tilbage

Land Rover Forum  

Index
80029: Landrover serie 3 109" typegodkendelser (01-04-2009 09:57:33)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.75.142)
Hej i forum.

Er der nogen der kan oplyse mig om hvilke numre der dækker den ovenstående biltype?
Og hvilket nummer der dækker for hvor stor motor der kan komme i en ovenstående biltype??

Claus
Index
80055: sv: Landrover serie 3 109" typegodkendelser (01-04-2009 17:31:30) (svar på 80029)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Det med motoren kan jeg svare på.

Der må ombyttes motor til en anden type med en effektforøgelse på max. 20%.
Det beregnes ud fra den kraftigeste model som er en 72 HK benziner: 72 + 20% = 86,4 HK

Hvis man monterer turbo benziner eller monterer turbo på standard benzinmotoren, betragtes det altid som en kontruktiv ændring.
Hvis du montere en anden diesel med turbo eller turbo på din egen diesel og holder din inden for 86,4 HK så har det ingen betydning.

En Land Rover 2,5 Td har 85 hk og kan derfor monteres uden problemer i en seriebil.

Det kan absolut ikke anbefales med flere end 85 HK, i en seriebil, hvis man da ellers ikke ønsker at blive DLRK mester i renovering af seriegearkasser, de kan bare ikke holde til det.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
80069: sv: Landrover serie 3 109" typegodkendelser (01-04-2009 20:46:51) (svar på 80029)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Claus,

En Stage 1 - V8 er den kraftigste typegodkendte motor variant til en 109 SIII med en neddroslet 3,5 V8 med 92 hk - men den har så helt anden foraksel og gearkasse sammenlignet med de andre 109'ere. Bremserne er også kraftigere - vist nok de samme som på den 6 cylindrede.

Mvh
Michael
Index
80071: sv: sv: Landrover serie 3 109" typegodkendelser (01-04-2009 20:56:13) (svar på 80069)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Michael, du skal sammenligne med en bil magen til og i forhold til en almindelig serie III 109" er en Stage One et helt andet køretøj.
Som du jo også selv nævner.
Man skal sammenligne med "en tilsvarende model" som der står i teksten.

Nu ved vi jo faktisk ikke hvilken seriemodel der spørges om men jeg har svaret på en 109" serie III, 4 cylinderet benzin/diesel.

Der er jo også den 6 cylinderet med 85/95 HK som også er forskellig fra den 4 cylinderet.

Mvh
Kenneth Poulsen - lettere teoretisk.
Index
80072: sv: sv: sv: Landrover serie 3 109" typegodkendelser (01-04-2009 21:04:46) (svar på 80071)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Ja, men jeg læste bare 109 SIII - og svarede ud fra det.

Jeg kan da stadig huske lyden af din labre 6-benede :)

Mvh
Michael
Index
80077: sv: sv: sv: sv: Landrover serie 3 109" typegodkendelser (01-04-2009 21:43:59) (svar på 80072)
André Elsborg #7980, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.14.180)
Idet daglige er der nu ikke den store forskel (lægger da kun mærke til det motor mæssige ved bakker) jeg har 1 Stage One bus og 1 109" bus med en 2,5 diesel i...

Mvh: André.
Index
80083: sv: sv: sv: sv: sv: Landrover serie 3 109" typegodkendelser (02-04-2009 08:53:21) (svar på 80077)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Du mærker det sikkert også når du tanker :)

Mvh
Michael
Index
80085: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Landrover serie 3 109" typegodkendelser (02-04-2009 09:12:50) (svar på 80083)
André Elsborg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.62.30)
Ja det har du selvfølgelig ret i Michael ...Griner...
Index
80086: sv: sv: sv: sv: sv: Landrover serie 3 109" typegodkendelser (02-04-2009 09:15:51) (svar på 80077)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Og jeg som troede lyden gjorde en forskel????
Hvis ikke så beholder jeg da bare min momentstærke 300TDI:-)

Med skuffede hilsner
Jakob E S
Index
80087: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Landrover serie 3 109" typegodkendelser (02-04-2009 09:20:42) (svar på 80086)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Lyden ? Den er da musestille - det er derfor min kaldes for "pivskid" af min søn - jeg mente jo den skulle kaldes Little Thunder

Jeg har også haft en almindelig 109 med 2.25 benzin - og der er milevid forskel på momentet - og jeg tror ligefrem man kan tale om "acceleration" med Stage 1'en :)

Mvh
Michael
Index
80088: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Landrover serie 3 109" typegodkendelser (02-04-2009 09:20:45) (svar på 80086)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.75.142)
Nå jeg vil snakke med synshallen og Fstyr.

Der er gået pjat i det allerede.

Claus
Index
80090: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Landrover serie 3 109" typegodkendelser (02-04-2009 09:35:41) (svar på 80088)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Claus,

Jeg ved ikke om der er gået pjat i det - du har fået et svar på at hvis vi kigger overordnet på det kan en 109 SIII findes med en maksimal motor på 92 HK - hvis du kun leder efter en 4 cylindret stiller sagen sig anderledes - så du må jo selv komme på banene og snævre dit spørgsmål lidt ind :)

Mvh
Michael
Index
80091: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Landrover serie 3 109" typegodkendelser (02-04-2009 09:37:18) (svar på 80090)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.75.142)
Hej Michael
Tak for dit svar.

Claus