tilbage

Land Rover Forum  

Index
84730: Import af engelsk LR med galvaniseret ramme (22-07-2009 13:57:55)
Michael Kannegaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.163.248.30)
Nogen erfaring med import af (serie)bil med galvaniseret ramme?

Jeg bor pt i Skotland og vil gerne have min Serie 2a med galvaniseret ramme med hjem.

mvh
Michael
Index
84731: sv: Import af engelsk LR med galvaniseret ramme (22-07-2009 14:29:57) (svar på 84730)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.179.160)
Det skulle ikke give anledning til problemer. Bilen anses som flyttegods, hvis du har været registreret ejer i 6 måneder...
Index
84735: sv: sv: Import af engelsk LR med galvaniseret ramme (22-07-2009 20:22:01) (svar på 84731)
Michael Kannegaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 86.142.128.111)
Heller ikke at rammen er udskiftet med en galvaniseret ramme?
Index
84740: sv: sv: sv: Import af engelsk LR med galvaniseret ramme (22-07-2009 21:22:14) (svar på 84735)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.63.19.14)
Er der stadig noget der hedder "flyttegods" når det er biler?
Jeg mener at det er mange år siden at det blev ændret, så alle importerede biler skal afgiftberettiges.
Ka'ske jeg husker galt?
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
84742: sv: sv: sv: Import af engelsk LR med galvaniseret ramme (22-07-2009 21:29:03) (svar på 84735)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.179.7)
Du må da også i DK galvanisere rammen på din LR, det ændrer ikke bilens identitæt.

Det er dine bildokumenter og stelnr, som skal stemme overens.

'Flyttegods' betyder ikke, at bilen er afgiftsfri, men at den har været ejet i mindst seks måneder i udlandet/fraflytterstaten.

I modsat fald kunne jeg sagtens finde på, at bo otte måneder i udlandet...
Index
84746: sv: sv: sv: sv: Import af engelsk LR med galvaniseret ramme (22-07-2009 21:50:17) (svar på 84742)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.125)
Der kan læses om (de stadig gældende) flyttegodsregler her:

http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap14.pdf (side 25)

Men Paul, hvorfor henviser du til disse? Jeg kan ikke lige umiddelbart fange, hvorfor det skulle være nødvendigt. Men kender jeg dig ret, er der sikkert en relevant årsag :-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
Index
84749: sv: sv: sv: sv: sv: Import af engelsk LR med galvaniseret ramme (22-07-2009 22:28:19) (svar på 84746)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.179.7)
Nu kan jeg ikke åbnet linket, men de seks måneders ejerskab betyder, at bilen anses for værende brugt og ikke indkøbt med 'direkte' henblik på, at skaffe sig en afgiftsmæssig billigere bil.
Ved import af biler og uden at importøren har været bosiddende i udlandet, beregnes afgiftsværdien af, om bilen er brugt - altså mindst seks måneder gammel - eller bare er ny.
Men det er den oprindelige forskel mellem import og flyttegods.
Index
84745: sv: sv: Import af engelsk LR med galvaniseret ramme (22-07-2009 21:50:02) (svar på 84731)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Det er ikke korrekt med de 6 måneder - man skal have ejet den i 12 måneder - se nedenstående sakset fra færdselsstyrelsen:

"Min bil er flyttegods - er der særlige regler for den?
For biler, der bringes til Danmark som flyttegods, gælder særlige regler. De kan godkendes under den forenklede praksis uden at de tidligere har været indregistreret i et EF-, EØS-land eller Schweiz, eller at de er EF-typegodkendte. De kan altså være fra eks. USA. Flyttegodsbiler skal ikke opfylde kravet om reguleret katalysator, men kan i stedet være monteret med en ureguleret katalysator, som kan eftermonteres på biler med karburator. En ureguleret katalysator er ca. halvt så effektiv som en reguleret katalysator. For at en bil kan betragtes som flyttegods, skal man have ejet den i mindst et år i udlandet."

http://www.fstyr.dk/sw23151.asp

Mvh
Michael
Index
84747: sv: sv: sv: Import af engelsk LR med galvaniseret ramme (22-07-2009 21:54:12) (svar på 84745)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.125)
Michael, jeg er ret sikker på, Paul har ret i det med de 6 måneder. De 12 måneder er til gengæld den periode, du ikke må videresælge bilen. Som jeg husker det. Søger lige lidt på det...

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
Index
84748: sv: sv: sv: sv: Import af engelsk LR med galvaniseret ramme (22-07-2009 21:57:11) (svar på 84747)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.125)
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=135754

Pkt. D.4.2.1

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
Index
84754: sv: sv: sv: sv: Import af engelsk LR med galvaniseret ramme (22-07-2009 23:46:20) (svar på 84747)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Ja, man skal have ejet køretøjet i 6 måneder, men man skal have opholdt sig i udlandet i 12 :) I det link som du selv refererer til står der: "Det skal desuden kunne dokumenteres, at den pågældende har boet uden for EU i en sammenhængende periode på mindst 12 måneder."

Mvh
Michael
Index
84757: sv: sv: sv: sv: sv: Import af engelsk LR med galvaniseret ramme (23-07-2009 05:36:21) (svar på 84754)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.125)
Jep, der er også et 12 måneders krav der. Jeg så det godt, men undlod imidlertid at referere det sammen med diverse andre forhold, som det er lettere at læse selv :-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT