tilbage

Land Rover Forum  

Index
83116: Karburator V8 (15-06-2009 21:26:06)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.164.98)
Hej Alle.

Min "legekammerarts" 110" bus fra 1987 med V8 karburator motor bruger benzin som bare pokker, og leverer ikke tilsvarende kræfter for brændstoffet.
Er der ikke noget om et "ombygningskit", med anden karburator etc. som løser alle problemer ??

1270
Paw
Index
83119: sv: Karburator V8 (15-06-2009 21:42:48) (svar på 83116)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.247.32)
Der er masser af karburatorløsninger, Burlen i England
leverer skræddersyedede SU karburatorer der får V8`èren
til at gå så man t..... en lille tår i bukserne, men er det nu også karboerne der er def?
Index
83128: sv: Karburator V8 (15-06-2009 22:09:18) (svar på 83116)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Paw,

Jeg har et dobbelt SU kit fra Burlen på min 109V8 - og den trækker så englene synger :) Med mormor kørsel går den 8,5 km/l

Mvh
Michael
Index
83138: sv: sv: Karburator V8 (16-06-2009 07:32:47) (svar på 83128)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Tak for svar.

Hos Burlen har de
FZX 2011 HIF44 Land Rover V8, 1987. £214.30

Nogen der ved, om det er et komplet kit, eller ??

1270
Paw
Index
83140: sv: sv: sv: Karburator V8 (16-06-2009 08:37:20) (svar på 83138)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.126)
Hej Paw

Den kan også være de bare trænger til en justering/synkronisering. Med en co-tester kigger du på co-tallet der vist nok max må 3,5 % på den årgang. Så giver man motoren Ca. 3000 omdr. Så skal co-måleren falde nedaf jo mere jo bedre. hvis ikke er det nålen og brønden i karburatoren der er slidt. Ellers mail lige til mig, jeg har alt det der måler og værktøj. Hvis den skal gå som en mis er der jo Weber/Edelbrock kittet, så går den F... derudaf, men jeg ved ikke om de er blevet bedre til terræn end Holley var. Kunne godt tænke mig om der er nogen der har erfaringer med meget off-road med Weber/Edelbrock altså stå meget skrå i længere tid.

Mvh
Mads
Index
83194: sv: sv: sv: sv: Karburator V8 (16-06-2009 20:55:45) (svar på 83140)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.140.98)
Jeg har tit overvejet at skifte nål og brønd.

Er det besværligt udover den efterfølgende justering?

MVH Asger
Index
83142: sv: sv: sv: Karburator V8 (16-06-2009 08:51:25) (svar på 83138)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.126)
Hej Paw.

Så vidt jeg kan se er det komplette kit:

http://www.sucarb.co.uk/ProductDetail.aspx?id=10599

Til 418 Pund. Det ser fedt ud.

Har din kammerat SU eller Stromberg på nu ?

Mvh
Mads
Index
83187: sv: sv: sv: sv: Karburator V8 (16-06-2009 19:26:09) (svar på 83142)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.232.214)
FZX 3010 er det kit jeg har monteret

Mvh
Michael
Index
83225: sv: sv: sv: sv: Karburator V8 (17-06-2009 08:12:49) (svar på 83142)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Det var et lækket sæt, men også noget af en pris :-(

Ved ikke hvilke der sidder på nu.

1270
Paw
Index
83275: sv: Karburator V8 (18-06-2009 11:51:26) (svar på 83116)
Brian Skindersø #4255, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.183.202)
Hej Paw
På min RRC, har jeg i en årrække kørt med weber 500, efter tilkøb af Offroad kit (fjeder til svømmeren) samt afstandstykke over manifolden, fungerer den rimeligt, men ikke nær så godt som jeg husker mine SU-er (inden jeg ødelagde dem med KN-filter), derfor har jeg købt: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190314626172QQssPageNameZMERC_VIC_RSCC_Pr4_PcY_BID_Stores_IT&refitem=190305282400&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&usedrule1=StoreCatToStoreCat&refwidgettype=cross_promot_widget&_trksid=p284.m183&_trkparms=algo%3DDR%26its%3DS%252BI%252BSS%26itu%3DISS%252BUCI%252BSI%26otn%3D4
(undskyld det lange link => Søg evt: Ebay SU carb)

Ombytningen har jeg tænkt skal være et lille sommerferie projekt

Mvh
Brian 4255
Index
83285: sv: sv: Karburator V8 (18-06-2009 15:56:42) (svar på 83275)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.126)
Hej Brian

Det var da en fornuftig pris, har du købt det tilhørende linkage system hos RPI også ? Tak for meldingen forøvrigt omkring off road erfaringerne. Men den kan da køre med det Edelbrock/Weber du har nu så vidt jeg kan se i Trial regnskabet- smiley.

Mvh
Mads
Index
83325: sv: sv: sv: Karburator V8 (19-06-2009 14:33:51) (svar på 83285)
Brian Skindersø #4255, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.183.202)
Hej Mads

Min RRC er født med SU (jeg har gemt alle delene), som kørte rigtig godt indtil jeg fik den ide at smide KN-filtre på. Efter et års tid begyndte de at hænge og lave numre. og da rpiv8 /Rangeparts den gang skrev så flot om Weberen, så lod jeg mig lokke.
Efter mange gange at måtte udgå fra trail konkurrence og. lign. grundet motor problemer, har jeg nu fået Weberen til at køre rimeligt via et tilsyneladende meget vigtige plast-afstandsstykke (koster ca 400 kr.) samt fjeder sættet til svømmeren.
Der er dog stadig problemer med lange stejle bakker og for meget vand -min Weber er udstyret med et stort rundt (åbent) luftfilter, der suger vand til sig.

Mvh

Brian