tilbage

Land Rover Forum  

Index
80368: Hvorfor medlem af DLRK ? (06-04-2009 16:12:40)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.61.113.174)
Hmmm......

Jeg har længe spurgt mig selv om hvad der er årsagen til mit medlemskab af DLRK og det kan siges meget enkelt men der er mange emner der dukker op, som fremstår af klubben som fordele, men ikke er det alligevel, lad mig starte:

Forsikring:
Der er for mit vedkommende intet fordelagtigt at hente der. Jeg sparrede personligt 2300,- for en ansvar med kasko da jeg skiftede fra Trekroner med DLRK's medlemsfordele og det forbavsede mig meget, så det er ikke derfor jeg er blevet i DLRK, men derfor jeg melde mig ind i sin tid, da jeg troede at det derfor blev billigere at forsikre min bil....

Klub Rabat:
Der er ingen steder mig bekendt der ikke giver den samme rabat alligevel, og hvor var det lige man fik den rabat og hvad skal man gøre for at få den? medlemskort eller....der er ingen klar melding der, så det virker ikke for mig, så det er heller ikke derfor jeg stadig er i DLRK.

Oasen:
Min holdning er givet til kende her på forum...men ganske kort kan jeg forklare at jeg ikke finder det nødvendigt at holde liv i et klub blad hvis indhold og informationer er overtaget af hjemmesiden. den go'e gamle roverbørs er ikke længer at finde i bladet da nettet har overtaget, og det gælder det meste af det tidligere indhold af bladet, der derfor for mig er totalt unødvendigt. At bruge halvdelen af DlLRK's budget hvert år igen og igen på Oasen er for mig ikke "money well spend"

Gode råd og vejledning på forum:
Der er ingen medlems fordele ved forum, det er åbent for alle, så det er altid muligt at spørge sig til råds eller søge i forum efter gamle råd til genanvendelse, så det er ikke her min årsag til medlemskab findes.

Arrangementer:
Jeg har været til nogle stykker her giver det mere mening at være medlem, dog bærer nogle arrangementerne præg af at være for medlemmer med totalt ombyggede biler eller for folk der er fuldstændigt ligeglade med buler samt defekte biler efter arrangementet.

Veteran Forsikring:
Nogle forsikrings selskaber kræver at man er medlem af en bil mærke klub for at kunne tegne en veteran forsikring på et køretøj ældre end 25 år. måske DLRK har medlemmer der er medlem udelukkende af den årsag? Min 90" er fra 1988 så den er ikke gammel nok til at give mig fordel med medlemskabet her.

Jeg kan konludere at jeg er med i DLRK fordi jeg er bidt af en engelsk syge og jeg gerne vil dele min "sygdom" med andre der fejler det samme. DLRK er for mig et glimrende træfpunkt for opsamling af viden om vores sygedom's symptomer.
Hvordan vi lærer, at leve med den og hvordan vi kan gi' den videre til generationerne der kommer, så vores sygdom overlever evolutionen.... det gi'r mening for mig!

Om det er nok for mig til at blive i DLRK har jeg ikke besluttet endnu, for indrømmet.... jeg har sgu lidt svært ved at se meningen med at betale det fulde kontingent når halvdelen af det indbetalte udelukkende går til et medlemsblad, jeg hellere ville være foruden.

Hvis man kunne tegne et medlemskab uden Oasen til den halve pris ville jeg ikke tvivle på mit medlemskab i DLRK.

MVLRV890G4H Rasmus 5414




Index
80372: sv: Hvorfor medlem af DLRK ? (06-04-2009 16:30:20) (svar på 80368)
Arne Feldskou #8073, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.132.13)
Fint inslag syntes jeg.
Du har meget ret i det du skriver, har detsvære ikke lige tid nu til at komme med kommentarer eller uddybe dine ting, men håber jeg får tid senere i aften.
Men mit intryk af klubben er i store træk det samme som du har kan jeg se.

Mvh. Arne
Index
80374: sv: Hvorfor medlem af DLRK ? (06-04-2009 17:24:21) (svar på 80368)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.238.226)
Du har da ret i at man kan overveje sit medlemsskab af den ene og den anden forening eller klub hen ad vejen.
Jeg vælger som regel at aktivere mig selv mere eller mindre, som regel ikke så farlig meget. Jeg deltager i en del arrangemanter, giver en hånd med i ny og næ.
På den måde møder jeg en hel del spændende mennesker, som det er ganske muntert at omgås. Det skulle du måske også prøve at dyrke lidt mere.

Hvis man kun følger klubbens virke via Forum, kan man måske nok få sig et trist indtryk af, hvad det er for nogle folk, der evt. dominerer klubben. Til arrangmenterne har jeg aldrig mødt den meget ubehagelige tone, der desværre ofte præger visse tråde her på forum.

Jeg er ikke selv til den hardcore kørsel, som jeg er ivrig tilskuer til, selv om jeg ikke går op i at passe minutiøst meget på mine biler. Derfor deltager jeg med meget stor glæde i greenlanings m.v. af den bløde art. Det kunne du jo også prøve.
Husk at du også kan deltage i andre regioners gøren og laden, ja du kan endog løse sognebånd til en anden region, som måtte passe dig bedre.

Det med forsikring og rabatter går jeg ikke stærkt op i, da jeg synes det er mere lige for selv at opdyrke markedet.

Oasen er da hyggelig nok at modtage, men da jeg ikke selv har røvet mig sammen til at bidrage med stof, vil jeg overhovedet ikke stille krav til at andre, skal skrive for at jeg kan fornøje mig med artikler. Jeg har den holdning, at klubblade hører fortiden til, men så længe der formentlig er flertal for bevarelse af Oasen, er det fint for mig.
Igen tror jeg, at hvis jeg, du og andre var mere aktive, kunne man sikkert få et meget mere levende og spændende blad.

Forummet bryder jeg mig ikke om at trække på som værende ikkemedlem. Jeg kan ikke leve med tanken om at nasse på andre klubmedlemmer. Men kan andre leve med det, tjae----

Jeg synes, der er mange gode grunde til at være medlem af DLRK på trods af at jeg ikke udnytter alle tilbud, men alene tanken om de hærskarer af folk, der lægger et enormt stort arbejde i at få hele møllen til at køre til glæde for mig, er da en glæde i sig selv.
Faktisk glæder jeg mig lige nu til at skulle til LA2009 og NVC09 samt flere mindre arr. osv osv, knapt så meget til at skulle deltage i Landsrådet, men den tager jeg så med. :-)

Jeg kan så godt leve med at jeg betaler til et eller andet formål i DLRK, som jeg ikke deltager i, så deltager jeg nok i noget en anden gang hvor jeg ikke har betyalt fuldt ud.

Nu du mener at Oasen bør nedlægges, har du vel sendt et forslag til behandling på det tilstundende Landsråd?

mvh
Knud

Index
80375: sv: Hvorfor medlem af DLRK ? (06-04-2009 17:41:12) (svar på 80368)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
Hej Rasmus.
Du glemmer én vigtig detalje: Sammenholdet.
Vi hjælper hinanden, finder stumper til hinanden, mødes når bilen ikke virker, kan den ene svejse, den anden male og den sidste det elektriske, ja så kan man sammen komme langt.
Alle disse ting er noget der foregår i en klub.
Så er der terrænbeviset. Måske bruger du ikke din bil i terræn, men der gennemgåes mange af de grundlæggende principper, så du bliver gladere for din bil.

Så syntes da at der er rigtig meget at hente i klubben, hvad angår hjælp og viden. Alt sammen noget som man er fælles om, for din viden kan bruges af en anden o.s.v.

Mit input

Jimmi...... Der er ved at gøre klar til hygge i påsken i Nørre Snede....
Index
80376: sv: sv: Hvorfor medlem af DLRK ? (06-04-2009 18:13:04) (svar på 80375)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Hej Jimmi
Sammenholdet...det er jo det jeg kort skriver om her, så vi er enige!!

"Jeg kan konludere at jeg er med i DLRK fordi jeg er bidt af en engelsk syge og jeg gerne vil dele min "sygdom" med andre der fejler det samme. DLRK er for mig et glimrende træfpunkt for opsamling af viden om vores sygedom's symptomer.
Hvordan vi lærer, at leve med den og hvordan vi kan gi' den videre til generationerne der kommer, så vores sygdom overlever evolutionen"

jo, jeg har skam grønt bevis og bruger gerne min bil i terræn!

Index
80385: sv: Hvorfor medlem af DLRK ? (06-04-2009 19:58:06) (svar på 80368)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Hej

Jeg synes det er udmærket med en værdidebat om hvad vi vil med Dansk Land-Rover Klub. Men måske man skal vende bøtten om. Måske skulle man istedet for at sige: "Hvad kan klubben gøre for mig" til at sige "Hvad kan jeg bidrage med" For det er ganske rigtig som Jimmi også er inde på et fællesskab. Det er ikke bare et abonnement på div. fordele og et klub-blad.

Man oplever først fællesskabet når man opsøger det. Inden jeg blev medlem havde jeg en kammerat der overhovedet interesserede sig for gamle biler. Det var en rokammerat i Århus, som jeg af gode grunde ikke ser så tit. Nu kender jeg flere land-rover tossede endda lige her omkring. Jeg var i terrænet så sent som i lørdags, og jeg har fået serviceret bilen hele formiddagen i dag, hos og af kammerater jeg kender i gennem Dansk Land Rover Klub. Jeg kunne selvfølgelig vælge at sige at nu har jeg fundet nogen kammerater så behøver jeg ikke et medlemsskab, men hvem ved, det kan være der er flere venner at hente i DLRK. Jeg har i hvert fald mødt utroligt mange venlige mennesker, til træf både i ind og udland, og med et medlemsskab så er det som man er en af flokken med det samme.

Hvis man kun focuserer på nogle fordele man alligevel ikke mener man kan bruge, så tror jeg at man har misforstået ideen med at være med i et fællesskab, eller også er man det forkerte sted.

Bare min 2-krone

Hilsen Niels
Index
80387: sv: sv: Hvorfor medlem af DLRK ? (06-04-2009 20:09:17) (svar på 80385)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
igen.... det er jo lige det jeg refererer til, kamaratskab, samværd, venner og omgangskreds. Det er det der holder mig til DLRK og ikke "Medlemsfordele"
Jeg elsker at sparke dæk med Engelsk "syge" folk og det får man lov til i DLRK.
Index
80390: sv: sv: sv: Hvorfor medlem af DLRK ? (06-04-2009 20:19:57) (svar på 80387)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Hej Rasmus.

Jamen så er vi enige! :-) Alligevel har du nogle forbehold.

Problemet er nok bare at der især i en så bred forening eller klub som Dansk Land-Rover Klub, altid er modsat rettede interesser, og alle skal jo tilgodeses.

Hilsen Niels
Index
80394: sv: sv: sv: Hvorfor medlem af DLRK ? (06-04-2009 20:31:02) (svar på 80387)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.107.217)
Hej Rasmus.

Jeg det bare det sådan, at jeg betaler kontingent for at være med i klubben. Hvad der så kommer ud over det, er bare bonus ud over medlemsskabet. For ærlig talt synes jeg, at bare det at kunne identificere sig med dette fællesskab er pengene værd.

Dertil kommer så Oasen, websiden, alle hovedudvalgene der arbejder for os, teknisk bibliotek, billig diesel, kørselsarrangementer i terræn, hyggearrangementer, vidensdeling og méget meget mere.

MVH Jakob E S