tilbage

Land Rover Forum  

7537: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 20:18:41)
Mikkel Warming (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 131.164.129.89)
Efter gennemlæsning af den senere tids debatter her på forumet, er jeg personligt endt op med en meget dårlig smag i munden og en harme over hvordan visse personer med lavt medlemsnummer, nedsabler og nedgører nye og uerfarende medlemmer i DLRK, man bør forstå at det ikke er alle der har spenderet de sidste 20 år under hjælmen på en Land Rover!
Og jeg er af den overbevisning at det er en medvirkende årsag til at mange af os nye medlemmer mister lysten til at engagere sig i videre i det frivillige arbejde i DLRK, og når man samtidig bliver mødt af en frygt for fornyelse mange steder i ledelsen, kan man kun gisne om hvordan DLRK ser ud om 10 år.
Er DLRK kun for de garvede medlemmer, og skal klubben køre i samme rille som den har gjort de sidste 25 år?
Eller er DLRK til for alle de medlemmer som betaler kontingentet, og skal der ikke være plads til den fornyelse som gør klubben levende, og bør man ikke byde nye medlemmer velkomne og være åben over for nye input og ideer?
Jeg har været medlem af denne klub i 3-4 år, og er efterhånden nået til den personlige opfattelse at klubben vil gå i stampe, hvis man ikke bliver mere fremsynet og klar over at virkeligheden er anderledes end den var for et kvart århundrede siden, og kan det ligeledes være rigtigt at mange initiativer skal kvæles i et forældet og alt for tungt bureaukrati.

Med venlig hilsen
Mikkel Warming 5104
Sekretær i Reg.Ssj.
7540: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 20:57:10) (svar på 7537)
Anders Trusholm Jensen #5891, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.88.66.140)
Hej Mikkel.
Jeg tror du er inde på noget af det rigtige. Jeg dog kun været medlem af klubben et lille års tid. Du har ret i at tonen i rover forum kan virke nedladende til tider. Jeg har dog også oplevet lidt det samme på forskelige træf og lign. Det kan godt virke som om
der er en lille flok som har været medlem i lang tid og ikke har meget lyst til at lukke os andre nye medlemer
ind i deres lille verden. Dette indlæg er ikke ment som et surt opstød men blot for at henlede opmærksomheden lidt mere mod os nye og næsten nye medlemer.
Anders 5891
7542: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 21:34:40) (svar på 7537)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.29)
Hej Mikkel.

Du har fuldstændig ret i dine observationer og udsagn.

Det største problem i den måde DL-RK's medier (og selve klubbens aktiviteter) drives på er, at ingen nye medlemmer rigtigt orker at blande sig i debatten; netop fordi det meste af klubbens aktiviteter er "stivnet" i en fortid, hvor klubben ikke var Skandinaviens største automobilklub, men en "loge" for de "indviede".

Hvordan vi lige - på en demokratisk og værdig måde - skal videreudvikle klubbens sammenhold på, er derimod vanskeligt at gennemskue, men et eller andet sted må det vel starte med, at nye medlemmer blander sig i debatten, og at erfarne medlemmer accepterer de "provokationer" der nu måtte komme op.

- vel vidende, at det kræver elefanthud at imødegå de mentale tåbeligheder, der er konsekvens af berøringsangst med den almindelige samfundsudvikling.

Jeg vil gerne støtte din opfordring til debat om sagen, fordi den er vigtig for selve klubbens eksistens.

Med Roverhilsen

7544: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 21:42:33) (svar på 7537)
Metz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.107.35.124)
Hørt Mikkel!
Det er jo ikke alle LR entusiatster der får kvalme ved nye medlemmer eller ved synet af en GPS navigator ;-)

Når vi ser på hvordan verden omkring os forandrer sig, er det jo helt naturligt at klubben også ændrer sig.

Vi har i de senere år været inde i en positiv udvikling - se bare på medlemstallet - og en af forudsætningerne for at denne udvikling skal fortsætte er jo at medlemmerne engagerer sig og "taler" klubbens sag.

Selv om mange ikke kan se det og mener at vores køretøjer mest af alt minder om kummefrysere, er det jo ikke mangel på udvikling der kendetegner Land-Rover idag. Hvor havde vi været hvis der ikke havde været nogen udvikling fra Land-Rovers side?

Lad os tage os sammen og arbejde for og med hinanden - og det uanset om der er tale om en Serie I eller en Freelander.

;-Jørgen Metzdorff
regionsleder, Østjylland
7545: sv: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 21:52:40) (svar på 7544)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.29)
Hej Metz.

Det er jo så et spørgsmål, om de mange nye medlemmer er en konsekvens af klubbens aktiviteter, eller selve Land Rover-produkternes popularitet.

Men helt enig i synspunktet; at få de mange nye medlemmer med i fællesskabet og at få fællesskabet til at virke.

Med Roverhilsen
7546: sv: sv: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 22:03:53) (svar på 7545)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.82.78)
Det var da godt nok utroligt hvad der kunne komme ud af Klauses og mit lille bøvs??,tag det dog ikke så tungt,eller selv højtideligt,hvor skal vi hen du !!
7549: sv: sv: sv: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 22:08:48) (svar på 7546)
Metz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.107.35.124)
Så er vi på vej igen...

Hvad med noget sagligt istedet? Det ville pynte - om ikke andet så pynte på det rygte medlemmer med lave numre får på denne måde...

;-Jørgen Metzdorff
regionsleder med højt nummer(4772), Østjylland
7550: sv: sv: sv: sv: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 22:19:53) (svar på 7549)
Mikkel Warming #5104, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 131.164.129.89)
Jeg var udemærket klar over at jeg ville få nogen på huden grundet dette indlæg, men jeg er af den overbevisning at man bliver nød til at ryste lidt op folk for at få belyst dette umiddelbare store problem, som i en hvis grad har lammet klubben,og jeg kan da kun opfordre både nye og gamle medlemmer til at ytre og komme med evt. forslag til hvordan vi fælles kan finde en løsning!
7551: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 22:33:22) (svar på 7550)
Nikolai Norup #5948, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.84.221.237)
Vil intet tilføje, blot meddele at det ikke er alle der oplever noget negativt. Indtil videre har jeg UDELUKKENDE haft positive oplevelser her i DLRK. Alle har været venlige og hjælpsomme på deres sæt og vis, ny som gammel, lav som høj!
Løsningen har jeg ikke(da jeg ikke til fulde kan se problemet!), men kommunikation er altid et skridt den rette vej!!
Og til Mikkel(o.a) kan jeg kun sige at det er godt at ytre sin mening, det er dejligt at høre at folk rent faktisk bekymrer sig (for hvis man ikke gjorde det ville man vel ikke skrive hér ville man ?) Jeg mangler givetvis fantasi, men Mikkel hvilke ideer til løsning af det umiddelbare store problem sidder du inde med ? Hvad er det, helt præcist du er utilfreds med ?(Beklager hvis du mener at du har udpenslet dette til fulde, men jeg er lidt tykhovedet!)

Keep it cool !!
Nikolai
7555: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 23:02:20) (svar på 7551)
Mikkel Warming #5104, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 131.164.129.89)
Godaften Nikolai

Først vil jeg da sige at jeg er glad for at du har kun mødt det positive i DLRK, og jeg kan da også tilslutte mig i at der sker meget godt rundt omkring i regionerne.
Men her vil jeg da også sige at det ikke er alle steder, at tingene glider som jeg og andre kunne ønske sig.
Det er mit synspunkt at der er mange initiativer der druknes af en forstokket holdning til hvordan verden var igår, og ikke hvordan den er i dag, kan man ikke afprøve nye ideer og trække på ressourser som man ellers ikke plejer.
Der bliver kneppet alt for mange fluer og tærsket langhalm på ligegyldige sager, som sænker smidigheden i systemet.
Man bør se fremad ellers tror jeg at man skyder sig selv i foden.

MVH MIKKEL
7557: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 23:10:34) (svar på 7555)
Nikolai Norup #5948, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.84.221.237)
Mikkel !!
Deri kunne jeg ikke være mere enig, så´n helt generelt set !!
Fremgang må være vejen frem!!
Så længe det ikke ender i total individualistisk anarki(som resten af verden) er jeg med all the way!!
FORANDRING FRYDER !!
Vh. Nikolai
7552: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 22:39:23) (svar på 7550)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.194.101)
Jep - that´s the spirit boys!
Nok med ævl og bævl, jeg er ældst øbberbøv og hva´ved jeg.
Hermed et foreslag til lidt fornyelse:
Jeg har i længere tid fundret lidt over om det ikke var muligt at skille foraet op i flere underafdelinger, indeholdende: forum for SERIEbiler + DEFENDER, forum for DISCOVERY, forum for de nye modeller, et sladre sladre chatroom - eller noget lignende. Grunden til det er, at det derved måske vil være nemmere for især nye medlemmer at lave fejlfinding på deres kæreste eje uden at skulle en masse for deres vedkommende unødvendig info igennem . - Hva´synes I !
LR hilsen Stefan (Auto)
7556: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 23:06:08) (svar på 7552)
Nikolai Norup #5948, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.84.221.237)
Det er en god ide Stefan, den vil jeg gerne tilslutte mig, omend jeg ikke mener det er strengt nødvendigt at inddele så "detaljeret", men på den anden side: ville man vide noget om andre årgange end sin egen, kunne man jo altid surfe lidt rundt! Jeg finder det givtigt at høre om alle LR erfaringer, man ved jo aldrig hvilken bil man køber næste gang(udover naturligvis frabrikatet!!)
Måske er der også en pointe i at "holde sammen" således at vi ikke ender i et hieraki og ender med at blive til serieklubben, dicoveryklubben, rangieklubben, freeklubben etc.! + ?
Måske lidt sortseer-agtigt.
ANYWAYS : godt ´tiv!
Vh.
Nikolai
7558: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 23:21:56) (svar på 7556)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.194.101)
Ja, jeg er med på hvad du mener det kan ende op med - har også gjort mine overvejelser desvedrørende - men synes nu alligevel at det er et forsøg værd.
Et andet forslag går på en form for "Bilens ABC" som jeg tænkte, at de der har generel specialviden omkring f.eks. Accumulatorer, Benzinfremdrivningsmaskineri, EL-anlæg, Stålbehandling, Lovtekst etc.etc. ville være interesseret i at være med til at lave et lidt mere dybdeborende "hæfte" som man kan klikke sig ind på - jeg tænker på udbygning af vores i forvejen glimrende tekniske bibliotek. ???
7559: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 23:36:33) (svar på 7558)
Nikolai Norup #5948, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.84.221.237)
Freuds associationsteori er måske ikke grebet ud af den blå luft.
Du får mig til at tænke på at det kunne være nyttigt med en slags forhandler liste. Som nybagt LR-DADDY/MOMMY kan det være svært at hitte rede i diverse forhandlere af guderne må vide hvilke obskøne ting man ikke vidste en motor har brug for! Måske kunne man også udvide det med links til LR relaterede magasiner etc.
Hvilke bedre forudsætniger får man for en god handel end gennem sin entusiastklub ??
En slags(selvfølgelig upartisk..Øhh) "DLRK anbefaler" eller her finder du: dæk, karburatorer, fælge, olier og så videre i det uendelige...(suk).

Een ting bliver jeg dog nødt til at stejle over :
"GENEREL SPECIALVIDEN???!!!!!!" :)
(men ja, jeg forstår udemærket hvad du mener!)

Keep it comin´
Nikolai
7562: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 23:53:48) (svar på 7556)
Anders Skovlod Jacobsen #6423, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 131.164.151.69)
Godaften allesammen......
Nu er vores forum da virkelig blevet til nogle medlemmers savnede chatrum!

Som en af de senest ankomne i DLRK, medlem pr. 23/1-03, må jeg fuldt ud tilslutte mig NUS´ omkring et fælles forum for os alle, ikke opdelt som klubber i klubben! Det er med stor glæde jeg selv den seneste tid har fuldt med i alt fra "Den bedste gearkasse?" til "TD5 vs V8", og det er den kæmpe hjælpsomhed fra mange medlemmer, på alle disse spørgsmål, der gjorde at jeg selv smed et spørgsmål ud til foramlingen tidligere idag!
Jeg fik præcis de svar jeg ønskede, og det er vel hele pointen med klubbens forum?

Uffe, #6423
7561: Opdeling af forummet.... (04-02-2003 23:49:52) (svar på 7552)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 172.16.21.100)
Hej Stefan - og andre brugere af forummet.

Jeg vil lige sige, at der ER er ny version af forummet (faktisk hele dlrk.dk) på vej. Hvis ikke det var for brand, sygsom og andet uværk herhjemme, så havde det hele være på nettet allerede ved nytår. Men det er altså blevet lidt forsinket... (jeg sidder faktisk og koder på tingene her i aften..)

Jeg vil ikke i detaljer fortælle, hvad det nye forum kommer til at kunne, men jeg kan sige med sikkerhed, at det IKKE bliver inddelt efter bilmodellerne og ej heller indeholde underforums.
Og det er der en simpel grund til:
De allerfleste spørgsmål drejer sig ikke om specifikke Defender-, Disco-, Serie-problemer...
Problemer med dårlige el-forbindelser, galvaniserede rammer, dækstørrelser o.lign gælder for alle modellerne (ihvertfald ofte flere af modellerne).
Hvis vi begyndte at inddele i modeller, så kunne nyttig viden omkring de nævnte problemer (og alle andre generelle problemer) blive spredt rundt i de forskellige model-forummer...
"Problemer med en 300TDI ?" - så skal du lede i Defender, Disco og ... øhh mon Range Rover og Freelander også er kommet i en version med 300TDI ??

- Det bliver rigtigt besværligt og rodet.

Jamen, hvad så ??
Jo, der skulle gerne ske en forbedring i forummet, så det bliver nemmere at søge viden og erfaringer.
Alle indlæg vil nemlig blive grupperet efter emner. Så har man f.eks. et tændingsproblem, så kan man få vist alle indlæg, der omhandler tænding.
Og på denne måde skulle det gerne blive noget nemmere...

Der kommer andre muligheder til, men det må I vente med at se til om en måned tid....

/JEsper
7563: sv: Opdeling af forummet.... (04-02-2003 23:54:46) (svar på 7561)
Nikolai Norup #5948, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.84.221.237)
Det lyder ikke bare cool Jesper, men totalt super cool!!
Din indsats er uvurderlig !!

Håber i øvrigt at I er ved få styr på tingene, det gjorde mig ondt at høre om Jeres uheld.
Vh.
Nikolai
7587: sv: Opdeling af forummet.... (05-02-2003 16:08:19) (svar på 7561)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.194.101)
Ved du hva´ JEsper - SUPER ide.
LR hilsen Stefan
7553: sv: sv: sv: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 22:40:03) (svar på 7546)
Mikkel Warming #5104, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 131.164.129.89)
Godaften Bjørn

Ja du slutter dit indlæg af med "hvor skal vi hen du!" og hvis du har læst mit indlæg ordenligt igennem, istedet for at føle dig så ramt, så er det netop lige det der er kernen i mit indlæg.
Skal DLRK blive en veteranklub hvor man passer og plejer sit, og helst ikke ser at man bliver forstyrret af biler der er bygget efter 1983, eller skal der være åbent for alle der nærer en interesse for LR uanset årgang.
Og skal alle ikke have en ret til at komme til orde uden at skulle blive hængt ud som lettere imbisile amatøre!

MVH Mikkel
7554: sv: sv: sv: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 22:52:44) (svar på 7546)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.29)
Efter bedste overbevisning, skal vi derhen at medlemmer ikke bliver hængt ud for at give udtryk for sine holdninger, så længe disse drejer sig om vores hobby; uanset hvilket medlemsnummer man er i besiddelse af, eller om man bor i den ene eller anden ende af landet.

Det ville være rart, om flere ville forholde sig til sagen, så vi kunne komme videre i stedet for at hænge i håndbremsen.

Der er i denne debat fremsat et konkret forslag om, at justere DL-RK's oficielle web site, således at den fremstår mere tidssvarende og i overensstemmelse med medlemmernes interesser.

Ligeledes skal fremsættes det forslag, at vi anerkender grundlovens paragraffer vedrørende ytringsfrihed.

Og endelig en honnør for Mikkel, der "turde" tage fat på denne dialog.

Med Roverhilsen

Poul Helmer Larsen/5695
7547: sv: sv: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 22:05:12) (svar på 7545)
Metz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.107.35.124)
Hej Speider,
Jeg håber det er en kombination af begge, men den popularitet LR har fået de seneste år har - tror jeg - æren for en større del end vi går rundt og tror.

;-Jørgen
7560: sv: Oplæg til debat!!! (04-02-2003 23:43:54) (svar på 7537)
Finn Otto Olsen #5600, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.47.128.2)
Hejsa, jeg har også kun gode indtryk fra min korte tid i klubben i reg.ssj og her i dette forum når man har fået lært at søge efter de ting man vil vide , alle kan svare på ens spørgsmål og alle kan lade være med at svare på ens spørgsmål , hvis de synes de er tåbelige eller ikke kender svaret, så det kan godt tage lidt tid at finde rundt , men man bliver aldrig for gammel til at lære!
Hilsen Finn Otto #5600
vi ses i ødemarken
7574: sv: Oplæg til debat!!! (05-02-2003 11:25:16) (svar på 7537)
Lars Tronhjem Rasmussen #4855, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 212.10.181.130)
Hej Mikkel! Fint indlæg og hvor har du dog ret. Lad mig med det samme slå fast at det jo heldigvis langtfra er alle med et lavt medlemsnummer, som du skriver: nedsabler og nedgøre nye og uerfarende medlemmer i DLRK. Langt de fleste er jo særdeles fornuftige mennesker, som har gjort og stadigvæk gør et stort stykke arbejde for DLRK. Dette skal dog ikke fjerne opmærksomheden fra de heldigvis få, som mener at de alene skal bestemme hvordan DLRK alene i kraft af at de har et lavt medlemsnummer og kører i de "rigtige" biler. Oftest modarbejder de direkte klubbens formålsparagraf ved at komme med spydige kommentarer og indforståede morsomheder på nyere medlemmers bekostning, og bremser som du selv skriver, ethvert tiltag til nytænkning ikke fordi de selv har et bedre forslag, men alene fordi at de ikke har formået at følge med udviklingen. Hverken hos Land Rover eller i samfundet generelt. Hvordan dette er med til at udbrede interessen for og kendskabet til Land Rovere, har jeg personligt svært ved at se. Hvordan får vi så løst dette problem? Ikke ved at dele Rover Forum om som det forslås andetsteds i denne tråd. Men derimod ved at medlemmer, der vil være med til at udvikle DLRK møder op til regional forsamlingerne, stiller op til regionsledelserne. At man fortæller medlemmer at hånlige bemærkninger som, "mig sæl og flere af de andre veteraner med seriebiler uden plastic og sofafjedre" ikke er god værkstedshumor. Men derimod flabede bemærkninger som ikke er med til at få nye medlemmer med Range Rovere, Defendere, Discoveryer og Freelandere til at føle sig velkomne i klubben, og at humoren er meget vanskelig at få øje på skrift. Lad os arbejde på at få DLRK til at blive en levende klub der udvikler sig i overensstemmelse med de aktive medlemmers ønsker og ikke en klub bestående af burekrater og teknokrater, som ikke bestiller andet end at sidde og pille i regler og paragraffer og genere andres frivillige arbejde, kun til glæde for dem selv og deres egen magtfølelse.

Med Venlig Hilsen
Lars Tronhjem Rasmussen
Regionsledelsesmedlem i Region Østjylland
og ejer af en Discovery med sofafjedre, plastic, et varme apparat der virker samt en GPS ;-)
7575: sv: sv: Oplæg til debat!!! (05-02-2003 11:44:39) (svar på 7574)
Claus Kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.28.200)
Pas på du ikke springer i luften Lars ;-)

Magen til oppustethed er ikke set længe.
Lad dog vær´ med at tage dig selv så alvorligt...det er ikke sundt.

Du behøver da ikke at have mindreværdskomplekser på grund af din nye bil. Du skulle da hellere være stolt af den.

Der er vel ikke meget hånligt ved at sige "biler uden plastic og sofafjedre"
når man selv må henslæbe tilværelsen i en Volvo 240 fordi 110" stw ( med plastic) stadig står på gårdspladsen uden gearkasse.

mlrh
Claus Kjøller
(uden nummer)



7576: sv: sv: sv: Oplæg til debat!!! (05-02-2003 12:35:43) (svar på 7575)
Lars Tronhjem Rasmussen #4855, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 212.10.181.130)
Hej Claus!

Det er rart at se at du osså deltager i debatten med seriøse indlæg. Da man ikke kan forpligtige sine medmennesker ud over deres intellektuelle ressource niveau vil jeg naturligvis se bort fra dine upassende bemærkninger omkring min person.

Med Venlig Hilsen

Lars Tronhjem Rasmusen
7577: sv: sv: sv: sv: Oplæg til debat!!! (05-02-2003 12:43:34) (svar på 7576)
Claus Kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hovsa Lars

Der faldt du vist selv i mudderpølen ;-)

Skal vi ikke lade det være nok med det...min ryg er da heldigvis både fysisk og mentalt bred nok til at bære det

En dag vil jeg tage en grusom hævn og sælge en bil til en østjyde hæ-hæ...

fortsat god dag

Claus uden nummer
7580: sv: Oplæg til debat!!! (05-02-2003 14:12:47) (svar på 7537)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 144.57.128.4)
Hej Mikkel,

Glimrende, at du holder gryden i kog - der er vist et par ting, der skal diskuteres...

Jeg har læst dit og en del af de øvrige indlæg skåret over samme læst, og jeg vil gerne komme med nogle betragtninger omkring mine oplevelser med DLRK:

Jeg købte min første LR midt i 80'erne. På det tidspunkt vidste jeg ikke, at der var noget, der hed DLRK. Det var noget der gik op for mig langt senere.

Men jeg blev meldt ind, og de første år lurepassede jeg en del - læste OASEN med spænding fra ende til anden. Reagerede lidt på nogle annoncer i skrotbunken osv. - kort sagt var med på en "kikker"...

Så en dag tog jeg mig sammen for at tage til et arrangement som min daværende region holdt. Fuld af gå-på-mod, forventningens glæde og lettet over at have taget mig sammen til at "springe ud" i DLRK sammenhæg, og have overvundet min generthed, mødte jeg op og prøvede at finde min regionsleder for at give mig til kende.

Jeg fandt vedkommende og præsenterede mig. Og aldrig, jeg gentager, ALDRIG har jeg fået så kold en modtagelse, ikke en gang på det lokale skattekontor - forestil Jer at man klipper bardunerne over på et gammeldags spidstelt - sådan så jeg ud bagefter, og sådan havde jeg det.

Det essentielle i det, er ikke hvem og hvilken region det var, for jeg tror egentlig ikke at vedkommende tænkte videre over sin attitude, men det så faktisk ud som om personen var fuldstændig ligeglad, og mere interesseret i at tale med sine gamle LR-venner, end at ofre 30 sek. af sit liv på et nyt medlem.

Hold da helt fast, tænkte jeg - køligheden skyldtes måske, at jeg kørte i en bil med skruefjedre eller at jeg havde eftermonteret lygtevaskere?

Nu er jeg ikke sådan at slå ud, og et par år senere røg jeg ind i en regionsledelse. Og der var jeg fast besluttet på, at sådan skulle nye/kommende medlemmer i hvert fald aldrig komme til at opleve mig optræde på en tillidspost under DLRK - nu har jeg altid levet efter devisen om at behandle andre mennesker, som jeg selv ønsker at blive behandlet; vise interesse og åbenhed, være hjælpsom, vise respekt for andres særheder og luner, så det var ikke en epokegørende beslutning for mig.

Ovenstående oplevelse er ikke enestående mht. hvordan nye medlemmer oplever at blive modtaget af de "gamle" - jeg har talt med andre, der har haft en lignende oplevelse - hvor dybt et indtryk oplevelsen gør, er selvfølgelig afhængig af den pågældendes personlighed, men et mistet medlem på den bekostning er et for meget - og hvis Dansk Land-Rover Klub skal overleve og udvikle sig, er det vigtigt at klubbens ansigt udadtil, i form af HB og regionsledelserne og i særdeleshed de "gamle" medlemmer, udviser imødekommenhed også over for nye ideer og forslag.

De "gamle" bærer et meget stort ansvar - det er dem, man lytter til og ser op til - og kan lære noget af - bl.a. fordi de kan se forskel på en sen serie II og en tidlig IIA.

Man skal være varsom med at skære alle over en kam - de fleste er sig deres ansvar bevidst, og et lavt medlemsnr. er ikke ensbetydende lav tolerancetærskel, manglende fremsynethed og inspiration. Det er indlæggene i LRF et godt bevis på, for det er heldigvis et fåtal af bidragyderne, der fremstår bedrevidende og snobbede. Og så er nogle indlæg skrevet med et glimt i øjet, hvilket den nærtagende ikke opfatter, og så har vi balladen - grænsen er hårfin.

Jeg synes ikke, at vi skal fjerne medlemsnumrene ved indlæggene - som Ballisager er inde på i et "søsterindlæg", er det en enestående mulighed for at identificere hinanden internt. Og jeg tænker da tit, at et lavt medlemsnr. = en vis erfaring, ikke nødvendigvis teknisk, men i klubregi kan man altid sætte det i relation til sit eget nr. osv.

Jeg håber, at debatten fortsætter her i LRF - jeg er sikker på, at både HB og regionsledelserne rundt omkring i landet, kan lære meget af de mange input og ideer, der er kommet frem de seneste dage - alt sammen ideer, der er med til at værne om, udvikle og vedligeholde vor fælles interesse - LR.

Med venlig og imødekommende-grænsende-til-det-sleske hilsen

Ib Krause-Kjær
Regionssekretær Reg. Østjylland

Medlemsnr. 3662
Sko nr. 46
Konto nr. 714.
7581: sv: sv: Oplæg til debat!!! (05-02-2003 14:44:01) (svar på 7580)
Christian, Århus (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.24.10.34)
Hej Rødder :-)
- Jeg var ikke ude i at man skulle slette sit medlemsnummer.
- Jeg syntes bare det er mere anvendligt/sjovere at vide hvor i landet folk bor.

... jeg gætter i øvrigt på at du benytter en relativ lille lokal bank Ib ?

Det gode brede frilufts og LR smil
Christian
7584: sv: sv: sv: Oplæg til debat!!! (05-02-2003 15:42:31) (svar på 7581)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 144.57.128.4)
Det med stedbetegnelsen synes jeg er helt fint at få med - det gør det lettere at hjælpe hinanden.

Og i øvrigt - det var nu mit kontonummer til den lokale foderstof - det til banken er kun på 2 cifre...

Mvh
Ib
tretusindesekhundredeogsekstito
Ondrup (in the middle of nowhere)
7590: sv: sv: Oplæg til debat!!! (05-02-2003 17:12:17) (svar på 7580)
Mikkel Warming #5104, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 131.164.129.232)
Hej Ib og andre.
Efter at have gennemlæst dit indlæg idag, kan jeg kun støtte op om hvad du har skrevet, og jeg vil understrege at der heldigvis er et overtal af de positive medlemmer blandt de gamle rotter, og deres viden og erfaring er uvurderlig for DLRK, men i samme åndedrag vil jeg sige at desværre også er en del rådne æbler i tønden, og hvis man løber ind i sådan et første gang man møder op til et arrangement eller henvender sig til HB. osv, kan det få en til at rende skringende væk og bytte sin LR til en Corolla.
Jer er af den overbevisning at man bliver nød til at rette op og evt ændre det noget forældede system der er rygraden i DLRK, og man bliver nød til at gøre sig klar over hvad visionen er af fremtidens DLRK.

Mange hilsner

Mikkel Warming 5104-Fuglebjerg
7615: sv: Oplæg til debat!!! (06-02-2003 11:55:28) (svar på 7537)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.30.16)
Tanker fra en netop afholdt regionalforsamling i region Østsjælland.

Vi har i går, onsdag, afholdt regionalforsamling og til dette var der i alt mødt 25 medlemsnumre op. Heraf havde de 8 direkte forbindelse med bestyrelsen og yderligere 2 har andre tillidsposter. Som klubbens største region med et medlemstal på 408 pr. 5. februar, kan man vel ikke påstå at det er et overvældende fremmøde.

Jeg har selv et medlemsnummer der er 3693 (ca. midt i/medlem i 8 år) så jeg ved ikke om jeg hører til de nye medlemmer eller til de gamle mavesure medlemmer med "lavt" nummer. Men hvis jeg bruger dette nummer som deling af forsamlingen på de 25 medlemsnumre så var "vi" 8 medlemmer med numre lavere end 3693. I alt har regionen ca. 60 medlemmer med numre der er lavere og ca. 350 med numre der er højere. Af de 350 havde 17 valgt at møde op - og tak for det - for at gøre deres indflydelse gældende. Men giver vel ikke de store muligheder for at ændre den konservative, forstokket og gammeldags måde en regionen ledes på?

Mange har givet udtryk for at der skal ske fornyelse og andre ting - hånden på hjertet - hvor var I da der var regionalforsamling? Man når ikke langt ved at sidde bag skærmen en sen aftenstund og skrive at der skal ske fornyelse - man er altså nød til at møde op.

I vores region har vi gennem flere år efterlyst nye ideer med mere fra vores medlemsskare. Jeg tror ikke engang jeg behøver mere end maksimalt 2 fingre for det antal forslag vi har modtaget.

Det må være klart at møder man (medlemmerne) ikke op og kommer med indput, så bliver arrangementer osv. på den sædvanlige konservative og forstokket måde. Det må også være klart at det så er bestyrelsens holdninger (konservative/forstokket måske) der vil være gældende.

Hvis man stadigvæk kigger på vores region og kigger på dem der er valgt direkte i bestyrelse, så er jeg den der har været medlem i korteste tid (8 år). Jeg har aldrig oplevet at der til en regionalforsamling har været kampvalg om en eneste post - svært at få fornyelse ind.

I går skulle vi have hjælp til 2 små udvalg, det lykkedes at få 2 medlemmer til det ene(heraf 1 fra bestyrelsen) - det andet udvalg måtte vi opgive - igen svært at få fornyelse ind.

Det er muligt at det er problemer som vi, som stor bys region, er ene om. Men hvis disse holdninger til at møde op også gælder i andre regioner/dele af landet - ja så bliver det altså ikke meget bedre.

Når alt det er sagt (skrevet) så giver det selvfølgelig ikke nogen lov/ret til at være uforskammet/nedladende overfor nogen - hverken høj eller lav (gælder også medlemsnummer).

Jeg har da et håb og ønske om at nye - som gamle - medlemmer i region Østsjælland føler sig velkomne når de kommer til et arrangement/klubaften.

Det var bare det.

Med de bedste ønsker for DLRK

Eddie
Kasser i region Østsjælland