78262:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: Er der en der kan skrive et brev (04-03-2009 12:43:55) (svar på
78258)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 95.209.253.99)
Du har da helt ret, Ib. Det er svært at argumentere for gulpladeordningen i det hele taget, MEN nu er der altså mange tusinde mennesker her i landet, der har investeret i en gulpladebil under forudsætning af de gældende regler, og står nu med bristede forudsætninger.
Det er det, man skal forholde sig til.
Man har ved købet af gulpladebilen indgået en "kontrakt" med Staten, besglet ved at man har betalt den opkrævede registreringsafgift/stykafgift/moms eller hvad pokker det nu har heddet på tidspunktet for "kontraktens" indgåelse. S
Vil Staten ændre på vilkårene og f.eks. likvidere ordningen med privatisters anvendelse af gulpladebiler, ja så sker det fremadrettet og ikke ved at bryde allerede indgåede "kontrakter". Bryder man en kontrakt, blive man erstatningsansvarlig.
Dine betragtninger om hvad der vil ske når Helledusseda/Willy kommer til roret, deler jeg så 100% med dig. Jeg er nu så tudsegammel, at jeg kan huske, da landet blev ledet af gæve sosser, som med stort held øgede skatterne i et syndigt væk, herunder adskillige "midlertidige forhøjelser" af vægtafgifter. Det midlertidige aspekt forsvandt som dug for solen efter ganske få dage efter vedtagelsen.
Jeps, vi er mange, der gerne råber op, men der er ikke mange, der gider lette røven og selv gøre noget. Det er noget lettere at pålægge andre at tage fat, for så kan man jo så herligt hugge hovederne af de udvalgt bagefter, fordi missionen ikke lykkedes.
Det er korrekt at kun en forsvindende lille del af gulpladefolket har begrebet en disse af, hvad der er ved at ske. Har forsøgt at råbe vagt i gevær på et par fora, men uden respons.
mvh
Knud