tilbage

Land Rover Forum  

Index
87701: Land Rover LRX (28-09-2009 09:19:45)
Niels Henrik Nielsen #7562, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.38.9.207)
Hej,

Jeg har fået denne mail fra Land Rover i dag.

Det lyder fint. Det er en lækker bil.

For de rigtige Land Rover Die Hard's er det måske ikke så spændende. ;-)

Gaydon, Warwickshire, 24 September 2009

Land Rover has confirmed today that a production version of its exciting LRX concept car will be built. The new car will debut next year and join the Range Rover line-up in 2011.

Designed and engineered at Land Rover's state of the art Gaydon facility, the new Range Rover will be the smallest, lightest and most efficient vehicle the company has ever produced.

The new car will be built at the multi award-winning plant in Halewood, on Merseyside, subject to quality and productivity agreements and will be sold in over 100 countries around the world.

Phil Popham, managing director of Land Rover said: "The production of a small Range Rover model is excellent news for our employees, dealers and customers. It is a demonstration of our commitment to investing for the future, to continue to deliver relevant vehicles for our customers, with the outstanding breadth of capability for which we are world-renowned."

"Feedback from our customer research also fully supports our belief that a production version of the LRX Concept would further raise the desirability of our brand and absolutely meet their expectations." Phil added.

Gerry McGovern, Land Rover design director said "The new vehicle will be a natural extension to the Range Rover line-up, complementing the existing models and helping to define a new segment. It will be true to the concept and have many recognisable Range Rover design cues including the signature clamshell bonnet, the floating roof and the solid 'wheel-at-each-corner' stance."

More details of the new small Range Rover will be released next year.



Hilsen

Niels
#7562
Index
87703: sv: Land Rover LRX (28-09-2009 10:01:11) (svar på 87701)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Ja det måtte jo komme!

Bare så længe de ikke påstår at den noget som helst at gøre med en serievogn, ud over at den er af samme fabriksnavn. Husker at de ved Detroit Motorshow stillede den op ved siden af den berømte serie 1 "Huey" og påstod at den var en i sin grundkonstruktion nært beslægtet med sin stolte forfader. Jeg havde nu svært ved at se ligheden. En enkel kompromiløs arbejdsvogn uden nogen former for overflødig komfort og design sidetillet med en moderne "urban cruiser" der lignede noget fra en batman-film og og ud over al tænkelig luksus havde ambient lys i kabinen, der skiftede efter kørestil.

Det er muligt at Land Rover må følge med tiden, det var vel det der fik Rover til at udvikle sin Land Rover, da de så jeep'en succes. De fulgte med tiden allerede den gang. Og selvom deres grundmodel ikke ændrede sig synderligt i henved 25 år så fulgte de da så meget med tiden at Range Roveren kom til. Så LRX'eren er sikkert nødvendigt hvis Land Rover skal fejre sit 100 års jubilæum. Jeg mener bare at den ligger langt fra den sjæl der har bragt Land Rover frem til hvor den er idag.

"Nothing else is a Land-Rover" lyder sloganet. Jeg mødte en amerikaner på Helnæs sidste weekend. Han nød synet af den gamle IIa og sagde "Ja i USA er Land Rover/Range Rover kendt som en luksus SUV, og ikke som en rigtig klassisk Off-roader." Måske er det det der menes med at: "intet andet er en Land Rover" nemlig at ingen anden SUV kan tilbyde samme lukus og status som en Land Rover. Her passer en LRX jo lige ind. Især hvis den som prototyben bliver en hybridbil. Hvilket i grunden nok ikke er så tosset. Trods alt.

Det bliver spændende at se den lille ny i Range Rover tøj

Hilsen Niels
www.lysebjerg.dk/land-rover.html
Index
87705: sv: sv: Land Rover LRX (28-09-2009 10:11:11) (svar på 87703)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.250.236)
Det er helt sikkert også en lækkerbidsken for enhver gør-det-selv mand.
Gad vide hvor spillet skal fastgøres?

mvh
Knud, der selvvalgt hænger fast i fortiden! :-)
Index
87706: sv: sv: Land Rover LRX (28-09-2009 11:05:34) (svar på 87703)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Niels.

Jeg tror ikke det er tildfældigt, at den i modsætning til konceptmodellen får Range Rover mærket på fronten. Ej heller er det nok næppe tilfældigt at den blev præsenteret i USA. Netop det marked du siger kender Land Rover som luksus biler, og ikke som arbejdsheste.

Hvad angår spil, så har jeg da set Range Rover Sport med spil i fronten, så hvorfor ikke denne? Med de dæk den har, får den da i hvert fald brug for et spil, hvis den skal kunne gebærde sig i hårdt terræn.

Hvis man tør bygge den om, skal den nok kunne klare sig godt. Forestil dig en lille let firhjulstækker med en momentstærk motor, terrain response, alt i elektroniske hjælpemidler og så mangler den bare nogle grovere dæk, så skal den nok kunne klare sig. Vent og se:-)

MVH Jakob E S
Index
87707: sv: sv: sv: Land Rover LRX (28-09-2009 11:55:17) (svar på 87706)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.130.22.253)
ja hvis der var nogen der forærede mig den skulle jeg nok beholde den og køre i den dagligt. hvad vil I gætte på den koster prydet med danske medaljer.

mvh Bjørn
kun med cykel
Index
87708: sv: sv: sv: sv: Land Rover LRX (28-09-2009 12:04:40) (svar på 87707)
Jørn Bo Nørrekjær #3971, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 193.234.185.68)
Hvor har i hittet et billede af den omtalte?
Mlrh Jørn
Index
87711: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover LRX (28-09-2009 12:32:07) (svar på 87708)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej

Google er din ven :-)

Prøv at google "Land Rover LRX" og prøv så atg klikke på det første link "Billedresultater for Land Rover LRX"

Ellers er der et billede her Bemærk at det er billeder af prototyben LRX og ikke den Mini Range Rover som den skal sælges som. Ifølge Niels' indledene indlæg er der ikke frigivet nogen billeder af Range Rover versionen endnu

Hilsen Niels
Index
87716: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover LRX (28-09-2009 13:47:23) (svar på 87711)
Niels Henrik Nielsen #7562, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.38.9.207)
Hej,

Man kan gå ind på www.landrover.com

Dernæst under About Us og derfra videre til Land Rover LRX Concept.

Jeg fik en mail, da jeg en gang har svaret på et spørgeskema fra dem om mine indtryk af concept bilen.

Jeg synes, at LRX'en ser rigtig lækker ud.

Men min 110" er også dejlig - der er grænser for min religiøsitet.

Hilsen

Niels