tilbage

Land Rover Forum  

Index
87625: Reservedele fra Paddock Spares (25-09-2009 21:39:55)
Anders Andersson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.0.147)
Hej

Er ny Land Rover nyder (Defender 90"). Har bstilt nogle dele fra Paddock Spares i UK over nettet. Har betalt men ingen dele endnu (3 uger siden). Er jeg mon blevet fuppet?
Er der nogle andre der har erfaringer med dette firma (burde jeg selvfølgelig have undersøgt først, ak)

Med venlig hilsen
Index
87626: sv: Reservedele fra Paddock Spares (25-09-2009 22:00:31) (svar på 87625)
thorbjørn nørgård (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.215.250.242)
Kun gode erfaringer. Hurtig hjælp enten over mail eller telefon, hurtig leverance ( 3-5 dage fra net til dør) og billigste priser og fragt.

mvh

Thorbjørn
3,9 rrc
Index
87637: sv: sv: Reservedele fra Paddock Spares (25-09-2009 23:30:28) (svar på 87626)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.245.78)
Ved ikke om netsvindelhullet er lukket, men en del kunder
hos Paddock er blevet lænset for penge efterfølgende,
har dog fået deres varer, check din konto.
Engelskmændende er notorisk kendt for ej at cykle samme dag de har pumpet, kan også være det bestilte ikke er på lager. Paddock har ellers været stabil leverandør;
nogle er enddog sluppet for fragtudgift.
Index
87646: sv: sv: sv: Reservedele fra Paddock Spares (26-09-2009 09:42:59) (svar på 87637)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 188.177.22.134)
Paddock er bestemt ikke et svindlerfirma. Handler rigtig meget med dem, de faktisk mit første valg, vedr. reservedels pusher. Normal leveringstid til min adr. er 5-7 kalenderdage, ved restorder plejer Paddock at ringe for høre hvorledes de så skal forholde sig. Har aldrig oplevet problemer, hverken med service eller fragt. Det er nemmeste er at ringe til dem og forhører sig omkring status på dit ordrernummer.

Paddock er for et stykke tid siden blevet hacket på deres server, derved faldt kundernes kreditkorts oplysningerne, i hænderne på bad guys så efterfølgende har misbrugt kreditkorts data.

Mange herhjemme og i Norge samt Tyskland har efterfølgende oplevet besynderlige hævninger på deres kort. Har ikke selv været udsat, men valgte også hurtigt præventivt at spærre mit kort.

Paddock er som konsekvent af misbruget overgået til betaling via PayPal´s betalingssystem enten ved at oplyse kreditoplysninger til PayPal eller via PayPal konto. PayPal videre sender ikke kreditoplysninger kun pengetransfer.

Nogle har oplevet at Paddock ikke sender leverancen, fordi der mangler betaling for fragt, der er kun overføret betaling for varen. Det nye betalingssystem skal måske lige finetunens før det kører smertetfrit som før.

Hvis der er nogle som er kede af der her udvikling så er det Paddock, for en del af deres trofaste kunder er nu lidt afventende, og det er som bekendt ikke godt for forretningen. Ring til dem....

Personligt har jeg ingen betænkligheder ved at handle med dem fremover.

Mv. Ole
Index
87647: sv: sv: sv: sv: Reservedele fra Paddock Spares (26-09-2009 11:10:42) (svar på 87646)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.245.249)
Nu er jeg ikke særlig velbevandret i det med disse "farlige" og upålidelige betalingskort, hvorfor jeg gerne vil vide, om der er særlige tiltag man skal foretage sig for i fremtiden at handle med Paddock vi PayPal.
Jeg aner ikke en dyt om, hvad PayPal er for en størrelse.

mvh
Knud
Index
87650: sv: sv: sv: sv: sv: Reservedele fra Paddock Spares (26-09-2009 13:12:58) (svar på 87647)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.51.175.40)
Hej Knud

PayPal er en betalingsformidler. Det vil i alt sin enkelthed sige at du afregner med dem og de afregner med der hvor du har købt dine varer. Det betyder så at den handlende aldrig får dine kreditkort oplysninger aldrig og derfor betyder det mindre hvis de udsættes for hackning (digitalt indbrud) hvor kunde oplysninger aflæses med misbrug for øje.

Man skal naturligvis ikke være blind for at det så til gengæld betyder at betalingsformidleren har dine kort oplysninger i deres database og disse betalingsformidlere naturligvis ynder særligopmærksom hed fra hackerne side da den potentielle gevinst (antal kort oplysninger) er jo i sagens natur er større der end i en almindelig net biks, men til gengæld så må man forvente at de måske er lidt dygtigere til sikre data med intet er som bekendt 100% sikkert.

Mvh,
Henning
Index
87652: sv: sv: sv: sv: sv: Reservedele fra Paddock Spares (26-09-2009 13:23:44) (svar på 87647)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.125)
Hej Knud.

PayPal er et Luxemburg'sk "pengeinstitut" med både licens og tilsyn.

Se bl.a. https://www.paypal.com/dk/cgi-bin/webscr?cmd=p/gen/mentions_eu-outside

Jeg vil personligt vurdere, at et system som dét, de tilbyder, vil være noget af det sikreste, man kan forestille sig, når det ikke skal være kontant ved kassen. Men at handle gennem dem kræver et kreditkort :-)

Ville du mon turde?

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
Index
87655: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Reservedele fra Paddock Spares (26-09-2009 14:40:45) (svar på 87652)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.245.249)
Principielt er jeg nervøs, når noget lyder for godt til at være sandt og er gratis! :-)
Jeg er også meget imod at nogen forsøger at bemægtige sig mine surt og hårdt sammenbragte få midler, men vil også gerne kunne bruge lidt af samme.
Det er ikke altid helt let, at få det hele til at gå op i en højere enhed, uden at nogen tager røven på en! :-)

Jeg takker Henning og Søren for således at have bibragt mig ny viden!! :-)
Jeg vil nu forsøge at kaste mig ud i et nyt eventyr, nu med PayPal.
(Gad vide om de også lukker kortet, når jeg står i Lumumbostan Airport?)

Med venlig men skeptisk og frygtsom hilsen
Knud
Index
87656: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Reservedele fra Paddock Spares (26-09-2009 15:15:22) (svar på 87655)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.125)
Kære Knud.

Vælger du at handle gennem PayPal, må jeg bekræfte dig i din værste fordom og naturlige skepsis - for du bliver også her taget røven på og modtager absolut ingen gratis service ;-)

Jeg har ikke forfulgt alle led i betalingen den ene gang, jeg selv har benyttet PayPal's system, men som jeg lige kan gennemskue det hele, scorer de sikkert både i al ubemærkethed en valørdag eller to og helt åbenlyst en provision hos betalingsmodtager. Marginaler, der naturligvis i sidste ende løftes over på køber i form af samhandelpartnerens forøgede priser, sådan som også den slags "slyngler" jo altid gør det ;-)

Læs evt. mere her: https://www.paypal.com/dk/cgi-bin/webscr?cmd=_wp-standard-overview-outside

Alså er tingene, som de skal være, og du kan trygt give dig i kast med dine indkøb :-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
Index
87657: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Reservedele fra Paddock Spares (26-09-2009 15:56:07) (svar på 87656)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.245.249)
Det anede mig nok, at der lå en hund begravet et eller andet sted, men så længe Paddock selv opfordrer til at betale via dette sære system, ja så går det nok og de bærer i alle tilfælde det første gebyrtab på disse 2-3-4%, der optræder i teksten.
Valørdage har jo desværre kun en symbolsk betydning, al den stund man som lille, stakkels indskyder i Store Nordiske Træk ingen rente oppebærer, men mere ærgerligt er det, hvis betalingen forsinkes ved dette tyveri.

Men ellers til de som måtte have interesse i dette, så har jeg som IT-analfabet gennemført min registrering uden at tastaturet greb fat i mine fingre, end ikke lillefingeren. Så grådigt er systemet dog endnu ikke.

Jeg har så ikke helt fundet ud af, hvordan selve betalingen til beløbsmodtager skal løbe af stabelen, men der er sikkert nok noget fusk der! :-)

mvh
Knud, der er glad for moralsk støtte og opbakning!! :-)
Index
87641: sv: Reservedele fra Paddock Spares (26-09-2009 08:39:42) (svar på 87625)
Alan Martin Christiansen #8235, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.230.72)
Hej Anders
Jeg har købt rigtig mange ting hos Paddock uden problemer.Du skal bare tage dit order nr. ringe der over og hør hvor dine dele er. Det var også lige det samme der skete for mig den første gang. De havde nogle dele i restorder da de kom glemte de at sende varene til mig. AT jeg så efterfølgende er blevet udsat for net svindel er ikke skide sjovt men det er nok charmen med at handle på nettet.
MVH Alan
Index
87642: sv: sv: Reservedele fra Paddock Spares (26-09-2009 09:03:16) (svar på 87641)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.140.98)
Normalt får man en mail efter bestilling med det beløb man skal betale for fragt, og de sender så når det er betalt. Så hvis ikke du har betalt for fragt, er der måske derfor.

Ring til dem og hør hvad der sker.

MVH Asger Jørnow
Index
87648: sv: sv: sv: Reservedele fra Paddock Spares (26-09-2009 12:56:18) (svar på 87642)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.226.224)
Har nok udtrykt mig forkert OJ, jeg mener ikke Paddock er et svindelforetagende, men de har ikke den fornødne netsikkerhed eftersom andre har kunne tappe koder og kortnumre og efterfølgene lænse for penge.
Index
87654: sv: sv: sv: sv: Reservedele fra Paddock Spares (26-09-2009 14:18:20) (svar på 87648)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 188.177.22.134)
Hejsa Verner

Jeg læste ikke dit indlæg, som at du mente at Paddock er svindler, men at du gav udtryk for en generel betrakning omkring netsikkerhed i forbindelse med handel på på diverse webshop, generelt. Nu om dage findes der særdeles proof. hackkerbander som angriber den mindste lille åbning de kan finde. Bliver et firma angriber af ondskabs bavianer er det bestemt ikke morsomt for firmaets anseelse.

Ps: bruger PayPal når jeg handler på Ebay., og har bestem gode erfaringer, også når det går galt, kan anbefales...

Mv. Ole
Index
87686: sv: Reservedele fra Paddock Spares (27-09-2009 20:30:03) (svar på 87625)
Phillip Nørgaard #8017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.43.216)
Prøv engang at skrive til Sophie - Hun svarre altid med det samme og er et meget pligtopfyldende menneske. Hendes mail finder du under "contact" på deres hjemmeside.

//Phillip
Index
87704: sv: sv: Reservedele fra Paddock Spares (28-09-2009 10:07:12) (svar på 87686)
Claus Christiansen #4995, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.2.78)
Jeg vil lige gøre opmærksom på en væsentlig forskel ved at benytte PayPal frem for EuroCard eller Visa.

Det er, at når du betaler med Eurocard eller visa, er du sikret på den måde, at får du f.eks ikke din vare og kan du ikke få sælger til at sende dem igen, går du blot ned i banken og beder dem føre beløbet retur.

Betaler du med ovennævnte kreditkort gennem PayPal, har du fraskrevet dig din kreditkortsikkerhed og det bliver en sag mellem dig, sælger og PayPal (der er netop faldet afgørelse i en sag).

Jeg vil sige PayPal er genialt på ebay (p.g.a. indbygget sikkerhed og klageadgang) og til mindre betalinger andre steder, men ikke til alm. webshop.

vh
Claus
Index
88398: sv: Reservedele fra Paddock Spares (14-10-2009 14:34:40) (svar på 87625)
Bo Vestergaard Fyhring #3174, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 93.162.205.38)
ADVARSEL

Jeg har handlet en del med Paddock her i 2009 med VISA/Dankort.
Men her siden den 1/10 har jeg været i bio 3 gange i London og handlet ved starup, i alt beløb for 400,- jeg handler nok ikke ved Paddock mere med VISA.

har måtte skifte dankort og krydser fingre for at det nu er slut.

3174
Bo Fyhring