tilbage

Land Rover Forum  

80671: Serie 1 80" 1951 (13-04-2009 22:07:58)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Efter at have erhvervet ovenstående, mangler vi langsgående bænke og sikkert meget mere... Men jeg har set på johncraddock-trim.co.uk og spørgsmålet er nu: kvalitet, Leveringstid, fragt pris?
Derudover kan jeg ikke finde ud af forskellen på de forskellige modeller hoods..?
Er der nogen der kan hjælpe?

Ja så mangler jeg jo også baglygter i stedet for de haraldnyborg trailer lygter der er på...

Thomas
80673: sv: Serie 1 80" 1951 (13-04-2009 22:45:08) (svar på 80671)
Verner Lundtoft Jensen #4586, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.53.219.115)
Hej Thomas

Tillykke med den lille ny.

Jeg har i gennem årene købt en del hos Craddock og er aldrig blevet skuffet, hverken med pris, kvalitet leveringstid. Har, blandt andet, selv købt nye sæder og rygstød til min LR S1 1950 og de var perfekte.

Der er dog mange andre leverandører i UK af reservedele til Serie 1, så det lader sig gøre at skaffe de fleste dele, ret let.

Held og lykke med det.

Verner 4586

80676: sv: Serie 1 80" 1951 (14-04-2009 00:48:55) (svar på 80671)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 152.73.73.1)
Tilykke med modellen, er der billeder som en start.

En god ide er at søge efter bl.a. baglygter på engelske ebay ellers kan de erhverves for en betragtelig sum som reproduktion, dog kun i forkromet version (kan formentlig sortlakeres.
Bænke kan også findes på ebay.
Så vidt jeg ved er motorhjelm den samme fra 1948 til 53.
Er ikke ekspert, men har da spilttet samme årgang i småstykker og samlet den igen uden for mange tiloversblevne dele.
Ring hvis du har brug for det.

Peter
selv reg. nsj
40577963
80677: sv: Serie 1 80" 1951 (14-04-2009 00:55:21) (svar på 80671)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 152.73.73.1)
80696: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (14-04-2009 19:30:49) (svar på 80677)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Hej og tak.
Med hood mener jeg softtop.
Peter ang link. Jo tak, men hvordan skal den se ud? Mail gerne billeder af jeres biler til min mail, så jeg har noget at se på ;-)

Hvad er de 2 huller over forhjulet til..? Dørstop? Jeg kan se på dit billede at du har noget siddende lidt højere oppe.

Hvor har i dem forsikret og for hvormeget?
Thomas

80707: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (15-04-2009 00:09:20) (svar på 80696)
Ole May #6382, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.231.254)
Hej
Her er en collage af min Serie I årgang 1953, der vist viser det meste af det du efterlyser.

Med hensyn til forsikring, bruger jeg RUNA og betaler kr. 718 helårligt for ansvar og kasko, hertil kan tegnes Falck-abonnement til godt kr. 200, der dog kun dækker assistance i perioden 15/3-15/11. RUNA dækker hele året.

For at kunne forsikre i RUNA som veteran skal man være medlem af en klub der er tilsluttet Veteran Forsikrings Klubben, og det er Dansk Land-Rover Klub ikke, derfor er jeg også medlem af Dansk Vintage Motor Klub (kr. 295/år).

Dansk Land-Rover Klub burde vel overveje at tilslutte veteran afdelingen til VFK, det koster vist en ti-er pr. medlem om året.

Ole May
80715: sv: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (15-04-2009 09:26:27) (svar på 80707)
Lars Stricker-Petersen #4073, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.118.245)
Hej.
Min SII 1961 er forsikret hos Alm. Brand for 678,-kr.
Kasko, selvrisiko 1.223,-, kørselsperiode hele året.

SII hilsen
Lars
80716: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (15-04-2009 09:40:42) (svar på 80715)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.254.204)
Og Alm. Brand forlanger ikke medlemsskab af nogen bestemt bilklub, blot at man ER medlem af en eller anden officiel bilklub som f.eks. DLRK.
Den oplysning fik jeg for mindre end en uge siden af en flink dame i AB

mvh
Knud
80709: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (15-04-2009 03:31:55) (svar på 80696)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 152.73.73.1)
Dette er den korrekte, dog er den ikke forkromet, men sortlakeret.
Peter
80733: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (15-04-2009 18:40:26) (svar på 80696)
Verner Lundtoft Jensen #4586, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.53.219.115)
Det er sjældent at man lige frem bliver opfordret til at vise sin LR frem, så det må udnyttes.
Her er min LR S1 80" til Veteran træf i Ebeltoft, med en lidt forkert lygteføring, som siden er rettet.

Mvh
Verner
4586
80754: sv: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (15-04-2009 22:39:34) (svar på 80733)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Hej Verner

Din kofanger - er den original?

Hilsen
Stefan
80757: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (16-04-2009 07:40:22) (svar på 80754)
Verner Lundtoft Jensen #4586, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.53.219.115)
Hej Stefan

Nej, det er nok rigtig spottet at det er en uoriginal LR kofanger. Men den er meget "Original" der findes kun den samme. Jeg tror faktisk at det kan være 2 LR kofanger der er bygget sammen for at give ekstra styrke.
Ved en LR med snart 60 år på bagen, dels som arbejdshest hos Københavns Kul og Koks Kompani og dels som landbrugsredskab hos en bonde på Als, må man forvente at der er sket visse ændringer, forbedringer, af det originale design (gu´ ved om det ord eksistrede i 1950). Både min LR S1 og jeg lever fint med en forstærket kofanger, og vi har ikke tænkt os at skifte den om vi så fik en forærende.
I øvrigt mangler jeg stadig en original fælg!

Med venlig hilsen
Verner
4586
80769: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (16-04-2009 11:45:13) (svar på 80757)
Stig Damgaard Hansen #7689, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.117.22)
Hej Verner.

Efter min mening kan tidstypiske modifikationer, ændringer og reparetioner være fuldt ud lige så bevaringsværdige som en "standardbil", da disse ofte fortæller mere om livet og tiden der er gået. Ser dog helst at det er håndværksmæssig fornuftigt udført, og din kofanger er jo flot og viser hvilke behov eller muligheder ejeren har haft.

Mvh
Stig
NVSJ 7689
80770: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (16-04-2009 12:01:18) (svar på 80769)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Mig bekendt var der dårligt nok to ens biler i de to første årgange af Land Rover, da de jo skulle udvikles undervejs. Gad vide hvad de gjorde med typegodkendelse? :-)
Dermed kan det jo være svært at finde ud af, hvad der er originalt og hvad der ikke er.

MVH Jakob E S
80772: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (16-04-2009 12:08:36) (svar på 80769)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Øhhh - jeg tror vist nok I misforstod mit spørgsmål. Det var ingen kritik, men af ren og skær nysgerrighed/oplysningsiver jeg spurgte -- og det kunne jo tænkes at nogle LR originale kofangere så sådan ud.

Mit kriterium for en LR at den skal kunne køre - om det hele så er originalt eller sideløbende opfundet og monteret af ejeren igennem bilens levetid - er ikke afgørende.

Hilsen
Stefan
80774: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (16-04-2009 12:26:30) (svar på 80757)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.181.218)
Ørg. fælg kan afhentes hos mig.
Peter
80775: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (16-04-2009 12:27:37) (svar på 80774)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.181.218)
Original selvføgelig
80755: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (15-04-2009 22:53:00) (svar på 80696)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
her: en lille samling af de "rigtige" LR (billede fra LA06) i al deres forskellighed
80864: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (19-04-2009 22:34:43) (svar på 80696)
lars ellegaard, 3926 nsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.251.195.2)
Hej - og velkommen i "serie 1 klubben".

De to huller er til dørstop, en lille gummiprop. Du kan se den på Stefans billede af serie 1'erne fra Ebeltoft, bl.a. på min den grå.

Har du checket årgangen i forhold til stelnummeret? Jeg synes den ligner en 52'er med udvendige dørhåndtag - godt nok uoriginale - og med den type ryglæn, som sider i 52-53 modellerne. Den har heller ikke positionslys i torpedoen, som skal være der på en 51'er - du kan se hullerne, hvor de skal sidde, på Verners. Samtidig skal der være en lille "fold" hvor positionslygterne sider i forskærmen på 52'eren. Hvis det er en 52'er skal den også have 2 liter motor, hvorimod en 51'er er med 1,6 liter, men det kan være svært at se forskel. Desuden er kølergitteret "heldækkende", dog med huller til lygterne, på en 51'er, mens en 52'er har fået det "omvendte T".

Men meget kan være lavet om undervejs, og det vigtigste er jo at det er en sjov bil, og at den kan køre. Så kan man jo altid gå og arbejde lidt med originaliteten.

Når du nu har fået sådan en fin bil, så husk lige at komme til Swap meet i Andelslandsbyen "Nyvang" ved Holbæk på næste søndag den 26. april. Vi plejer at komme nogle stykker med forskellige Land Rover veteraner.

Hilsen
Lars Ellegaard
- vist nok nu/snart formand for veteranudvalget.

80866: sv: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (19-04-2009 22:45:20) (svar på 80864)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Hej Lars!

Jo tak, har nu været i nyvang mange gange før. Men denne gang skal jeg prøve at få lov at holde sammen med jer :-P ( tilmelding eller finder man bare ligesindede?)

Hvor kan jeg undersøge det med stelnr? Og ærlig talt, så ved jeg stadig ikke om den er 1,6 eller 2.0... men jeg fik en bil der kan køre, og ja den er "bare for sjov". (hvis der nogle der kan fortælle forskellen på 1.6 / 2.0 vil jeg gerne hjælpes).
Den er registreret som 31/12-51, tidligere norsk brandbil.
80869: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (19-04-2009 23:09:59) (svar på 80866)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
http://www.lrfaq.org/Series/FAQ.S.Chassis_Numbers.Year.html

Jow, den er go nok... det er en 51' Produceret juli 51.
80878: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (20-04-2009 10:27:07) (svar på 80866)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 152.73.73.1)
Lader til at det bliver muligt at komme forbi den 26
Vi ses.

PS. til Thomas, bringer fælgen med, hvis jeg husker det.
Da der er store overlapninger i overgangene, kan det så være en meget sen 51er.

Der er ikke krav om stelnumre i ramme i Danmark indtil i begyndelsen af 60erne, så har du kun mulighed for at der er en blikplade indvendig på torpedoen, ved passagersæde, hvor dette er oplyst.
Peter
80888: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (20-04-2009 12:28:37) (svar på 80878)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Øh.. Er det ikke Verner der mangler en fælg...? Jeg har fundet stelnr i motorrum ved venstre motorophæng...

Ja, regner med at komme.

Thomas
80908: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (20-04-2009 17:29:01) (svar på 80888)
Verner Lundtoft Jensen #4586, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.53.219.115)
Gode LR kolleger

Jo det var mig der manglede en fælg og jeg når ikke at være med til SWAP Meet, så Peter jeg vil da gerne komme forbi dig hvis du står ved dit tilbud.

Tillykke til Lars med det nye job, det bliver spændede at se hvad vi kan gøre for veteranerne i DLRK.der bliver noget at leve op til efter Svend Erik.

Og endeligt til Stefan, nej, nej jeg misforstod dig ikke, det var fint nok!

Mvh
Verner
80914: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (20-04-2009 21:01:33) (svar på 80908)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Jeg prøver lige igen... Skal man tilmeldes, ved man hvor på pladsen? SKAL man være der kl 9.00...?
80919: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 1 80" 1951 (20-04-2009 21:37:11) (svar på 80914)
lars ellegaard, 3926 nsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.251.195.32)
Hej Thomas

Svarene er nej og nej og nej. Men det er god ide lige at give formanden besked så han ved, hvor mange der skal have morgenmad - og det må så være til den afgående Svend Erik, som har stået for dette arrangement. Du kan se mere under Veteranudvalget, men Svend Erik har nu også lagt et opslag på opslagstavlen. Ved indkørsel til landsbyen plejer de at kunne fortælle, hvor Land Roverne er blevet anbragt, og det har de sidste år vist været ved siden af mejeriet.

Du spurgte i øvrigt også til forsikring. Jeg har mine forsikret i Nordisk Veteran, som er et Alm. Brand selskab. pris ca 1000 kr årligt med kasko og helårskørsel - en Land Rover skal jo også kunne bruges om vinteren, selvom min S1 aldrig har haft et varmeapparat.

Jeg håber også at komme søndag.

MVH
Lars Ellegaard