Hilsen
Peter
Index
75802: sv: sv: sv: sv: sv: Er der årg. af Defenderen man skal holde sig fra? (26-01-2009 08:26:19) (svar på 75787)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Det bør i øvrigt også nævnes at der er fordele ved IKKE at tage en bil fra efter navnet skiftede til Defender. Stålkanterne på laddet ruster for et godt ord på de nye. På de ældre er de galvaninseret. Det er et helvede at få ordnet, da hele bilen skal skilles helt ad.

MVH Jakob E S
Index
75798: sv: sv: sv: sv: Er der årg. af Defenderen man skal holde sig fra? (26-01-2009 04:48:11) (svar på 75786)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.65)
Nu siger den gode spørger, at han er novice i vor LR verden, hvorfor han måske er kig på en OneTen bus, som sælger har benævnt Defender. I Tyskland ombygges for tiden gamle Serie IIA biler til racers, men i teksten bliver de benævnt Defender II.
Men ellers har Jakob ret, dog findes der mange OneTen og Ninety, der er blevet efterudstyret med 200 eller 300 tdi maskiner.
En 2,5 td har et dårlig ry pga. rævnede stempler. Det sker, fordi maskinen ikke kan tåle overophedning, hvorfor det altid er tilrådeligt, at køre med en større vandandel i kølervandet om sommeren end om vinteren.
Index
75827: sv: sv: sv: sv: sv: Er der årg. af Defenderen man skal holde sig fra? (26-01-2009 14:04:30) (svar på 75798)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.30.111)
Hej Paul.

Hvorfor en større vandandel om sommeren?

Hilsen Jens
Index
75829: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der årg. af Defenderen man skal holde sig fra? (26-01-2009 14:21:03) (svar på 75827)
tøt.. m (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.60.108.3)

Hej Jens

Vand køler mere end kølervæske :-) så om sommeren kan det godt betalt sig at køre med en større vandandel..

//Tøt
Index
75897: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der årg. af Defenderen man skal holde sig fra? (26-01-2009 22:29:32) (svar på 75829)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Jeg kører med en 2,5 TD.

Kilometertælleren har rundet 380.000 km. Der skal efterfyldes cirka en liter olie på de 6-7000 km imellem olieskiftene, men da den drypper fra koblingshuset er det ikke til at vide hvor lidt af det der bliver forbrugt indvendigt i motoren.

Stemplerne er standard størrelsen, hvilket jeg ved fordi jeg skiftede det af dem der var revnet ;-)

Den er fin i bytrafik og på landevej til omkring 80 km/t. Derefter bliver den lidt rigeligt støjende. Den rækker fint i bjerge, i mudderterræn og med trailer, men er mærkbart langsommere i accelerationen end dagens personbiler.

Index
75846: sv: Er der årg. af Defenderen man skal holde sig fra? (26-01-2009 15:14:57) (svar på 75756)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Peter

Naturligvis skal du som regel nr. 1 finde dig et velholdt eksemplar uden for meget rust og med en passet motor. Men er standen god er årgangen ikke så vigtig. Naturligvis er de nyere dieselmaskiner mere moderne osv. men ikke nødvendigvis mere holdbare i længden.
Det lyder i mine ører som om du skal have dig en 200 eller 300 Tdi fra starten af halvfemserne.

God jagt.
PS og find dig en god LR pusher, du kan købe lidt vedligholdelse hos
Søren - Defender 90" V8