tilbage

Land Rover Forum  

Index
78449: Fornuftig ændring til lovforslag (Forårspakke 2.0) (06-03-2009 23:25:43)
S Handberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.212.241.118)
Vi er dybt uenig med følgende:

"Ejerafgiften for varebiler gøres afhængig af bilernes brændstoføkonomi. Vægtafgiften for nye varebiler erstattes fra 1. januar 2010 med en ejerafgift svarende til den, der gælder for personbiler. Samtidig indføres en forhøjelse af vægtafgiften for varebiler fra før 1. januar 2010, så vægtafgiften kommer på niveau med ejerafgiften for nye varebiler. Endelig indføres et privatanvendelsestillæg for varebiler fra før den 3. juni 1998, svarende til den gældende tillægsafgift for privat anvendelse for varebiler, som er indregistreret fra 3. juni 1998 til 24. april 2007. Forhøjelsen af tillægget for privat anvendelse indfases over 2 år. "

Jeg synes alle vil være tilfredse hvis der kommer følgende tilføjelse til lovforslag:

Forudsætninger:
- Billigster, som ejer de "forkerte biler", afmelder deres biler = færre årlige indbetalinger(vægtafgift, statsafgift på forsikring osv) = underskud i statskassen.
- Billigster, som ejer de "forkerte biler", eksporterer deres biler = mmmmasse udgifter = underskud i statskassen.
- Utilfredse borgere. Demo. Politiske skandaler. Provakationer. "Venstre" mister stemmer... osv

PUNKT 1.
Det ovenstående forslag gælder for alle varebiler, som er indregisteret 1 gang i Danmark(Bemærk: i DK) fra 1.1.2010.

Begrundelsen:
Det STOPPER straks IMPORT af de "forkerte" varebiler. Dvs. der kommer ikke flere varebiler i landet fra før 6/98!
Det kan betyde at der vil være IKKE SÅ MANGE af de "forkerte" varebiler TILBAGE til 2020.
Jeg tror at 70-90% af de nuværende varebiler bliver i ikke stand at køre, og må godt skrottes eller eksporteres.
(Land Rover er ikke i de 70-90%:))


PUNKT 2.
De 15% af reg.afgiften, som staten tilbageholder ved eksport af en bil, skal ikke gælde for varebiler.

Begrundelsen:
Det betyder at vi kan eksportere vores gamle biler (og erhvervbiler som bliver svært at sælge i DK) til udlandet og vi bliver MOTIVERET til det pga. ekstra GEVINST!



Konsekvenser af forårspakke2.0 + Punkt1 og Punkt2:
- Antallet af varebiler biler, der anvendes privat, reduceres til 2025.
- Tilfredse billister, som stemmer videre på Venste osv.
- Salget af erhvervbiler, som er indregisteret 1 gang efter 1.1.2010, bliver næsten helt orienteret til udlandet(eksport).





Hvad synes I?



Index
78452: sv: Fornuftig ændring til lovforslag (Forårspakke 2.0) (07-03-2009 00:56:42) (svar på 78449)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Jeg synes:

Sikke en omgang gylle vores politikere nok engang har frembragt i "miljøets" navn og jeg synes at kunne lugte noget uldent/fordægt ved hele "gulpladeforslaget" - noget som jeg ikke kan gennemskue på nuværende stadie men som først på et senere tidspunkt vil vise sig hvad er. Lur mig om jeg ikke har ret - der stikker noget andet under.

Ud over at det her pjat kommer til at ramme alle os gulplade-LaRo-freaks, så vil det i høj grad også ramme mange små foretagender, der ikke lige har råd til at investere stort i nye biler.

En ting er dog sikkert - de selvsamme politikere, der synes at det her er sagen, kører jo ikke selv i biler monteret med gule plader eller biler der har en del år på bagen. Så dedt er jo stejlme nemt for dem at blive såre enige på andres bekostning. Må deres glorier falme og deres eupaletter falde af.

Stefan
Index
78454: sv: sv: Fornuftig ændring til lovforslag (Forårspakke 2.0) (07-03-2009 07:40:02) (svar på 78452)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.147.214)
Nu vil jeg ikke forholde mig til hvilke fløje der har bestemt hvad - dog tror jeg ikke lige at det ændre ved tilslutningen til liste V - da man ikke er ene om beslutningen og der vist er rimeligt bred enighed om, at vi skal sætte varevogene ind - og kunne have flere i bilen (selvom det f.eks for mig ikke kan lade sig gøre)

Men - sidst under anden regering, da vægtafgiften også med et slag blev hævet til de der 9-10000 kr - Jeg kan ikke huske hvordan det lykkedes at få lavet det om til varebiler fra før 98 gik fri?!

FDM o.a.?! - havde ikke selv varevogn dengang....

Da jeg var knægt - mener jeg at kunne huske, at vægtafgiften også med et steg til det dobbelte på personbiler...Men den stod vist ikke til at ændre...

Jeg kan ikke huske hvad forskellen i disse sager lige var!

Index
78455: sv: sv: sv: Fornuftig ændring til lovforslag (Forårspakke 2.0) (07-03-2009 09:41:13) (svar på 78454)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.232)
Miljøtænkning i skattereformen er intet andet end et skalkeskjul.
Så snart ordet miljø falder i en debat, kaster politikkere og embedsmænd- og kvinder sig straks i støvet og tilbeder denne fanatisme...
Vi skal passe på vort miljø og altid være åbent for, at det belastes mindst mulig, hvorfor den konstante forskning i bedre tekniske løsninger er prisværdig.
Denne forskning har bl.a. bidraget til, at biler forbruger mindre og mindre brændstof, hvilket igen betyder, at statskassen går glib af afgifter...
Påstanden, at de ældre varebiler, som der nu sigtes efter, forurener mere, holder nok ikke: jo ældre bilerne bliver, des mindre bliver de anvendt og des mindre forurener de. Desuden bidrager vedligeholdelsen til, at mekanikkere holdes beskæftiget.
Min påstand er, at ældre varebiler med lav årlig kilometerydelse, er mere gavnlige for vort samfund, i det betalingsbalancen ikke belastes for nyimport, at nationale arbejdspladser sikres, at miljøet spares for råstofforbrug til bygning af ny bil osv. Desuden er ældre varebiler en transportløsning for social svagstillede, der oftest bor i landdistrikterne med ringe adgang til kollektiv transport. Her tænker jeg på pensionister, der gerne vil blive boende på landet og giver deres børn mulighed for, at træde til, når der bliver tale om pasningshjælp af børnebørn... Tvinges pensionister væk fra landet, tvinges børnefamilier i samme retning.
Jeg har beregnet, at skattereformen kommer til at koste mig ca. 1.800 DKK pr. måned.
Det er den mest overflødige og uigennemtænkt skattereform. Det er ikke andet end at få flere penge i statskassen...
Index
78486: sv: Fornuftig ændring til lovforslag (Forårspakke 2.0) (07-03-2009 18:39:03) (svar på 78449)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
Hejsa S......
Punkt 1:
Hvem er vi????
Kan ikke rigtig se ud fra dit indlæg, hvilken interesse du har.
Så det er svært at se, om du blot vil piske en stemning op.....

Punkt 2:
Vi har drøftet det til ukendelighed, så kik lidt rundt på forum.....

Jimmi