tilbage

Land Rover Forum  

75983: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 06:54:01)
Nikolaj Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.136.94.107)
Jeg er ny læse på jeres forum og syntes hjemmesiden er total uoverskulig...

Jeg har kig på en Serie III 88" og i den forbindelse søgt på siden efter nogle gode beretninger om renoverings projekter med billeder.

Har i ikke et sådan sted hvor folk kan lægge billeder ind og skrive om deres renoverings projekter?

mvh. Nikolaj
75988: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 07:56:00) (svar på 75983)
Per Jungersen #7366, reg. øsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 90.184.119.209)
Nikolaj

Det er iorden at du synes at hjemmesiden er uoverkulig.
Men med fire udråbstegn - synes jeg ikke du er særlig venlig over dem som lægge et arbejde i disse sider.

Jeg er ret sikre på at du ville få flere positive svar, hvis du havde skevet.

"Hjælp til Serie III 88 projekt" eller tilsvarende.

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med det ønske - ikke af ond vilje.

/Per

75990: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 08:05:21) (svar på 75983)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Hej

Prøv at se http://www.serie2a.dk/. Det er om en serie IIa men forskellen på de to biler er ens. Men jeg ville regne lidt mere tid end Claus Phil bruger. Den mand kan altså bare et eller andet.

Mht til kritikken af hjemmesiden, uha du berører et følsomt emne. Det er måske rigtig at den mest henvender sig til medlemmer af klubben, men ellers er der jo mange andre spændende private sider om de emner du efterspørger.

Prøv f.eks at se www.sitercenter.dk/laro

Hilsen Niels
75991: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 08:08:29) (svar på 75983)
Peter Hansen #4214, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.24.250)
Kære Nikolaj.

Hvis Du alvorligt mener at at denne hjemmeside er uoverskuelig, tror jeg ikke en 88" er det rette køretøj for Dig. Jeg tror Du vil finde den alt for kompliceret i sin særegne britiske simplicitet.

Med 88" 200tdi hilsen
Peter
75995: sv: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 08:34:14) (svar på 75991)
Nikolaj Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.136.94.107)
Nu er det ikke så hård ment :-) den virker bare ikke særlig bruger vendlig for en grønskoldning.

mvh. Nikolaj
75996: sv: sv: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 08:54:29) (svar på 75995)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.245.193)
Citat:
for en grønskoldning.
Citat slut!

Når jeg kommer i en ny kreds, hvor jeg håber på at kunne nyde goder, starter jeg sjældent med at sparke de folk, jeg vil i tale med, over skinnebenet som den første handling.
Selv om jeg måske synes at folks børn er ækle, lægger jeg heller ikke straks ud med, højlydt, at fremkomme med min mening om disse ækle børn.

Når jeg kommer ind på en ny hjemmeside, skal jeg som regel bruge en del tid på at finde rundt, inden jeg er fortrolig med den. Mon ikke du skal have en smule tålmodighed?

mvh
Knud
75999: sv: sv: sv: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 09:25:06) (svar på 75996)
Nikolaj Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.136.94.107)
Så slap dog af! sparker ikke nogle eller kritiser.

Som jeg skrev er det ikke så hårdt ment :-) og dette er en smily..

Syntes bare siden er lidt uoverskulig, "og det er ikke fordi jeg ikke har brugt tid på den," det er der vel ingen grund til at gå i selv-sving over :-) dette er en smily igen,

mvh. og god carma i den fælles interresse
Nikolaj
76038: sv: sv: sv: sv: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 19:23:32) (svar på 75999)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
Hej Nikolaj
Angående din udtagelse, så har du delvis ret.
Mange gange så er overskriften i vores indlæg ikke tydelige nok. Her tænker jeg på, at man nogle gange ikke lige tænker 3 år frem når man skriver sit indlæg.
De daglige brugere af dette forum går jo ind og ser nye indlæg. Så åbner man, vurderer og lukker eller skriver indlæg.
For udefra kommende personer er det jo ikke så nemt. De skal ind og søge, og nogle gange er overskriften på det indlæg der er relevant, ikke helt så let at tyde. Og så kan man ikke som ny bruger finde guldkornene. Har selv haft problemet flere gange.
Men det er jo ikke vores forum, ej heller klubben det er galt med der. Det er udelukkende alle brugerne, der skal være bedre. Og jeg husker at når man peger én finger frem, så er der fire, der peger på én selv.
Så måske vi skal være bedre til at skrive den rigtige overskrift på vores indlæg, da det helt klart vil hjælpe når man senere skal søge i forummets totale viden.

Jimmi
76036: sv: sv: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 19:05:02) (svar på 75995)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.241.140.73)
He he Nikolaj.
Jeg håber du har fået hjælp.

Ligesom beskrevet i en anden tråd, omkring en RangeRover så skal der lidt voodoo til.

En af voodoo tingene er at du spørger pænt og absolut uden kritik, og så på magisk vis dukker der svar op i din tråd, med links, der henviser til andre tidligere tråde. Og så har du pludselig al den hjælp og viden tilgængelig du overhovet kan overkomme at sætte dig ind i.

Sådan virker det her.

Det går langsomt, det er besværligt, det er ikke særligt gennemskueligt og du skal afsætte en del kvalitetstid, til dette.
Forum er såmænd bare skruet sammen på samme finurlige måde som vores kære biler.

Og du kunne jo heller ikke finde på at udtale dig negativt om vores biler!!! ;-) .... Ku' du ????

Med landrover hilsen
Jens B. Pedersen
75994: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 08:30:11) (svar på 75983)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 193.163.78.251)
Hej Nikolaj
Du skal nok bare bruge mere tid her på siden.

Når du først er blevet medlem og har brugt TIMER på at læse her inde, vil du sikkert også finde siden dejlig.

Jeg syntes det er rart at den er opbygget som den er.
Det er nemt lige og se en tråd uden at skulle bladre frem og tilbage i en masse under menuer !

men ellers findes der mange andre landrover forums
de er nok ikke et 100% alternativ til denne her side, men man må jo godt følge med på flere forums.

her inde er du næsten altid sikker på et svar. ikke sikkert du får det svar du ønsker dig, men folk er gode til at svare.

jeg kan da lige sige at et rent serie forum finder du på http://serieslandrover.10.forumer.com/

der kan du da finde nogle billeder og lidt.

held og lykke med bilen, håber man kommer til at møde dig ude i det danske land.

vh
Brian
76005: sv: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 10:26:57) (svar på 75994)
Anders Lindberg - #7561, Kbh. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.28.147.12)
Hjemmesiden er lige som en Land-Rover - den har ikke udviklet sig nævneværdigt siden den blev født, og dens brugere vil aldrig kunne blive enige om at ændre noget på den..... ;-)

/anders
- som glæder mig over andre fora med lidt højere til loftet end herinde:
www.tenere.dk
www.havkajakroerne.dk
www.safetycar.dk

76008: sv: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 10:32:42) (svar på 75994)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.30.111)
Hej.

Jeg giver Brian ret.

Dette forum er en kæmpe vidensbank, og hvis man ved lige hvad man leder efter, så er svaret der med 98% sikkerhed. Og hvis ikke man kan finde det, spørger man da bare.

Mht.overskuelighed, så er det også lidt op til den enkelte forumskribent/-spørger at formulere sig så klart som muligt. Jeg har selv på det seneste stillet nogle enkle spørgsmål "Ventildækselpakning. Hvordan får man den tæt?", og det håber jeg kan gøre det lidt lettere for dem der søger på "ventildækselpakning" at finde det rigtige indlæg.

Håber at du finder det du leder efter.

Venlig hilsen Jens - med ny ventildækselpskning :-)
76009: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 10:44:07) (svar på 75983)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Kære Nikolaj

Du har aldeles ret i din betragtning, for jeg har allerede på et tidligere tidspunkt påtalt "roderiet".
Jeg blev nærmest kastet på en blok og senere hængt på hjul og stejle for min påtale.

Jeg formoder at De, der er af samme holdning som du og jeg, ikke tør fremkomme med deres besyv af angst for også at blive sablet ned - set i lyset af utallige tidligere tiders forsøg på samme.

Det er ganske vist, at en del af brugerne synes at hjemmesiden bare er helt OK - og det må de jo have lov til at synes - men jeg synes det er ufedt at en mild påtale, som din (omend der er brugt 4 ! - jeg ville så nok have brugt flere) afstedkommer at sindene kommer i kog herinde og der nærmest opildnes til lynchstemning.

Du fremkommer med din objektive betragtning - du har bladret rundt og fundet at der er visse mangler. Disse opdagelser deler du derpå med os andre - det synes jeg er kammeratlig gjort og formålstjenlig for hele klubbens internetflade.

Thumbs-up herfra.

SIIIhilsen
Stefan
76010: sv: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 10:55:20) (svar på 76009)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 193.163.78.251)
Jeg tænker om man ikke bare kunne lave en slags "skin" så man kunne vælge at få et andet udsende af siden.. så kunne der var nyt og gammel. databasen vil være den samme ( så info'en er den samme i de 2 "skins" , som man kender det fra fx. windows media player )

jeg er ikke competent til at lave sådan en webløsning og ved slet ikke om det kan lade sig gøre.

Det var bare en tanke. som jeg valgte at smide her ..

VH
Brian
76016: sv: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 11:29:23) (svar på 76009)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
Kære Stefan.

Jeg har ikke tidligere blandet mig i diverse debatter vedr. gammelt contra nyt hjemmeside-layout. Og jeg agter heller ikke at gøre det yderligere, bortset fra med følgende ene tilkendegivelse; nemlig at jeg personligt bakker op om den nuværende hjemmeside-model (herunder med en forventning om almindelig, løbende vedligeholdelse og udbygning, indenfor det muliges begrænsning, når man taler frivilligt arbejde) som jeg synes, er både funktionel og overskuelig, og heldigvis ikke så fancy, at det gør noget.

F.s.v.a. dine oplevelser af tidligere at være blevet sablet ned m.m., så vil jeg sige til dig, at jeg ved at have fulgt de tidligere debattråde personligt har fundet, at hvad, der kunne være blevet til nogle meget nyttige og konstruktive debatter om fordele og ulemper, desværre hver gang er blevet spoleret temmelig meget af diverse temperamentsudbrud, hvoraf du forhåbentlig selv indser, at du må tage en stor del af disse på din kappe. Historikken er jo stadig tilgængelig for de, der orker at læse det igennem.

F.s.v.a. Nikolajs indlæg her synes jeg også, du transformerer en lidt for dramatisk opfattelse ind i hensigten blandt de, der har besvaret indlægget. Hvor i alverden finder du f.eks., at der skulle være blevet opildnet til noget, der bare kunne minde om lynchstemning? Det står simpelthen ikke at læse nogle steder, så hjælp dog med at holde benene på jorden i stedet for en accelering ud i noget, der kun kan gå galt nok engang.

Med dette indlæg frygter jeg lidt at få en spand af jeg ved ikke hvad retur. Men det må så tages med. Mit indlæg er imidlertid i sit hele klub-kammeratligt ment og henstillet. Det skal du vide. Der er jo ingen tvivl om, at du har både indsigt, forståelse og erfaring med mange ting. Men brug det dog konstruktivt. Så skal det nok komme til nytte på sigt.

Og til Nikolaj. Selv som helt ny - og du skal så absolut være velkommen - er det selvfølgelig tilladt (og for klubben også konstruktivt) at udtrykke, hvad man oplever. Men vær også meget gerne tålmodig og spørg dig lidt frem til at starte med. Hvad der er "gammeldags" er ikke nødvendigvis dårligt ;-) Og når du så har dannet dig lidt grundigere overblik gennem et stykke tid, så berig os hellere end gerne med dine indtryk. Så tager vi den derfra.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
76017: sv: sv: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 11:42:05) (svar på 76016)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Kære Søren

Du behøver ikke at frygte noget herfra - du har din mening og opfattelse af sagens rette sammenhæng - jeg har min. Vel har jeg i min levetid begået fejl (også i klubsammehæng), og fået slag herfor - ret og rimeligt.
Så er den ikke længere.

SIIIhilsen
Stefan
76013: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 11:16:07) (svar på 75983)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.3)
Nu skal I sandelig passe på, at I ikke kammer over med jeres venlige velkomst til et nyt medlem.
Vort altid travle og behjælpsomme IT-udvalg har masser at se til og har gennem flere år forsøgt, at få kvalificeret bistand. Og indtil da, må vi acceptere resultatet af udvalgets arbejde.
At sitet for et nyt medlem virker uoverskuelig, kan jeg godt følge, men min viden om IT er så beskeden, at jeg ikke vil være til nogen nytte for udvalget, hvis noget nyt skal udformes.
Fornylig løb så administratoren for linksiden fra opgaven og nu hænger den også på Jesper. Til gengæld kommer links nu med på siden, hvilket er en positiv udvikling.
På de kommende regionsforsamlinger kunne emnet passende tages op, evt. finde nogen, som vil give en hånd med.

TAK til Nikolaj for den friske og uforbeholdne kritik - og det er sagt med anerkendelse og respekt for Jespers store arbejde som IT-udvalg i klubben.
76023: sv: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 12:47:31) (svar på 76013)
Flemming Thomsen #6571, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.100.90)
Jesper indkaldte til et møde på Landsarrangement 2008 hvor man kunne komme med input til hjemmesiden.

Mig bekendt var der meget lille fremmøde.
Jeg deltog ikke og alle os der var på LA08 UDEN at deltage kan ihvertfald ikke tillade os at kritisere.

I øvrigt er jeg sikker på at Jesper til enhver tid er lydhør overfor forslag.

Jeg kan fuldt ud følge PAU-SE's
"anerkendelse og respekt for Jespers store arbejde"

Mvh
Flemming
76025: sv: sv: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 13:07:37) (svar på 76023)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.198.210.62)
Og i forlængelse af Flemmings indlæg, er jeg ganske sikker på at gode ideer og forslag modtages med kyshånd.
76026: sv: sv: sv: sv: Uoverskulig hjemme-side !!!! (28-01-2009 13:47:48) (svar på 76025)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.234.195)
Ja men så må jeg jo have lov til at ytre mig, idet jeg var den eneste ene, som tog imod Jespers indbydelse og mødte op ved LA08, dog 5 min for sent, men Jesper ventede tålmodigt med kaffen!!

Nu vil jeg dog ikke yppe til mere kiv over den mødesag. Den er der kogt rigelig med tynd suppe på! :-)

Så længe der tilsyneladende kun er et meget lille mindretal, der har det meget svært med den nuværende hjemmeside, er det vel også sin sag for Jesper, at kaste sig ud i et koloenormt arbejde med at lave hjemmesiden grundlæggende om, primært for omlægningens egen skyld.
Jeg spekulerer lidt på, om ikke han evt. har andet her i tilværelsen at tage sig til, f.eks. noget, der giver ham brød på bordet og ny motor til sin bil som han så inderlig ødelagde på turen til LA08!! :-)

For mig er det inderligt ligegyldigt, hvordan en hjemmeside ser ud, når blot den i store træk indeholder det jeg efterspørger, f.eks. et meget levende forum, som rigtig mange andre klubber kan misunde os. Jo, jeg følger flere andre, og ved så en lille smule om det, og kan drage sammenligninger!! :-) Faktisk er jeg rigtig meget glad for at denne side ikke har en masse smarte features, der tager en krig at downloade, hver gang man går ind. Her er det blot en skid og en begmand, så er man på, uden så meget pis og papir, som mange andre hjemmesider er plaget af.

mvh og tumbs up til Jesper
Knud