tilbage

Land Rover Forum  

Index
82755: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (08-06-2009 11:05:48)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Hej Alle.

Har en 110" Defender bus fra 1987.
Der ligger en 2,8 Nissan diesel maskine, fra en Nissan Laurel i.
Den har ikke de kræfter der skal til, for at trække dette herlige køretøj.
Den er født som V8, så mon ikke det er sådan en gearkasse, der har fået en flange på, så Nissan motoren passer på.
Har en gammel Nissan 3,3TD motor stående, men den passer ikke umiddelbart på flangen, og derudover skal der jo også trylles med starter, generator og gløderør, for at få dem konverteret til 12 volt.
Så derfor, findes der nogen firmaer der levere komplette ombygningskit, men flange, kobling, starter, generator, gløderør, etc. så denne motor kan puttes i, uden de store hjemme sløjd opgaver ??
Alternativt; Hvad skal man lede efter af skadede biler, for at finde en ny Land Rover drivlinje, som lige passer i ?
En midt halvfemser Discovery TD koster jo f.eks ikke en herregård i tyskland.
Men passer motor/gear lige over i, eller ?

1270
Paw
Index
82756: sv: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (08-06-2009 11:08:32) (svar på 82755)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.130.22.253)
et hurtigt bud vil være en anden V8 (drengedrømmen) eller en 200 TDi med LT77gear.(det fornuftige valg)

mvh Bjørn
der savner sin '87 Pickup
Index
82758: sv: sv: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (08-06-2009 11:29:14) (svar på 82756)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Det SKAL være en diesel. Har sponseret rigeligt med oliesheiker :-)

Hvilke modeller kører med LT77 ?

Er en 200 TDi uden elektronik ?

1270
Paw
Index
82763: sv: sv: sv: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (08-06-2009 14:55:29) (svar på 82758)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.151.137)
2,5 n/a , 2,5 TD og 200TDi kører med LT77 mig bekendt, og 200 tdi er uden elektronik.

mvh Bjørn
Index
82764: sv: sv: sv: sv: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (08-06-2009 15:13:39) (svar på 82763)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
2,5 n/a og 2,5 TD er udelukket.

Så er der jo ikke flere kræfter end i dag.

Så det lugter lidt af, at det skal være en 200 eller en 300 TDi.

Så er spørgsmålet om denne motor/gear fra en Discovery, passer lige over i ??

1270
Paw
Index
82765: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (08-06-2009 15:16:19) (svar på 82764)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.151.137)
næsten det er noget med nogle motorbeslag og noget i den dur, men der er tit nogen der gør dette, især fra 2,5 n/a eller TD'er til 200tdi for der er gearkassen den samme.

men søg her på forum der står oceaner af tråde om netop dette.

mvh Bjørn
Index
82773: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (08-06-2009 20:30:59) (svar på 82765)
Jørgen Madsen #6481, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.201.230)
der skal flyttes lidt på turboen (manifold fra defender)for at den kan være i en defender
Index
82775: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (08-06-2009 21:17:43) (svar på 82773)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.184.228.76)
Hej.

Køb et kit fra england, hvor der er motor, tomat kasse, ophæng, køler,intercooler,bulkhead og alt andet..(300 tdi og zf4hp22) pris ca 13000 incl forsendelse.

Det er overraskende simpelt at få på plads.

Vi, eller rettere, min ven, har købt det hos amazon4x4, men cws4x4 og andre kan levere det samme.

mvh

Stephan
Index
82779: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (09-06-2009 07:24:57) (svar på 82775)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Se, sådan et kit til 13kg., det lyder rigtigt interessant.

Hvor mange timer brugte I cirka på ombygningen ??

1270
Paw
Index
82890: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (11-06-2009 07:34:14) (svar på 82775)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Hmmmm.

Hverken Amazon eller CWS sidder og hænger over tastaturet. Skrev til begge i mandags, og har ikke hørt fra nogen af dem endnu !!?? :-(

1270
Paw
Index
82895: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (11-06-2009 08:48:54) (svar på 82890)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Prøv at ringe til dem. Jeg har haft samme erfaring med Paddock's.
Det kan være at det er Lucas, der laver internetforbindelser i UK:-)

MVH Jakob E S
Index
82896: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (11-06-2009 10:14:52) (svar på 82895)
Kim Petersen #7044, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 78.111.166.14)
Hej, med hensyn til Paddock's er der en "live chat" funktion på forsiden til at skrive med personalet, jeg har brugt det ang. spørgsmål, og de skrev tilbage med det samme...De skal selvfølgelig være "online" når man skriver :-)

Hilsen

Kim P - LR90V8
Index
82774: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (08-06-2009 21:09:54) (svar på 82764)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.34.181)
Hej Paw

Hvis du vil bruge en 200 TDI så skal du være opmærksom påat koblingshuset på en LT 77 fra en Discovery er længere end på en defender, dette betyder at din gearstang kommer til at sidde langt tilbage, nye gearkasseophæng og andre kardaner.
Det er dog muligt at finde LT77 fra Defendere.
Du kan også vælge at bruge en R380 gearkasse på din 200 TDI.
Denne gearkasse sidder bl.a. på 300 TDI og TD5. Den passer på 200 TDI, måske med ganske lidt tilpasning.

Det med turboens palcering er korrekt, hvis du vælger en 200 TDI fra en Disco. Manifol fra Defender 200 TDI er næsten lige så sjældne som gyngehestelort.
Men det er findes andre måder at løse det problem på.

Hvorfor så ikke finde en 200 TDI fra en Defender ? Fordi de koster det blege samlignet med den fra Discoen. Måske 3 gange dyrer ?

Du kan jom også vælge pakken med 300 TDI og R380 gearkasse, det koster lidt mere, men det er til gengæld også kraftigere.

Lidt at tænker over.

Morten
Index
82780: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (09-06-2009 07:26:21) (svar på 82774)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Meget at tænke over :-)

Tak for alle input..

1270
Paw
Index
82781: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (09-06-2009 08:05:39) (svar på 82780)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Hej Paw.
Min idé: Der er en der har en Defender 200TDI motor tilsalg til 15 kilo. Og så er der en der har en LT77 Defender til 2500. Køb begge sæt dem sammen, set det i og vær glad. Ultimate bang for the buck, som amerikanerne ville have sagt.
Index
82782: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (09-06-2009 08:14:44) (svar på 82781)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Hej Søren.

Umiddelbart lyder ideen med en 300TDi, komplet med automatkasse, intercooler etc. til kr. 13.000,- fra England som en bedre investering.

Eller overser jeg noget ??

1270
Paw
Index
82815: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken drivlinje passer i Defender 1987 ? (09-06-2009 19:06:22) (svar på 82782)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.184.228.76)
Hej Paw.

Pt er motor og gearkasse sat i, det har taget en weekend i roligt tempo for to personer, inklusiv at demontere en 2,5 NA og gearkasse.

Nu skal alle ledninger, slanger kardaner, køler osv monteres.

Gættet er, at det tager 3 weekender ca... Men lad os nu se.

Motoren er en defender 300 tdi med automat gear, som netop har været brugt i en tilsvarende ombygning i UK.

Der skal naturligvis laves lidt med motor ophæng, i dette tilfælde blev gearkasse ophængene udganspunktet og motorophæng tilpasset derefter.

Mvh

Stephan