tilbage

Land Rover Forum  

Index
82702: Rocky Mountain Roverdrive SX (06-06-2009 10:08:08)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Halløj.
Er der nogle erfarniger med dette overdrive på seriemodellerne?
Jeg overvejer at give den gamle Lightweight en lille gave når SPén bliver udbetalt:)

Ole Pars
Index
82709: sv: Rocky Mountain Roverdrive SX (06-06-2009 11:09:43) (svar på 82702)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.141)
Jeg har kun andenhåndsberetninger.

RM overdriverne er meget mere lydløse end alle andre og pga. det fin smøresytem inde i det, holder de også mere en 20.000km.
Hartley kører med RM på sin 109", hvor motoren får rigeligt at leve af (>100hk) og jeg mener ikke at han har negative bemærkninger til sit OD.
Måske han selv ville komme med en situationsrapport?

Mvh
Kenneth Poulsen

Index
82713: sv: Rocky Mountain Roverdrive SX (06-06-2009 12:54:40) (svar på 82702)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Ole,

Du kunne også overveje et højgearskit fra Ashcroft - det fungerede rigtigt godt på min 88" 2.25D.

Mvh
Michael
Index
82716: sv: sv: Rocky Mountain Roverdrive SX (06-06-2009 13:27:32) (svar på 82713)
Anders, Peter Zinkernagel-Jensen #8113, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.58.240.148)
Hej Michael,

Jeg var inde og kigge på det der højgearskit igår, nettop hjemvendt fra en jagttur i Halland i Sverige en køretur på 750km. ud og hjem i min dejlige 88" 2,25D med en hastighed på 85kmt kunne man jo godt bruge lidt højere gering.
Det er jo også væsentligt billigere end OD,men hvordan klarer den lidt bakker med lad os sige et læs på 300-400kg ?

88"hilsen
Peter
Index
82717: sv: sv: sv: Rocky Mountain Roverdrive SX (06-06-2009 13:42:42) (svar på 82716)
Lars Jørgensen #1584, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.21.151)
På samme måde som hvis du har et overdrive - et klik ned.......

Har selv en Aschroft transferbox i min 109 stw. Ingen larm, ingen problemer heller ikke i Pyrenæerne - kan godt anbefales. Og ja det er væsentligt billigere end et OD.

Lars /1584 fyn
Index
82718: sv: sv: sv: Rocky Mountain Roverdrive SX (06-06-2009 13:44:23) (svar på 82716)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Anders,

Med 2,25D tror jeg ikke du skal regne med at den vil for vild med kombinationen af 4.gear, 400kg og bakker :=)

Den har et punkt mellem 70kmt og 80 kmt hvor man ikke rigtigt ved om den skal have mere gas i 3. eller slæbe sig afsted i 4. - over 80 kmt går det fint afsted i 4. igen

Der er fordeln ved et OD jo så at du kan koble det fra.

Mvh
Michael
Index
82723: sv: sv: sv: sv: Rocky Mountain Roverdrive SX (06-06-2009 17:36:16) (svar på 82718)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.179.13)
Med et OD får du faktisk et overgear pr gear, dvs. 8 høj og 8 lavgear. Du kan f.eks. geare ned fra 4.høj OD til 3. høj OD, hvilket burde give dig en bedre udnyttelse af drejningsmomentet i bakkerne... også får du en ekstra gearstang at lege med.

Fordelen ved en Ashcroft gearing, der er indbygget i selve boxen, er, at du ikke får flere gearstænger at slås rundt med samt at du fortsat kan bruge PTO, hvis det skulle blive nødvendig, f.eks ved montering af et mekanisk spil.

'Oasen' bragte for nogle år siden Hartleys erfaringer med et RM RD.
Index
82742: sv: Rocky Mountain Roverdrive SX (07-06-2009 19:24:04) (svar på 82702)
Kasper Christiansen #7662, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.60.9.249)
Hej Ole

Jeg har et RM Roverdrive i min s2A 109" med ca. 145HK V8.

Det virker perfekt og støjer meget mindre end Fairy.

Jeg ka ikke finde nogle minusser.


-Kasper, med 110km/t på motorvejen.
Index
82752: sv: Rocky Mountain Roverdrive SX (08-06-2009 01:46:14) (svar på 82702)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.45.48)
Hej Ole
Jeg købte mit RM OD i 2000 og jeg er meget tilfreds med det, jeg har også købt RM´s kølebundplade til transfer boxen, for at hjælpe med at køle olien i både OD og transfer, det virker rigtigt godt. Vil du have yderligere, kan du da bare ringe til mig.
Venlig hilsen
Hartley
Index
82753: sv: Rocky Mountain Roverdrive SX (08-06-2009 09:17:27) (svar på 82702)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Tak for svarene gutter! Et Roverdrive det bliver!
Ole
Index
82776: sv: sv: Rocky Mountain Roverdrive SX (08-06-2009 21:31:39) (svar på 82753)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.175.126)
Hej Ole!

Tag lige en snak med Bo på Flyvesandsvej; han bøvlede meget for at få overgearet til et holde på olien, og når det nu er noget amerikanerbling, behøver det jo ikke virke the British way...

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup
Index
82893: sv: Rocky Mountain Roverdrive SX (11-06-2009 08:43:21) (svar på 82702)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Er lige landet , så derfor det sene svar, jeg har gode erfaringer med en anden gearing i diff. 3,54 tror jeg nok det er .
MVH Jens E
Index
82894: sv: sv: Rocky Mountain Roverdrive SX (11-06-2009 08:45:42) (svar på 82893)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Du kører jo også med 200Tdi...Der mangler jeg lidt pruheste!
Index
82907: sv: sv: sv: Rocky Mountain Roverdrive SX (11-06-2009 12:33:07) (svar på 82894)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
OK godt ord igen, du. Den bremser perfect els. troede at det kom ud på det samme bare på en anden måde med gearing etc.
Smiler
MVH Jens E
Index
82938: sv: sv: sv: sv: Rocky Mountain Roverdrive SX (11-06-2009 23:38:55) (svar på 82907)
mads wallentin (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.61.173.162)
jeg har kørt med RM OD på min S2A med alm 2.25 benziner, dog med Turner head, siden 2004 - det køre superdupper. Meget lidt larm, godt med fx et 3½ eller 2½ gear. Brændstofforbruget bilder jeg mig også ind blev bedre dengang i 2004:-) Eneste anke er den ekstra gearstang for det gør evt brug af midtersæde lidt mere bøvlet med fx et barn der lige sparker overgearet ind eller når man skal finde vej ned til OD gearstang... men det er jo charmen.
mads