79440:
sv: sv: sv: range rover V8 1976 (19-03-2009 17:01:53) (svar på
79432)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 62.242.2.194)
Ja, du har ret, det er den ved tommelfingeren, og den ER jo på allerede. Så fejlen må ligge i din ventil (diff-håndtaget" eller den tilhørende vacumdåse. Husk at du kun kan slå fra/til mens motoren kører, og det godt kan tage nogle sekunder før der sker noget.
De to tynde slanger af hård plast er vist noget ventilation fra gearkasse el.lign, som bare skal ende "højt oppe" så der ikke kommer vand i. De var oprindeligt "snorkel-facon" men jeg klippede dem af (de sad i vejen).
Den slange, der sidder fast i "beholderen" (som er en flamme-fælde) mener jeg er udluftning af "crankcase", det er noget halvfedtet oliedamp der kommer derfra, og det var vist originalt ledt tilbage til luftfilterkassen (den ovale sorte blikkasse), men det stoppede hurtigt papir-luftfiltrene til.
Ja, man bliver forvirret af alle de slanger - det er en go ide at tage et par billeder, inden man hiver det hele fra hinanden. Det har da reddet mig et par gange.
Hilsen Bo