tilbage

Land Rover Forum  

87753: Køre terræn tæt på KBH? (29-09-2009 09:36:49)
Lucas Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.65.30)
Hej,

Er der et sted nogenlunde tæt på kbh hvor man kan prøve at lege med lidt 4x4? Vi har nemlig købt denne Hilux 4x4 som vi skal bruge til vores Afrikaprojekt og vi skal blive dus med 4-hjuls trækket. Er der noget grusgravs-agtigt hvor man bare lige kan trille hen uden alt muligt med tilmeldinger osv?

Lucas
87754: sv: Køre terræn tæt på KBH? (29-09-2009 09:55:21) (svar på 87753)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Prøv at spørge i Toyota klubben:)
87755: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (29-09-2009 09:57:04) (svar på 87754)
Lucas Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.65.30)
I know, men nu havde i været så flinke med at finde en Hi-lift til mig :-).

Lucas
87758: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (29-09-2009 11:12:20) (svar på 87755)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej Lucas.

Problemet med det her land er at det er alt for velfriseret. Der er masser af terræn, men det ejes af nogen, og de har næsten allesammen en eller anden opfattelse af at fremmede menneskers færdsel, og især kørsel med firehjulstrækkere, ikke er noget man eftertragter, men tværtimod helst undgår.

På den anden side kan man jo komme langt med at spørge. Du har jo allerede vist mod og spurgt her. Men måske skal man spørge dem der ejer terrænet. Nu kan du jo selvfølgelig være heldig at der er nogen der læser denne tråd og henvender sig til dig direkte, ellers kunne man måske køre ud i en grusgrav med en kasse øl og 200kroneseddel og høre om man ikke lige måtte køre en tur. Husk at fortæl at det drejer sig om forberedelserne til en Afrika-ekspidiktion af humanitært tilsnit. Alle mennesker elsker historier og endnu mere at være en del af den. Eller også siger de bare nej, og så er den ikke længere.

At du har valgt en Toyo... et eller andet, er måske i denne forbindelse ikke så tosset. Så vidt jeg forstår skal du afhænde den ved destinationen. Og så skulle du jo nødig være følesesmæssigt knyttet til den. Vel hjemme igen kan du så overveje "The best 4x4 by far" og alle de terrænarrangementer sådan en åbner mulighed for. (Notch notch)


Held og lykke (Bare jeg skulle med :-))

Hilsen Niels, med flere drømme end mod.
87767: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (29-09-2009 14:14:19) (svar på 87758)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.252.189)
Lige et øjeblik NELH, der er skam også terrænejere der deler deres interresse med terrænfreaks, men i mit og
"Verners mark"s tilfælde har de forstokkede og herskesyge embedsmænd i Faxe Kommune og i et obskurt parløb med en en vis "Naturformidler" fra Jægerforbundet nedlagt forbud mod kørsel, da man mener "noget sådant ikke har med landbrug at gøre" Bedre bliver det ikke at støtten fra DLRK i denne proces absolut været til at overse.

87769: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (29-09-2009 14:32:30) (svar på 87767)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.250.236)
Verner har du ikke nogle gamle harveled, f.eks. granat- eller ukrudtsharver, eller måske nogle tromleled? Dem kunne man spænde efter bilerne således, det kom ind under markbehandling! :-)
Hvad er straffen i øvrigt for at køre en tur på egen jord med gæster på "markvandring". Det var i hvert fald tidligere ikke ualmindeligt at man blandt bønder kørte i marken og så på afgrøder hist og her i samlet trop.
Inviterer du i civil ulydighed på en marktur, er jeg frisk på at være "civil ulydig"! :-)

mvh
Knud, der flere gange har kørt på naboens mark med RRC og LR
87775: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (29-09-2009 15:48:21) (svar på 87767)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej Verner

Ak ja, og således drejede diskussionen sig straks over mod noget helt andet.:-)

Nu er det ikke fordi jeg har sympati med denne "naturformidler" eller hvad han nu er og jeg kender ikke sagen vedrørende din mark til bunds, alligevel vover jeg at komme med en generel betragtning al den stund at jeg er gift med en kommunal planlægger og næsten dagligt hører om denne slags problemer. Jeg ved ikke om det er det der er klagepunktet i netop din sag, men jeg kunne forestille mig at din modpart har sansynliggjort at du arrangerer "motorvæddeløb" på en der til indrettet "bane". Som jeg vist var inde på allerede første gang vi havde diskussionen, så er det sådan at der er en plan for hver eneste kvadratmeter jord i dette land, det kan godt være at man kan eje jord, men man kan altså ikke bare gøre med den hvad man vil. Ellers vores land hurtigt blive et rod. Så er det ikke et frit land siger du sikkert, og nej friheden har sine begræsninger, men et land med 100% frihed er som det vilde vesten, hvor friheden tilhører den der kan tage den på bekostning af andre.

Når det er sagt, så har man naturligvis ret til at færdes på sin ejen jord, og det har ens gæster også, også i motorkøretøjer. Jeg kunne forestill mig at problemet opstår når en del af marken mere eller mindre åbenlyst udlægges til kørsel og der regekmæssigt annonceres med arrangementer på marken. Så får de der nemt for ondt bagi hurtigt noget at hænge deres selvretfærdige hat på. Nu kan meget jo lade sig gøre så længe ingen får ondt bagi, og du og resten af regioen og hvem der ellers nød godt af komme på marken har så desværre støt ind i en eller anden rigid kværulant, der bruger reglerne til at fremme sin egen politiske agenda.

Lucas har stadig ret til at spørge om han må køre en tur på en mark eller i en grusgrav. Det har vi andre vi også. Og jeg håber inderligt at du finder en holdbar løsning på din mark. Det er vel ikke usansynligt at kommunen kunne finde på at give en tilladelse? Det handler måske bare om at søge på den rigtige måde? Her siger jeg lige et frækt ord: "Ungdomsarbejde".

- og Verner? Kald mig bare Niels og ikke ved forbogstaver. Jeg er din klubkammerat, ikke din modstander. :-)

Hilsen Niels
87793: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (29-09-2009 22:02:17) (svar på 87775)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.214.187)
Problemet med mulighed for at køre terræn skydes ikke så meget uvilje fra lods og grusgravejere; vores erfaring og den forklaring vi får er man er nervøs for de herskesyge
embedsmænds evige bestræbelser for magtfuldkommenhed,
bange for sine gravetilladelser og emsige naboer.
Problemet omkring "marken" er meget komplext, den tidligere Haslev Komm. ville også stoppe kørslen men erkendte skriftligt de ikke havde hjemmel dertil.
Faxe kommune kalder "marken" en motorsportsbane, men iflg. lov om motorsp. baner § 2.06 (vistnok) behøves der ikke motorsportsbanestatus når der køres indreg. biler men blot politiets till. Endvidere påståes at der på marken køres på tid hvilket ikke passer, (forsikringsordningen) at der køres konkurrencekørsel, ja, trial, og så har "naturformidleren" klaget over støj fra indr. biler;
han bor ca. 300m fra terrænnet med skovbevoksning imellem og ligeledes klaget over kørsel på offentlig vej (med indr. biler)
Jojo Niels, her i 160året for grundlovens indførsel har embedsmændene overtaget herremandens herskerrolle på egnen.


87794: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (29-09-2009 22:42:34) (svar på 87793)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej Verner.

Det er muligt at du opfatter kommunale embedsmænd som en ansigtsløs grå masse, der kun er sat i verden for at genere almindelige retskafne borgere. Men det er altså politikkerne og ikke embedsmændene der har ansvaret og træffer beslutningerne. Men hvis du blot holder på din ret i det du henviser til loven, så vil politikkerne få embedsmændene til at tolke loven for sig, det er ikke det samme som at sige at blot fordi de er embedsmænd, så har de herskersyge. De passer blot deres arbejde for politikerne og politikkerne forsøger blot at stå sig med flertallet af vælgerne, og her har vi altså flertallet af befolkningen imod os. Desværre. Det er rigtig at mange lodsejere frygter represalier hvis de giver tilladelse til motorkørsel for klubber, og det er en skam. Men opgaven er at fremme vores anseelse evt gennem ungdomsarbejde, det giver bonus hos almnenheden, derfor også hos politikkerne.

At kalde alle embedsmænd for herskersyge herremænd synes jeg ærligt talt er lidt en fornærmelse mod alle de mennesker der arbejder hårdt hver eneste dag for at få samfundet til at hænge sammen og så ellers ikke bliver mødt med andet end foragt fordi de ikke kan gøre alle tilfredse, men er underlagt politiske beslutninger.

Jeg er ked af at din mark er lukket pga klager fra småtskårne naboer o.a. Men lad være med at give alle embedsmænd skylden. For øvrigt har du forsøgt at få en polititilladelse?

Hilsen Niels
87797: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (29-09-2009 23:44:17) (svar på 87794)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.214.187)
I dagens medier kører historien ellers at politikerne mener embedsmændene har tildraget sig for meget magt, ikke mindst efter kommunesammenlægn. hvilket en vis Per Hansen fra DJØF, hvor mange ledende embedsmænd er organiseret, skam har det helt fint med.
At de rådhusansatte slider hårdt i det kan jeg ikke lige genkende fra de gange jeg har været der, tværtimod, men det er da ok. så kunne jeg jo blive betjent straks, hvis de da ellers ikke var optaget af åbentlyst private telefonsamtaler og eks. kommunaldirektøren i Hillerød Kommune undrer sig over det påståede arbejdspres samtidigt med der holdes kaffe og kagepauser i halvtimesklassen.
Min anke omkring de egenrådige embedsmænd er, når jeg har været og tale med disse og efterfølgende får opfølgende korrespondance, er mine synspunkter slet ikke på papiret, det er som jeg ikke har været tilstede.
Der er søgt tilladelse om fortsat kørsel på "marken"
------ for 4 måneder siden, og når der rykkes får man henholdende svar, -----------de har jo så travlt.
87805: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 07:02:49) (svar på 87797)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.125)
Det vil nok ikke overraske nogle, at jeg også vil tillade mig at protestere mod Verners vrangforestilling af, hvordan tingene foregår i en forvaltning i DK. Men de fremførte beskyldninger, påstande og synspunkter er ganske enkelt både urimelig, urigtige og egentlig også uartige, som Niels-Erik vælger at skrive det med lidt andre ord. Ikke mindst fordi, de er fremført så generelle, som de er.

Vi må snart have hørt nok om denne sag, Verner - i hvert fald hvis henvisning til den hver gang skal være så krydret med bitre angreb mod embedsmænd, som du åbenbart synes, det skal.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
87808: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 08:50:03) (svar på 87805)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.250.236)
Søren, nu kan vi jo hver især kun udtale os om forhold, vi kender til og har oplevet.

Du lever i en beskyttet og reguleret verden, jeg ser bort fra Roskilde Bank osv, hvor alt er skemalagt og hvor organisationer i almindelighed tager sig af nytænkning og innovation. Det skal bemærkes, at jeg har tilbragt 10 år inden for din branche, og den har slet ikke noget at gøre med, hvad der foregår uden for.

Nogle af os andre som lever eller har levet lidt mere overladt til os selv mht at skaffe os virkemuligheder og råderum, ser situationen med off. myndigheder meget, meget anderledes ud. Her er forholdene meget mere Wild West agtige og man er så fuldstændig i embedsfolks vold, med meget divergerende afgørelser, afhængig af ikke mindst hvem man er, hvor det foregår, hvem man kommer i klørne på, sagsbehandlerens politiske observans og indstilling og øvrige livsanskuelser.

Noget som mange har kendskab til er at syne biler, der er bare en lille smule anderledes og ældre, end mainstream. Her er der, ser vi også jævnlig her på forum, meget stor vilkårlighed, alt efter synsfætterens humør og indstilling.
Nu har det at syne en bil jo ikke den store betydning. I værste fald kan man jo bare smide bilen til huggeren. Det er straks meget værre når f.eks. ens livsgrundlang, pludselig med et pennestrøg fjernes, pga en offentlig bedes forgodtbefindende og private tolkning af regulativer.

Jeg er så imødekommende, at jeg medgiver jeg så udmærket forstår din argumantation, idet du, og mange andre, jo ikke på egen krop og sjæl har oplevet, hvordan den fri og rå verden er indrettet uden for mainstreamtilværelsen! :-)

(Du startede selv, Søren!!)

mvh
Knud
87811: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 09:13:24) (svar på 87808)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Knud.

Det var faktisk Lucas der startede (ja, på trods af det navn startede han faktisk).

Det kunne være dig og Søren skulle starte jeres egen tråd.
Det er en interessant diskussion.

MVH Jakob E S
87813: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 09:20:44) (svar på 87808)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
Mainstream og beskyttet verden - det var nogle af de bedre, Knud :-)

Men som du skriver, så kan vi kun udtale os om forhold, vi selv kender til. Og må jeg i den forbindelse godt lige få noteret i din bog, at jeg har mit daglige virke i en lille sparekasse med knap 60 ansatte. Sparekassen er en selvstændig, uafhængig institution uden aktionærer, uden vilde bonusordninger, uden vilde engagementer i københavnske ejendomsprojekter og uden al mulig anden slags fordomsomspundne aktiviteter og tilstande, som der verserer lige så megen generel fejlopfattelse af om branchen skåret over én kam, som der tilsyneladende i både dit og Verners tilfælde gør f.s.v.a. diverse forvaltninger. Faktisk er vi i al beskedenhed helt nede på jorden - og ikke mindst med fingrene langt nede i jorden både i bogstaveligste forstand og overført betydning.

F.s.v.a. de Wild West tilstande med divergerende afgørelser, du måtte mene at have oplevet utallige af, så kan jeg jo kun bestride dette generelt, da jeg ikke kender de enkelte tilfælde. Men lige som Niels-Erik har også jeg en samlever, der er embedsmand(-kvinde) ved kommunen, jeg har kollegaer, der tidligere har været ansat ved det offentlige i både kommuner og ved SKAT, og jeg har ikke mindst gjort mig selv den ulejlighed faktisk at sætte mig ind i (bl.a. gennem mine studier), hvordan vort samfund - herunder offentlige forvaltninger - er reguleret. Og heraf kommer både min generelle TILLID til systemet og min FORSTÅELSE af, hvorfor det nogle gange bare ér, som det ér, og hvorfor det i hvert fald langt oftest IKKE er embedsmændene, man skal skyde efter, når en given afgørelse er gået én imod.

Det er sådan, at der for offentligt sagsbehandling i DK gælder de såkaldte almindelige forvaltningsretlige regler, herunder princippet om, at forvaltning skal være lovmæssig, hvilket betyder, at myndighedernes afgørelse ikke må være i strid med lovgivningen samt, at afgørelsen skal have hjemmel i en lovbestemmelse. Og mener man som borger, at noget ikke er gået rigtigt for sig ved en given afgørelse, findes adskillige (uafhængige) anke-/rekurs muligheder, såvel administrative som ved landet domstole, gennem hvilke det vil være muligt både at få prøvet, om de rigtige regler er lagt til grund for afgørelsen, og om de skøn, forvaltningen måtte have foretaget, er saglige. Alt dette SIKRER, at man undgår den magtfordrejning, nogle gerne vil rette så urimelig megen spredhaglsbeskyldning om, og at man rent faktisk får truffet de afgørelser, der er rigtige set i forhold til gældende ret (herunder også selv om de måtte opleves nok så urimelige). Så kan det være, man er uenig i gældende ret, men det er ikke embedsmandens skyld, at den er, som den er. Og det er heller ikke domstolenes skyld. Her må man, som Niels-Erik også skriver det, rette skytset mod de, der repræsenterer flertallet - de respektive lovgivende forsamlinger.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
87814: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 09:41:25) (svar på 87813)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.250.236)
Ja, ja Søren, hæft dig ved det som Verner refererer til, at selv politikerne, er ved at opgive ævret og kampen med/mod embedsfolkene.
Så er mulighederne for borgerne nok, i dette tilfælde Verner, i realiteten lig med nul.
I stedet for at korrekse Verner, var det langt mere opbyggeligt om alle I fortalere for de offentlige myndigheders fornuft, ville gå ind i sagen og hjælpe Verner og andre, der strander i disse sære sager og f.eks. være med til at skaffe os alle bedre muligheder for at færdes i terræn med vore biler.
Det har jo stor helsebringende betydning for primært min og Vernes mentale tilstand, men også andre der sidder tilbage med frustrationer, ligesom vi kan yde indsats til glæde for uforsørgede, forældreløse og syge børn samt svage kvinder og give sådanne en oplevelse i Guds grønne natur.
Der er mange velærværdige grunde, I kan fremføre på rette sted. I taler jo det samme sprog som disse embedstyper.

mvh
Knud
87815: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 10:12:48) (svar på 87813)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Hmm det virker som vi har været her før. :-) Jeg må som sædvanlig give Søren Rasmussen ret. Jeg forstår ikke helt den der holdning med at man ser sig selv som den sidste frie mand på Sjælland og at embedsmænd og politikkere er sat ind af en højere magt udelukkende med det formål at fravriste en den sidste rest af selvbestemmelse og frihed. Det var middelalderen.

For nu at skære det ud i pap:
Det er muligt at det er embedsmændene der forvalter loven. Men loven er skrevet af politikkere. De er valgt af et flertal af befolkningen. Politikkerne vil gerne genvælges så de skriver de love de tror flertallet gerne vil have. De love må embedsmændene så forvalte. Politikkerne lytter til dem der råber højest, fordi de tror at det er de fleste. Her er det at vi alle er frie til at råbe politikkerne og ikke mindst folkestemningen op. Det er det der er vores grundlovssikrede frihed. Frihed til at tænke tale tro!

Verner fortæller jo ikke om herskersyge, men om slendrian, rod og dårlig ledelse. Det finder man allevegne, desværre. Også i det private. F.eks tog det mig et år at få en ny køkkenlåge sat op. I det offentlige bliver ikke bliver nemmere af at vi har nogen populistiske politikkere der laver loven om og kommer med nye love der modsiger allerede eksisterende love hvergang en sag opstår i Ekstra-bladet. For politikkerne vil jo blot følge folkestemningen.

Kort sagt drop den misforståede opfattelse af at være en forfulgt uskyldighed og råb folkestemningen og politikkerne op. Det er der adressen er og det er det der flytter noget. Og det er her at DLRK som interesseorganisation burde være med til at skubbe til stemningen og få åbnet steder som Verners mark, og her burde Søren og undertegnede og andre, der har juridsk og offentlig indsigt måske være med til at yde en klubkammeratlig indsats. For vi er altså oppe imod nogen stærke interesseorganisationer der ser det som sin hellige pligt at værne om naturen. Måske vi skulle tage kampen op istedet for bare at sidde og føle sig som en selvejerbonde der er blevet tvunget i fæste.

Med sædvanlig venlig Land Rover hilsen
Niels

87817: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 10:50:55) (svar på 87815)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Kære Verner, Søren og Niels Erik

På den ene side har vi en vred Verner (og reg. SSJ), som er kommet slemt i klemme i en kommunal sag, og på den anden side har vi Søren og Niels Erik, som tilsyneladende har god forstand på paragraffer og kommunal tankegang.

Var det ikke en idé, at I mødtes for at diskutere, om der var mulighed for få ophævet det kommunale kørselsforbud på Verners mark? Det kunne jo tænkes, at et topkvalificeret modspil kunne få Faxe Kommune på andre tanker (dermed være ikke sagt, at Verners modspil har været ukvalificeret!).

Det ville være i rigtig god Land Rover ånd, hvis vi hjalp hinanden i stedet for at pege fingre ad hinanden ....

Mvh
Mikael - som gerne vil skrive om sagen i Oasen, men som ikke har juridisk ballast til at gøre det ....
87819: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 11:01:49) (svar på 87817)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
I er allesammen velkomne her i præstegården i Verninge. Kan måske endda lokke min kone til at give et par hints om hvordan systemet fungerer.

For uanset hvad man ellers må tro så er også jeg interesset i at komme ud i terrænet og mener faktisk at også jeg har ligeså meget ret til at dyrke min hobby sammen med min kammerarter under åben himmel, som lerdue-skytter, golfspillere, moto-cross kører, vandski-løbere og alle mulige andre har.

Så kom endelig, Søren og Verner og Knud og hvem der ellers har samme interesse. Det kunne blive et frugtbart møde.

Hilsen Niels
87823: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 14:11:02) (svar på 87819)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.250.236)
Jeg deltager rigtig meget gerne, men er bange for at min person nok vil virke mere som en elefant i en glasbutik eller havkat i et hyttefad.
Jeg er i påkommen fald klar! :-)

mvh
Knud
87839: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 20:30:41) (svar på 87819)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.125)
Den invitation tager jeg også gerne imod. Det skulle under alle omstændigheder nok kunne være nyttigt at få sat ansigter på hverandre :-)

F.s.v.a. den konkrete sag må en forudsætning imidlertid være, at vi forinden et evt. møde kan få den fuldstændige sag fremsendt, så vi har mulighed for i ro og mag at sætte os ind i den og forberede, hvad der kunne være relevant at arbejde videre med. Og i den forbindelse bliver vi jo også nødt til allerede på forhånd at give Verner tilsagn om evt. nødvendig tavshedspligt i.f.t. forum og/eller DL-RK i øvrigt. Konklusionen af arbejdet kan jo i princippet blive hvad som helst. Men nærmere herom behøver vi naturligvis ikke aftale via forum.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT

87843: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (01-10-2009 15:12:44) (svar på 87817)
Peter Christensen #7817, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 130.225.87.73)
OG HOLD TRÅDEN FREMOVER!!!!!!!!

(punkt 9)
87845: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (01-10-2009 15:34:08) (svar på 87843)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Og nu vi smider paragraffer i hovedet på hinanden så læs pkt 7: "Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber."

Ingen grund til at råbe Peter. (Smiler venligt) Hvem ved? Måske kommer der noget konstruktivt ud af det her.

Hilsen Niels
87847: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (01-10-2009 15:36:31) (svar på 87845)
Peter Christensen #7817, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 130.225.87.73)
Sorry
87820: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 11:02:06) (svar på 87815)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.250.236)
Citat:
Og det er her at DLRK som interesseorganisation burde være med til at skubbe til stemningen og få åbnet steder som Verners mark, og her burde Søren og undertegnede og andre, der har juridsk og offentlig indsigt måske være med til at yde en klubkammeratlig indsats. For vi er altså oppe imod nogen stærke interesseorganisationer der ser det som sin hellige pligt at værne om naturen. Måske vi skulle tage kampen op istedet for bare at sidde og føle sig som en selvejerbonde der er blevet tvunget i fæste.

Citat slut! :-)

Se det var en helt igennem klog, god og rigtig meningsfyldt betragtning!!! :-)
Hvis mine stædige skriblerier kan føre den slags tanker med sig, har det været værd at trætte så mange læsere her på forum.

mvh og tak
Knud
87760: sv: Køre terræn tæt på KBH? (29-09-2009 12:01:26) (svar på 87753)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Hej Lucas

Du må love IKKE at køre til Høvelte - selv i en riskoger. Vi må for alt i verden undgå at påkalde os Forsvarets Bygnings- og Etablissementstjenestes vrede !

Mvh
Mikael - som hyggede sig gevaldigt til reg. NSJ's mini-Høvelte i lørdags
87761: sv: Køre terræn tæt på KBH? (29-09-2009 12:19:06) (svar på 87753)
Torben Schmidt Hansen #8266, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.238.141)
Hej Lucas

Du kan også prøve over på den anden side af sundet

i Sverige har de flere private ejet terræn.

Se evt. ttp://www.swedenoffroad.com/


Hilsen

Torben
87804: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 07:02:19) (svar på 87753)
Christian Carl Holten #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.110.105)
Hej Lucas.
Der ligger et område i skiby hos en tækkemand som hvist nok heder noget med ED eller sådanne noget til efternavn.
Her er der et område som kan leges til en fornuftig penge
Jeg kan desvære ikke hjælpe dig med et nr.
Vh
Christian
87807: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 08:22:14) (svar på 87804)
Lucas Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.65.30)
Nå, jeg fandt i aftes et nedlagt industriområde med grus ude ved Nordhavnen, København Ø. Det var helt fladt men jeg fik da testet alle 4x4 kombinationer igennem og det virkede upåklageligt. Jeg er egentlig godt tilfreds. Husk på at jeg aldrig har prøvet sådan noget før.

Lucas
87816: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 10:38:22) (svar på 87807)
jesper Overgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.73.18)
selvfølgelig virker alle 4x4 kombinationer upåklageligt, det er jo en Toyota ;)
87810: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 08:59:03) (svar på 87753)
Anders Christensen #8316, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 77.213.169.196)
Hej lukas, prøv at gå ind på www.4x4.dk, de kører i faxe kalk, og der er kørsel på lørdag.
Mvh Anders
87818: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 10:53:59) (svar på 87810)
Lucas Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.65.30)
Hvad skal man præcist gøre for at komme med til Faxe fx på lørdag? Hvad koster det? Skal man først blive medlem - eller kan vi komme med på en "kigger"? Vi skal seriøst ikke lave noget vildt, bare trille lidt rundt.

Lucas
87822: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (30-09-2009 13:06:09) (svar på 87818)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.214.187)
Du skal være velkommen til Faxe Kalkbrud førstkommende weekend fra kl 10.00, der er indkørsel fra Baunekulevej, du betaler 50kr/dag og kan få gæstebevis, kører en tur med instruktør, så kan du køre ud i den "hvide verden" I Faxe Kalk kan du også se hvordan andre tackler de forskellige udfordringer. Der vil sansynligvis være andre Hilux`er tilstede.
ADVARSEL! du skal være opmærksom på at terrænkørsel er stærkt vanedannende!!!
87842: sv: sv: sv: sv: Køre terræn tæt på KBH? (01-10-2009 08:07:47) (svar på 87822)
Lucas Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.65.30)
Jamen så ses vi på lørdag - kommer i en rusten 1988 Hilux 4x4 Xtra Cab.

Lucas Jensen