tilbage

Land Rover Forum  

Index
85826: Problemer med Wabco Bremsevæske pumpe. (19-08-2009 17:47:35)
Simon Novrman (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.165.59.126)
Jeg har et problem med en af de andre medlemmers RRC...

Pumpen som pumper tryk på bremsevæsken ned til resten af systemet kører konstant, og det lyder som om den får luft ind imellem eller også er der noget der sider løst. Yderligere er der ikke meget tryk på bremsevæsken når man åbner for udluftningsskruen eller banjobolten på afgangen af pumpen.

Er der nogen der har oplevet lignende, og evt. har en løsning på problemet.


Mvh Simon N.
Index
85834: sv: Problemer med Wabco Bremsevæske pumpe. (19-08-2009 20:58:01) (svar på 85826)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Jeg ved min mekaniker havde en del sjov ud af at få ABS Wabco pumpen ordentligt udluftet efter at alle bremserørene var blevet udskiftet - vi fulgte alle forskrifter i værkstedsmanualen, men i den sidste ende hjalp det kun at lufte den "baglæns" ud.
Mvh
Michael
Index
85845: sv: Problemer med Wabco Bremsevæske pumpe. (20-08-2009 00:57:37) (svar på 85826)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.237.146)
Hej Simon,
Det fremgår ikke af dit spørgsmål, om du har den rigtige RR værkstedsmanual, der omhandler Wabco-systemet? Ellers vil jeg kraftigt anbefale dig at skaffe den, da udluftningen skal foretages i rigtig (og ikke særligt logisk...) rækkefølge.
Send mig evt. en mail på bo(snabel-a)kuririn.dk hvis det brænder på.
Pumpen er beregnet til at køre ca. 45 sek. ved start af bilen, og derefter kun ca. 5 sek. hvert 5-10 minut (hvis tryk-akkumulatoren er frisk, det er den sorte klokke der er tilsluttet udgangen af pumpen). Pumpen kan ikke tåle konstant drift, og vil hurtigt stå af. Og så er den dyr, over 3500,-. Den kan i princippet ikke repareres, da der ikke kan købes dele til den...
En mulighed er at selve pumpen er defekt, eller den føler/relæ der sørger for konstant tryk er defekt. Hvordan opstod problemet, "af sig selv", eller i forbindelse med nye bremsedele?
RR Vogue hilsner
Bo Helsted