tilbage

Land Rover Forum  

Index
86853: Hvorfor!? (11-09-2009 23:55:06)
Johannes Jakobsen #5810, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 85.24.11.201)
Godaften

Meningen med denne tråd er bare at komme af med noget galde.
Jeg har en 109 fra 83. Rammen er lige så blød af rust som en våd berlinger. Jeg købte den som et projekt hvilket vil sige at den er helt skildt ad. Så jeg bestiller en ny ramme fra UK. Så langt så godt. Men!

Synsmanden vil have at jeg skal samle bilen(?), kører den ned til ham, så vi sammen kan blive enige om at den ER dårlig. Kører hjem. Skille den ad, igen, sætte bilen over på den nye ramme, køre ned tilsynsmanden, igen, blive enige om at det hjalp med en ny ramme. Også kører hjem igen. Hugge stelnummeret i, i min nye galvaniseret ramme for jeg må for alt i verden ikke få den nye ramme med det gamle stelnummer ihugget. "det er jo snyd".

Han var ikke til hverken at hugge eller stikke i, med muligheden at køre forbi med den gamle ramme på en trailer. Og så tage den derfra.

ARGGHHH!!!!!

Kan man lave sin egen synshal?

Mvh
Johannes
Index
86854: sv: Hvorfor!? (12-09-2009 00:14:55) (svar på 86853)
Anders Pekruhn #7413, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.43.40)
Da den tidligere ejer af min 110 for snart 10 år siden skulle skifte rammen kunne han nøjes med at komme ned med det horn hvor stelnummerret sad, så kunne han vise at rammen ikke var værd andet end at skære i.... Det lyder som om du skulle søge synshal andetsteds.

Anders
Index
86857: sv: sv: Hvorfor!? (12-09-2009 08:01:07) (svar på 86854)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Da jeg importerede min 109V8 for et par år siden havde jeg fået skiftet rammen til en galvaniseret inden jeg hentede den - og fremviste bare det gamle mugne horn med stelnummeret - det var de helt tilfredse med. Applus i Køge/Herfølge holder sig 100% til reglerne , men er er meget hjælpsomme overfor kunderne.

Mvh
Michael
Index
86855: sv: Hvorfor!? (12-09-2009 07:23:56) (svar på 86853)
Urban Larsen #4263, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.111.8)
Jeg gætter på at du har været hos APPLUS.
Index
86912: sv: sv: Hvorfor!? (13-09-2009 11:21:51) (svar på 86855)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.243.173.207)
Min erfaring med Applus er at de har styr på reglerne. End of story. Hvis man så prøver at bøje reglerne (læs: snyde) så får man ikke synet sin bil. Ellers er de meget fair. Jeg brugte dem da jeg skulle have lavet registreringssynet min Defender, der blev ombygget fra 3 til 5 døre, of samtidig registrere den som personbil. Desuden skulle jeg have synet min ombyggede veterantrailer og have den synet i fast sammenkobling med defenderen. Da jeg præsentede projektet for Pava bilsyn i ballerup, var de også fair nok, og indrømmede at de ikke vidste en skid om reglerne for dette, så de ville godkende noget. De sagde det dog før vi gik igang med noget.
Projektet var ikke problemfrit hos Applus, men de fulgte bare reglerne.

MVH Jakob E S
Index
86856: sv: Hvorfor!? (12-09-2009 07:54:45) (svar på 86853)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.51.73)
Hej Johannes

Surt sjow, men mon ikke der findes en anden vej frem, jeg har ikke selv prøvet det, men har da hørt om andre der har kunnet få syns manden til og komme hjem og se på sagerne hos dem selv, selvfølgelig mod betaling, det er jo trods alt en forretning de driver.

Også den mulighed du selv nævner med at køre ned med rammen evt med aksler under den har jeg også hørt andre bruge med held.

I bund og grund forstår jeg ikke helt hvad problemet er fordi du skal jo under alle omstændighedder ned forbi told og skat for at betale afgift når du skifter hele rammen.

Med mindre hele operationen går ud på at gøre det uden at betale afgift???

Men hvor om alting er så prøv en anden syns hal forklar dem venligt og imøde kommende hvad dit problem er, mon så ikke der er en der kan udvise den rette konduitte så du kan komme videre.

Med venlige rover hilsner

Ole
#493

Index
86858: sv: sv: Hvorfor!? (12-09-2009 08:33:58) (svar på 86856)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.129.93.148)
Hej Johannes
Det lyder som om du er i kløerne på en af de "gamle" bilassistenter. Men de gode gamle dage er slut, tilsyneladende uden han har opdaget det.
Han kan ikke forlange at du skal samle bilen. Du skal bare fremvise den beskadigede, eller rustne del, for at få en genihugningstilladelse. Resten bliver en sag mellem Told & Skat og dig.
Hvis ikke du kan overbevise ham, skal du bare bede ham om at dokumentere sin påstand.
Og det kan han ikke.
Mvh.
Martin
Index
86860: sv: sv: sv: Hvorfor!? (12-09-2009 08:50:09) (svar på 86858)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.51.73)
Hej

Tja det er en af ulemperne ved at bruge APPlus, det ser ud til at det er der de fleste af de "gamle" synsassistenter er og de er ikke gode til at følge med og de "slæber" rundt på gamle vaner, så er det meget bedre med de små uafhængige, det er min erfaring..


Med venlige rover hilsner

Ole

#493
Index
86866: sv: sv: sv: Hvorfor!? (12-09-2009 11:30:28) (svar på 86858)
Regin Nolsøe Stenberg #7565, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.198.50.91)
Som jeg har forstået min synsmand,skal jeg have bilen kasseret af ham,hele bilen. Den står uden gearkasse og med defekte bremser i indkørslen. Så min aftale er, at han kommer hjem til mig,kasserer bilen og først der kan han give mig genhugningstilladelsen.

Mvh.

Regin,der afventer svar fra Skat om størrelsen af afgiften på den ny ramme til SIII bussen...
Index
86875: sv: sv: sv: sv: Hvorfor!? (12-09-2009 13:26:50) (svar på 86866)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.34.232)
Hej

Jeg kontaktede min synshal her i forsommeren og spurgte hvordan jeg skulle gøre.

Havde en serie 3 ramme, med nødtørftigt monterede akseler og en torpedeo som mere lå ned en stod op. Rammen var mere hullet end et dørslag !

De tilbød at komme hjem til mig og besigtige eller jeg kunne komme til den med den. Jeg gjorde det sidst da jeg ikke havde alle pladedelene på samme adresse som rammen og ikke ønskede det som et problem.

De så ramme, torpede og løse akselser - alt klar til skrot.

Gav mit genihugningtilladelse.

End of story.

Prøv en anden synshal

Åh ja, det kostede ingen ting.


Morten
Index
86878: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor!? (12-09-2009 16:21:53) (svar på 86875)
Johannes Jakobsen #5810, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 91.100.58.164)
Goddag igen

Først tak for svarene.
Nu har jeg lidt flere argumenter end bare, "nej jeg vil ej!"
Lige for at rede nogle ting ud. Det er såmænd ikke hos Applus, men hos PAVA-bilsyn at jeg fik svaret.
Jeg har også haft fat i SKAT. Jeg gider ikke løbe om hjørner med dem. Det skulle lige passe jeg fik ørerne i maskinen. Jeg bor jo på Sjælland. Det havde sikkert været noget andet hvis det var i Jylland, hø hø.

Jeg tror jeg kontakter et andet sted og så snakker med dem der. Det virker som om jeg blot har været uheldig og har fundet en fra den gamle skole.

Men som sagt. Mange tak for hjælpen.

Mvh
Johannes
Index
86879: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor!? (12-09-2009 16:34:28) (svar på 86878)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.239.239.232)
Jeg havde desværre også en kedelig oplevelse med Pava, som jeg ellers har brugt lige siden de blev etableret som synssted.

Mit problem bestod i, at de ikke kunne udtale sig om at en Morris Minor 1953 var original til et toldsyn - med argumentationen "vi var jo ikke født dengang". Lidt billeder til SKAT og så kunne de afgøre at den var original uden fremstilling....!

Det skal siges, at ved man bare en smule om gamle biler, er man slet slet ikke i tvivl om at bilen er original. Tilbud om at vise billeder fra forskellige medbragte bilbøger og den original håndbog kunne ikke ændre deres holdning. Jeg kontaktede sågar færdselsstyrelsen og ejeren af synshallen - men intet kunne få dem til at ændre deres holdning.

Jeg måtte konkluderer overfor dem, at når de ikke mente sig i stand til at vurdere en gammel bil til en toldsyn, så havde det klædt dem at sige det inden jeg betalte for det dyre toldsyn, så jeg kunne have valgt et andet sted.

Ved ikke hvad der motiverer PAVA til at opføre sig sådan - men det lader til at de har været på samme interne kursus (min oplevelse var med Taastrup).

Mvh
Lars
Index
86880: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor!? (12-09-2009 17:00:40) (svar på 86879)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.181.218)
Var for 3 år siden til syn med min LR 80" hos Pava i Farum.
Synsmanden, der for øvrigt var en dame, var virkelig interesseret, og nøjedes med at kigge lidt under bilen, på stelnummeret på pladen i kabinen, og så en kort køretur.
Så nemt kan det gøres, også hos Pava, som er mit foretrukne synssted.
Peter
Index
86881: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor!? (12-09-2009 17:06:28) (svar på 86878)
Per Gotthardsen #7888, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 62.243.177.227)
Hejsa
Johannes

Skulle du rende i i flere problemer, så giv mig et ring.
Vi har alletiders synsmand i odense kaldet "max", han er til at tale med, og forstår "menig mand".
Jeg er pt. ude at rejse for Danida, men er hjemme om ca. 14 dage.
Såfremt du ønsker kontakte ham inden jeg er hjemme, så drop venligst en mail, så sender jeg dig nummeret til synshallen.

mvh
Peer
7888
Index
86899: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor!? (13-09-2009 01:26:37) (svar på 86881)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Kan osse anbefale Lillebælt bilsyn i middelfart, det er dygtige folk der privat arbejder meget i gamle motocykler fra UK mm.
Der gik min 101" igennem uden en masse vrøvl, for der var ikke noget ivejen med den.
Så de er 100% fiar og retfærdige, følger loven naturligvis.
Index
86902: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor!? (13-09-2009 09:22:45) (svar på 86878)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.81.141)
Hej Johannes

Jeg tror du skal forsøge dig hos Humlebæk bilsyn, der har præcis den ekspertise og forståelse, der skal til for dig og din bil - når det fx er en LR.

Held og lykke

Vink
Index
87073: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor!? (15-09-2009 15:57:26) (svar på 86902)
Regin Nolsøe Stenberg #7565, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.198.50.91)
Afgift SIII bus.

Har nu fået svar fra Skat ang. afgift på min 1980 SIII bus ved rammeskift. Den vurderes til en handelsværdi på 30.000,-,så der skal svares 6.713,- i afgift. Det er jo en sjat for at få lov til at sende et sundere køretøj på gaden.

Regin