tilbage

Land Rover Forum  

Index
76243: Defender - til det daglige (01-02-2009 14:38:15)
Allan Malmberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.30.174.188)
Hej med jer

Jeg overvejer at anskaffe mig en Defender 110, 2002, diesel. Bor i Sverige, så prisen skal jeg nok ikke nævne alt for højt (så jeg hvisker bare, at den koster 105.000 dkr. - med bagsædder og det hele)

Bilen har netop rundet 100.000 km, så mit spørgsmål er, om bilen kan holde til den daglige tur over sundet - uden at jeg skal skrue på den hele tiden. Den kommer til at køre omkring 45.000 km om året, så egentligt skal den bruges som pendlerbil. Det er på en måde dybt åndsvagt, men både konen og jeg syntes stilen er superfed, og så er vi lidt blevet ramt af LR-syge, efter tre år med en Disco 3.

Ved godt det er to vidt forskellige biler, men vi er lidt blevet bidt af denne stil. Konen skal til foråret have sig en Ural (russisk motorcykel med sidevogn) og her ville en Defender passe godt til.

Hvis den altså kan holde....og vi vil gerne have ærlige svar :-)

Et lille tillægsspørgsmål. Sælgeren skriver, at bilen har ESP. Findes det på en Defender?
Index
76244: sv: Defender - til det daglige (01-02-2009 15:02:40) (svar på 76243)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.83)
100.000 km er ikke mange km for en Defender diesel og 45.000 betyder vel, at den fremover bliver gennemvarm daglig, hvilket er en stor fordel. Kontrolér bilens historie mht service.Den med EPS kan jeg ikke svare på.
Index
76245: sv: Defender - til det daglige (01-02-2009 15:42:25) (svar på 76243)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.30.111)
Hej Allan.

ESP =Electronic Stability Program

Altså et stabiliseringsprogram der forhindrer at bilen skrider ud når man drejer... Men, på en Defender? Det har jeg aldrig hørt om. Men, hvis der er nogen der ved bedre bøjer jeg mig i støvet :-)

Hilsen Jens

P.S. Fed bil. KØB!!!

Index
76246: sv: Defender - til det daglige (01-02-2009 15:46:37) (svar på 76243)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.51.175.40)
Hej Allan

Først – ESP er efter min bedste overbevisning noget vrøvl – men en pakke løsning bestående af ABS og Traction kontrol har kunne bestilles som ekstra udstyr i gennem en hel del år, og kan efter min mening absolut anbefales da det virker fortrinligt.

Jeg har selv igennem lidt over et år benyttet en 2001 Defender 110” STW som min hverdags bil, og har indtil videre kørt lige godt 30.000 km i den. Jeg nok været lidt uheldig da jeg foreløbig fået skiftet følgende (udover almindelige sliddele som bremser m.m.):

• Kobling
• svinghjul
• Gearkasse
• Fortøj
• Turbo

Men andre ord så er min erfaring at Defender’en har været mere end 5 gange så dyr per kørt kilometer end min Range Rover P38 som jeg havde før. Når alt det så er sagt så havde min også kørt 200.000 km da jeg købte den og har nok ikke været specielt velpasset.

Mvh,
Henning
Index
76267: sv: sv: Defender - til det daglige (02-02-2009 08:57:18) (svar på 76246)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Jeg ville heller ikke have noget imod at bruge en Defender til det du ønsker, hvis du altså ikke har noget imod brændstofudgiften, men den vil nok være ca. den samme som på Discoen. Hvad holdbarhed angår er jeg også sikker på at den holder. Især hvis du ikke dypper den i mudder og grus hver weekend.
Der ud over skal du huske at det ikke er en Racerbil. Den kører ikke så stærkt, og det slider på den hvis du kører med klampen bund hele tiden.
Det er også her at Hennings problemer dukker op. De der kender Hennings bil vil også vide at den kan køre hurtigere end en standard Defender, hvilket kobling, gearkasse, fortøj, turbo og meget mere ikke er dimensioneret til. Det ændrer dog ikke på at Hennings bil er fed:-)

MVH Jakob E S
Index
76251: sv: Defender - til det daglige (01-02-2009 18:24:07) (svar på 76243)
Eric Bahnsen #7944, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.63.32.34)
Hej Allan.
køre selv 42.000 om året. Har haft 12 toyota`er en Honda, en volvo 850. min bedste overbevisning er,at der findes ikke feder og mere tryg bil at køre i
mvh Eric.
Index
76265: sv: Defender - til det daglige (02-02-2009 07:17:10) (svar på 76243)
Jørgen Hansson #4977, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.116.223.241)
Hej Allan
Vi har en Defender 130 Td5 som kører daglig 200 km og har gjort det uden problemer i 3 år nu, jeg kører selv i min 110 daglig til køge ca. 48 km den har nu rundet 310000 og jeg har heldigvis undgået de store problemer, vi havde en Defender 300 Tdi fra 1998 den gik 330000 med en defekt vandpumpe som eneste større rep. så min erfaring er at gider man tjekke olie og andre brugsting engang imellen og ellers behandler bilen pænt og snakker pænt til den så er den ikke til at flå fra hinanden og vil ikke skuffe dig så du kan ikke foretage noget bedre valg.

Ps. hvis du skal have lavet service eller andet så er Land Rover i Malmø bare gode.

Med håb om endnu en Defender på vejen.
Jørgen
Index
76274: sv: sv: Defender - til det daglige (02-02-2009 09:49:36) (svar på 76265)
Allan Malmberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.184.110.26)
Super - tak for de gode svar. Var lidt bekymret om bilen kunne holde til motorvejskørsel, men det lader jo ikke til at den er hverken bedre eller dårligere end andre biler - altså hvad holdbarhed og driftssikkerhed angår :-)
Index
76277: sv: sv: sv: Defender - til det daglige (02-02-2009 10:10:22) (svar på 76274)
Heine Heinesen #7886, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.182.255.160)
Hej.

En lille efterkommentar, ud over at jeg hyler som de andre "ulve".

Har en Defender 110, 300 TDI, 1998, og bruger den til daglig kørsel. Har tilladt mig den luksus at få monteret et motorfyr. DET er super! Og som sædevarme har jeg anskaffet mig to mindre stykker rensdyrskind til forsæderne. Det virker,og koster ikke strøm/brændstof :-)

God fornøjelse!
Index
76290: sv: Defender - til det daglige (02-02-2009 12:15:38) (svar på 76243)
Lasse Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.94.223.207)
Hej Allan

Jeg har en 110" af samme årgang som dig. Den har kørt 230.000 og spinder stadig som en drøm. De sidste tre år har den rullet mellem 45000 og 55000 km om året og det gør den godt. Jeg har fået en anden gearing i hos Bertelsen i Sjelle. Det betyder at man har et "halvt overgear", hvilket gør den behageligere på motorvej. Det elektroniske overgear voldte så mange problemer at jeg fik det demonteret. Jeg ligger på 110 - 130 km/t og har både kørt norditalien, Østrig, Berlin og nordsverige. Et råd er at montére motorvarmer/oliefyr. Brug det hver dag (mit kører også på kolde sommerdage) Så starter du altid en varm motor. Det bliver du glad for i længden. Held og lykke !!