tilbage

Land Rover Forum  

Index
86993: Lidt om moral eller mangel på samme... (14-09-2009 09:35:43)
Ulf Westmark-Højelsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 92.62.194.101)
I forsommeren indrykkede jeg en annonce i Roverbørsen, hvor jeg efterlyste en 2,25 benzinmotor til min Serie III. Jeg fik en del henvendelser og valgte (på min mekanikers råd) 2 motorer baseret på sælgernes beskrivelser af dem.
Meningen var, at de bedste dele fra disse to motorer skulle blive til én god og brugbar motor.
Sådan er det ikke gået - den ene motor havde angiveligt gået 160.000, var taget ud af en kørende bil og havde stået opbevaret inde i ca. 4 år og havde ikke sat sig. Min mekaniker kunne dog konstatere, at motorblokken var helt flækket og at den havde sat sig så grundigt, at den ikke engang kunne skilles ad med en forhammer pga af 3-4 cm rust i hver cylinder. Den var kort sagt lige til lossepladsen.
Samme gjaldt den anden motor, som jeg købte - her var det en ridse/flænge på ca. en millimeters dybde i hele cylindervæggen (en udboring samt oversize stempelringe er urentabelt). Denne motor havde efter sigende også kørt fint da den blev pillet ud. Endnu en tur på lossepladsen...
Nu sidder jeg tilbage adskillige tusinde kroner fattigere, stadig med en dieselmotor i min Serie III og har en lidt kedelig opfattelse af landroverfolkets handelsetik. Jeg skal ikke nævne nogen navne i denne forbindelse (omend det er ak så fristende), blot udtrykke min undren over, at visse af os Land Rover-entusiaster, der trods alt udgør en ganske lille skare med en fælles interesse og passion, falder for fristelsen til at sælge hinanden noget, der ganske enkelt ikke er en krone værd...
Index
86998: sv: Lidt om moral eller mangel på samme... (14-09-2009 11:11:22) (svar på 86993)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.243.208)
Uanset hvilket segment du bevæger dig i inden for bilverdenen, er det at købe en brugt motor, det samme som at købe elestik i metermål.

Jeg har set utallige eksempler på handel med brugte motorer og automatgear og jeg mindes ikke overhovedet nogensinde at have oplevet tilfælde, hvor det er gået godt.
Kan man ikke selv komme til at prøvekøre en motor, så glem det.

Hvis motoren sidder i en nylig svært trafikskadet vogn, kan man måske antage at den kunne køre inden uheldet og derfor kan være anvendelig.

Det er utrolig sjældent, at nogen for spøg og skæmt piller en motor ud af en bil og stiller den til side.
Køber man en brugt motor uden mulighed for at køre en tur med den, må man ikke give meget mere end jernværdien for den, eller også skal man virkelig kende sælger rigtig, rigtig godt, ja faktisk skal man være tankelæser! :-)

Land Rover folk er hverken bedre eller værre end folk i almindelighed. At sælge en brugt motor er normalt noget, der sætter folks appetit på penge på for stor en prøve. :-)

mvh
Knud
Index
87002: sv: sv: Lidt om moral eller mangel på samme... (14-09-2009 11:38:36) (svar på 86998)
Rasmus Holm Jensen #6012, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.249.183.252)
Så skal jeg da gerne bidrage med en positiv oplevelser.

Jeg købte en gang to brugte 2.6 L 6-cylindrede motorer af Claus Vogter. Den ene til reservedele og den anden til ilægning. Den sidste var efter sigende blevet taget ud i funktionsdygtig stand og fejlede ikke noget andet end oliepumpen trængte til at blive skiftet.

Og det var fuldstændig korrekt - den blev lagt i efter at have fået skiftet oliepumpe og spandt derpå som en mis.

At gearkassen så satte sig et par uger senere har ikke noget med sagen at gøre.

Rasmus
Som en gang imellem savner sin gamle røde 2.6 L bus - men den havde trods alt 2 cylindre for lidt...
Index
87003: sv: sv: Lidt om moral eller mangel på samme... (14-09-2009 11:48:54) (svar på 86998)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.21.166)
Man skal kende sine lus på gangen; deltager man i
klublivet og div. arrangementer kan man forhøre sig hvor/
hvem man kan handle med og modsat.
Desværre må jeg give KTM ret, der er også i DLRK brådne
kar mht. salg, "kar" som vi helst havde været foruden, derfor bliver jeg hovedrystende når medlemmer prosteterer over der er lagt navn og sammenhænge på disse "krejlere" på nettet og det er jo ligemeget om de er garagehandlere eller professionelle.
Index
87013: sv: Lidt om moral eller mangel på samme... (14-09-2009 13:35:03) (svar på 86993)
Ulf Westmark-Højelsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 92.62.194.101)
Det er jo som sagt heller ikke for at stille LR-folket i et mistænkeligt lys (det ville jo også indbefatte undertegnede), havde bare lige brug for at lufte min frustration. Heldigvis har jeg netop fået lovning på en af min mekanikers egne motorer, der skulle være i topstand (den er i øvrigt også købt hos Vogter) for en rimelig pris. Bare superærgerligt at have brugt penge på motorer og fragt uden at kunne bruge andet end en startermotor fra det hele...
Index
87018: sv: sv: Lidt om moral eller mangel på samme... (14-09-2009 15:30:31) (svar på 87013)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Ja lidt afliget vi ikke har et forum som blandet andet en airsoftside jeg kender, hvor der et "gode og dårlige" erfarings tråd med både firmaer og private.
På den måde er der LYN hurtigt blevet luet ud i brådne kar.
Har selv engang købt en 90" fra en på Sjælland,... hold kæft noget lort, havde den 1år og kostet mig langt over 30000kr bare at have på vejen.
Kan huske han gjorder meget ud af at fortælle at jeg jo skulle huske at omregistere den,... men hvem glemte det selv og måtte politi anmeldes for det, tsk tsk.
Godt Glad.dk var med på at købe den og sælge en nyere og noget beder i stand 90".

Håber du får held med din nye motor og de andre ser disse tråde og får dårlig smag i munden, føj hvor det svinsk at snyde andre mennesker.

Henrik.
Index
87021: sv: sv: sv: Lidt om moral eller mangel på samme... (14-09-2009 15:53:07) (svar på 87018)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.243.208)
Henrik, jeg kan godt garantere dig, at hvis der blev frit slag for at svine hinanden til med alt muligt, man er blevet forpisset over, så ville forum i løbet af no time ikke indeholde andet end mudderkastning.

Fra min tid som syns- og skønsmand ved jeg, at der i almindelighed er 2 sider af den samme sag, og det er sjældent at parterne ikke forsøger at pynte på fremstillingen til gunst for sig selv og, sært nok, til ugunst for modparten.

Skal vi svine leverandører af den ene og anden art til med vore frustrationer, skal vi også være klar til, at de selv samme virksomheder og andre, også får adgang til at besvære sig over manglende betalinger m.m., der undertiden kan have dannet kimen til den uvenlighed, som måtte være opstået. Det vil der måske nok være en og anden, der vil være trist ved????
Dermed ikke være sagt at der ikke finde banditter der bare skulle have en røvfuld ved først givne lejlighed!! :-)

Derfor var det at jeg for nogen tid siden foreslog at man dannede et uvildigt råd til at vurdere tvister og rådgive eller ligefrem optræde som opmandsinstitution. Men dette forslag faldt jo til jorden med et mindre brag! :-)

mvh
Knud, der holder meget af at få sagens akter fra begge sider.
Index
87022: sv: sv: sv: sv: Lidt om moral eller mangel på samme... (14-09-2009 15:56:56) (svar på 87021)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Godt brølt løve. men alligevel så må det ud i mellem sidebenene, blandt ligesindede.
MVH Jens E
Index
87025: sv: sv: sv: sv: Lidt om moral eller mangel på samme... (14-09-2009 16:20:09) (svar på 87021)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Det går ellers ganske udemærket på den anden side, men vi "sviner" så heller ikke.
Vi fremlægger blot synspunkter, der er en forskel.
Mudderkastning foregår ikke og folk er selvdisplinert nok til at være ærlige og begge parter kommer til order.

Men ja, efter andre tråde herinde at dømme, så tyder det ikke på dette forum er modent til dette.

Mht dit forslag, så ville det jo nok osse koste en del, hvem skulle finasere det.

Henrik.
Index
87044: sv: sv: sv: sv: sv: Lidt om moral eller mangel på samme... (14-09-2009 22:57:03) (svar på 87025)
Jacques Devantier #8208, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 79.138.161.74)
solgte min 3 H 2.25 diesel motor for to kasser cola. Så skulle der vist ikke være noget at klage over :-) Men han kunne nu også bare komme tilbage med den og få panten med hjem.

Sådanne motorer er næsten altid udtjente og sjældent mere værd. Det er min mening!

Har snakket med flere første gangskøber af lr der var blevet svært rendt over ende og det synes jeg bare er så ærgeligt. Der er nogen der har grint hele vejen til banken.

Mvh. Jacques

Index
87095: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lidt om moral eller mangel på samme... (15-09-2009 21:16:07) (svar på 87044)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.166.52.64)
Jeg kan helt tilslutte mig, at det er sjovest at slæbe en motor med hjem, man har prøvekørt...
Men jeg købte heldigvis min 2,25 benzin motor af een der er til at stole på - og den virker :-)

Men jeg har gennem tiden også købt en del Volvo motorer på gulvet. De er faktisk aldrig gået helt tosset... Måske følger heldet stadigvæk de tossede....- i hvertfald her på stedet hehe