tilbage

Land Rover Forum  

Index
83125: 2,5n/a (15-06-2009 21:56:55)
laurent nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.161.128)
hej jeg er lige blevet den glad ejer af en defender 90 fra 85 med en 2,5N/A diesel motor ind i.
bilen larme meget og har det svært med at komme over 80km/t
er det bare sådan bilen er eller er det et problem med den. Hvis jeg nu kunne skifter gear kasse eller diff vil det hjælpe, hvis ja hvad for en model skal jeg går for, jeg overvejer også at skifte motor, larmer en 200tdi mindre end en 2,5N/A.

på forhånd tak
Laurent
Index
83130: sv: 2,5n/a (15-06-2009 22:29:48) (svar på 83125)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
Hejsa og tillykke med din nye bil.
Punkt 1, hastighed: Du skal nok ikke forvente at det er en racer du har købt, og 80 km/t er nok en passende fart for din bil.
Punkt 2, udskiftning: Nej, tror ikke du vil vinde noget.
Punkt 3, 200 tdi: Den larmer ikke mindre, dog er den hurtigere/kraftigere. Men en god gang lydisolering er ikke nogen dum ide. Søg på forum'et, det er blevet beskrevet mange gange.

Jimmi
Index
83195: sv: sv: 2,5n/a (16-06-2009 21:13:03) (svar på 83130)
laurent Nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.161.197)
tak for jeres svar. jeg synes godt nok at i er flinke

MVH
LAurent
Index
83132: sv: 2,5n/a (15-06-2009 22:43:14) (svar på 83125)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.151.118)
En 2,5 N/A har 68 hk og det tager sin tid, at nå op over 80 km/h. 90 km/h march skulle den gerne kunne holde. Måske trænger bilen til nye filtre, dyser og en komplet olieskift. Har selv en OneTen med samme motorisering og den er blevet grundig støjisoleret: sædekassen, fodbrønde, gearkassetunnel, torpedo er beklædt med selvklæbende støjdæmpningsmåtter ( 2 pakker blev brugt ). I ladbunden ligger en 18 mm bodexplade og hjulkasserne er beklædt med løse gummimåtter. På taget ligger der 3 mm dørkplade.

God fornøjelse med bilen: du får ikke fartkuller i sådan en dejlig vogn...
Index
83149: sv: sv: 2,5n/a (16-06-2009 11:03:52) (svar på 83132)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Tillykke med bilen. Jeg har god erfaring med at sætte et andet luftfilter på motoren, med et ITG filter indsats.
Det gav en del god trækkraft, samt at den fik stillet ventiler, jeg gav den en gang Belladd i dieselen og det hjalp også. Jeg har monteret noget liggeunderlag i bunden på sædekasserne og over kardan tunnelen det giver en fin effekt. Fortsat god fornøjelse med bilen.
MVH Jens E.
Index
83159: sv: sv: sv: 2,5n/a (16-06-2009 14:21:05) (svar på 83149)
Jacob Stig Hansen #8251, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.41.77.232)
Tillykke med vognen, den skal nok nå at give dig dejligt beskidte fingre og en bedre forståelse af hvordan mekanik også kan hænge sammen.

Prøv lige at skifte filtre i første omgang. Det gjorde en verden til forskel da jeg gjorde det første gang på min årgang '85 OneTen, der lige ledes har en 2,5 N/A'er ude foran. Jeg kunne pludseligt mærke noget der mindede om acceleration. Du burde kunne komme over de 80km/t uden problemer. Men optrækket er noget sløjt hvis man forsøger at gøre det på en kold motor. Jeg har efterhånden fundet ud af at jeg helst skal have rullet en +15km inden motoren er rigtigt varm og reagere.

Der er som sådan ikke den store grund til at skifte motoren. Jeg har fundet det befriende afstressende at køre i en bil hvor man ved at man aligevel ikke kan følge med på motorvejen og man lige så godt kan lade være med at forsøge da det ligger uden for bilens potientiale. Min fart rekort er 105km/t i medvind, ned ad bakke. Her skal det tilføjes at vognen ikke længere er sjov at køre i.

Som tidligere nævnt er en march hastighed på ca 90km/t forventelig og her får jeg ca 9km/l ud af brændstoffet.
Index
83226: sv: 2,5n/a (17-06-2009 08:56:38) (svar på 83125)
Morten S. Andersen #5283, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.160.11.78)
Hej Laurent

Tillykke med din "nye" bil. Jeg har en næsten magen til og har skiftet fra 2.5na til 200 TDI. Larmen er lidt mindre/mere harmonisk hvis du ikke kører over 90-100 km/t. Til gengæld er det en helt anden bil at køre i. Det er sjovt at køre fra Nissan patrols i krydsene :-)Jeg kan varmt anbefale skiftet.

Min 2.5NA kunne lokkes til at køre omkring 105-110 km/t, men så var kabinen IKKE et behageligt sted at opholde sig. Jeg vil også mene at du skulle forsøge med udskiftning af brændstoffilter - det kan ha' en stor effekt - specielt hvis det er langt tid siden det er skiftet sidst.

mvh
Morten
Index
83227: sv: sv: 2,5n/a (17-06-2009 09:15:59) (svar på 83226)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 217.74.221.2)
Med mindre du har en 200 tdi ved hånden, så er en 300 tdi inlusiv gearkasse nok det bedste bud på en udskiftning. ca 13000 fra england. 300 tdi har en mere blød og behagelig kobling.


mvh

Stephan
Index
83386: sv: sv: sv: 2,5n/a (21-06-2009 13:40:06) (svar på 83227)
Fra laurent (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.161.236)
Tak for jeres svar kender i evt et sted i england hvor man kunne købe en 300tdi.

MVH

Laurent
Index
83392: sv: sv: sv: sv: 2,5n/a (21-06-2009 18:53:58) (svar på 83386)
Morten S. Andersen #5283, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.160.11.78)
Jeg fik min 200TDI fra dem her :

http://www.cws4x4.co.uk/

De har også 300tdi. fordelen ved 200tdi-motoren er at den passer direkte på din nuværende gearkasse, så det er "bare" at plumpe den i hullet og køre videre

Held og lykke med det

Morten
Index
83407: sv: sv: sv: sv: sv: 2,5n/a (22-06-2009 06:31:11) (svar på 83392)
laurent Nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.208.150)
Hej Morten

hvad med jeg skifter til en 300 tdi fra en defender med gear kasse og evt differantial, har du nogle erfaring med det

MVH
Laurent
Index
83413: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2,5n/a (22-06-2009 09:26:59) (svar på 83407)
Morten S. Andersen #5283, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.243.9.72)
Nej - ingen erfaring med det. Men det er der nok andre der har. Ellers søg lidt på forum - der er lidt info om operationen

Morten