tilbage

Land Rover Forum  

Index
81511: sir lucas prince of darkness (05-05-2009 23:59:12)
Peter Jespersen #8014, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.6.209)
i den sidste tid har min discovery sat min tålmodighed på en alvorlig prøve. Først en fejl i tændingslåsen, herefter nedbrud af generator og starter, for ikke at nævne en fejlmelding på airbaggen. Gu ved hvordan det lykkedes for briterne at holde mange hundrede lancastere i luften på en gang under 2 verdenskrig. Måske blev de slet ikke skudt ned, men faldt ned pga elfejl. Måske skal man bare ofre et eller andet til sir lucas, eller tage ham med i sin aftensbøn. Så fik jeg luft. trods alt så elsker jeg min landrover.

vh

peter
Index
81515: sv: sir lucas prince of darkness (06-05-2009 08:12:50) (svar på 81511)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Det lyder ikke godt , men du har det vigtigste for en LR ejer " tålmodighed " og så selvfølgelig din LR.
Muligvis et eller andet du har eftermonteret HHMMMM. use the force Pete.
MVH Jens E. i serie 3 lightweight, der har bilen til doktor i Sjelle, inden touren til Sverige.
Index
81517: sv: sv: sir lucas prince of darkness (06-05-2009 10:23:34) (svar på 81515)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Man kan ikke have andet end tålmodighed, når man har en LR/RR.... Men til tider må man viiiirkelig tænke store patriotiske tanker - those poor airmen!!!! Grrr!

Index
81533: sv: sv: sv: sir lucas prince of darkness (06-05-2009 13:05:57) (svar på 81517)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.63.186)
Forholder det sig således at...

Alexander Graham Bell invented the Telephone.Thomas Edison invented the Light Bulb. Joseph Lucas invented the Short Circuit.

Har altid troet at LUCAS var forkortelsen for - Loose Unsoldered Connections and Splices.

The Lucas motto: "Get home before dark."

men er jo langt fra den enste udfording vi har med vores landy, virker det her ikke bekendt...

A Land Rover doesn´t leak oil, it marks it´s territory. Did you hear about the man whose Land Rover didn't leak oil? The factory took it back and worked on it until it did.
Index
81555: sv: sv: sv: sv: sir lucas prince of darkness (06-05-2009 20:15:59) (svar på 81533)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.149.29)
Den rigtige "moderne" Lucas motto, inført efter Star-Wars:-
"Come Over to the Dark Side".
Lucas er helt fint hvis man har været i lære hos Master Joda!
ellers tror jeg at fabrikken blev drevet af Jabba!
Index
81568: sv: sv: sv: sv: sv: sir lucas prince of darkness (06-05-2009 22:29:15) (svar på 81555)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.160.197.46)
Denneher tråd er bestemt ikke morsom - Peter.
Som erfaren Lancasterpilot vil jeg sige at det tangerer det krænkende.
Nu er det ganske vist en RC Lancaster jeg flyver, meeen alligevel. Den er endnu ikke faldet ud af himlen.
Af sig selv.
Mvh.
Martin
Der mener at rigtige mænd flyver med 4 motorer.
Index
81569: sv: sv: sv: sv: sir lucas prince of darkness (06-05-2009 22:50:17) (svar på 81533)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Jep. Jeg har endda ladet mig fortælle at Lucas i det britiske underhus forsøgte at få omstødt Ohms lov. - Men de mødte for stor modstand!

:-))

Hilsen Niels
Index
81573: sv: sv: sv: sv: sv: sir lucas prince of darkness (06-05-2009 23:17:23) (svar på 81569)
Peter Jespersen #8014, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.6.209)
Tak for jeres moralske opbakning. Når sir lucas er i det gavmilde hjørne kan alt lade sig gøre. På motorvejen ved kassel så jeg engang to triump tr 6, jagte en klassisk porsche 911. Porschen forsøgte forgæves at ryste forfølgerne af - et smukt syn som leder tanken hen på episke luftslag i forgangne tider.

med dicohilsen

peter
Index
81579: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sir lucas prince of darkness (07-05-2009 08:33:07) (svar på 81573)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Interessant? Hvor længe hang du på med din Disco?

MVH Jakob E S :-)
Index
81580: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sir lucas prince of darkness (07-05-2009 08:40:00) (svar på 81573)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.98)
Peter, dine tanker vækker minder hos mig om fortidens "slag".
I de tidlige 70ere var jeg ofte i Tyskland med min Jaguar MK2 3,8 ltr.
Vi var stadig så tæt på WW2, at nederlaget sved mere eller mindre bevidst i wirtschaftswunderprøjseren, der med brask og bram, førte sig frem i deres grosse Mercedesvogne, der i almindelig dominerede trafikken. Det var dengang man i en kraftig vogn havde absolut og uindskrænket forkørselsret på Autobahn, mellem BMW Isetta, Lloyd Alexander, VW typ 1 usw. Straffen ved den mindste smule nøl fra den langsommere bilists side, var kilometerlang signalgivning med ultra tæt kørsel, horn og lygter indtil den formastelige, kunne komme til side.
På denne battlefield følte jeg mig også lidt som værende deltager i et allieret slag, når jeg, i min på den tid noget bedagede Jaguar, op ad Kassel eller tilsvarende åd den ene MB efter den anden, og lykkedes med at få en hårdtpumpet diplom ing. dr., til at overdreje sin MB i forgæves forsøg på at undgå nederlaget over for denne gamle engelske anakroisme, forsynet med tvivlsomme af Sir Lucas udtænkte finurligheder.
Når jeg i bakspejlet så en MB Spitzenklasse i røg og damp trække ind i nødsporet, var smilet, fra øre til øre i mit fjæs, svært at viske af. Det indser jeg i dag, i den hellige politiske korrektheds lys, er meget forkert, og jeg forsøger så at angre sådan opførsel.

Så din lignelse med episke luftslag er præcis, som jeg selv følte det i hine tider! :)

mvh
Knud
Index
81626: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sir lucas prince of darkness (07-05-2009 21:04:07) (svar på 81580)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 77.241.136.77)
NÅ så er vi inde på et emne der er helt oppe, et luft fartøj er af en helt anden beskaffenhed, motorer incl..
Og min 200tdi kører som en gammel draken så er der en verde til forskel.
Og dog jeg har haft den store fornøjelse at flyve med en lancaster i 1979 feeeeeeeeeeed oplevelse, men Britisk.
Så hold lige focus de herre to forskellige ting. ( griner da jeg sidder i min lightweight og nyder synet af solen over søen og res. hjulet
MVH Jens E I LIGHTWEIGHT I SVERIGE.
Index
81649: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sir lucas prince of darkness (08-05-2009 21:48:21) (svar på 81626)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.149.29)
I min tid i Royal Air Force, kom jeg desværre aldrig til at opleve Lancasteren, men nogen andre krigs veteraner som holdt (diskret) på Valley. Jeg synes at det elektriske jeg så var for det meste Smiths, og et par andre mærker (Richards, og British Jaeger) som man ikke ser mere.
Jeg tør ikke spekulere over de verdens omspændende konsekvenser af Lucas dele i Engelsk krigs fly! men de havde nok haft ca den samme effekt som Göering havde på Luftwaffe!
Ingen tvivl:- En Royal Air Force, under Hitler, med Göering som Chef, og Lucas dele, havde tabt krigen inden for de første 24 timer!!