tilbage

Land Rover Forum  

Index
87798: Dagens billeder (30-09-2009 00:37:42)
mark byrne (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.172.129)
Hmmm...er det ikke en 86" Series 1 vi ha' fornøjelser at kig på??
Index
87799: sv: Dagens billeder (30-09-2009 01:46:51) (svar på 87798)
Niels Mikkelsen #4782, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 194.192.15.24)
Jeg syntes også at det ligner en serie 1.Den ser ellers fin ud.
Blink og vink.Niels Mikkelsen
Index
87800: sv: Dagens billeder (30-09-2009 02:21:57) (svar på 87798)
mark byrne (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.172.129)
Men så kunne det jo også være at den er en 80" ....
Index
87803: sv: sv: Dagens billeder (30-09-2009 05:43:52) (svar på 87800)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.145.89.13)
Ja, en 88 er det ikke... Det ER en serie 1, og jeg gætter på 80"

Thomas (ca 8 meter fra en anden 80" :-))
Index
87812: sv: sv: sv: Dagens billeder (30-09-2009 09:15:45) (svar på 87803)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Det er svært at se fra den vinkel.
Hvad skulle tale imod at det er en 88".
Serie I blev lavet som 88" fra den fik dieselmotor.

MVH Jakob E S
Index
87826: sv: sv: sv: sv: Dagens billeder (30-09-2009 14:44:47) (svar på 87812)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.92.34.158)
Jeg stod og beundrede Lars Ellegårds serie 1 80" den anden dag og han belærte mig om forskellen mellem 80" og 86" dørene skråner på 80" hvorimod de er lige på 86". Samtidig er afstanden fra skærmkant til dørkant længere. Instrumenthuset er også det helt gamle elipseform agtige på 80" hvorimod på 86/88 sidder det sorte metalfirkant instrumenthus som vi kender hele vejen op. Forskellen mellem 86 og 88 er vidst noget med man skal måle mellem hjulen for de er temmelig ens. Så jeg har vedhæftet et billede af en 86" hvor man kan se den er længere i bagskærmen mellem døren og skærmkanten, hvis man booster billedet op kan man lige ane toppen af det gamle intrumenthus. Så det er altså en 80"

Mvh
Mads
Med svaghed for serie 1
Index
87827: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billeder (30-09-2009 14:46:02) (svar på 87826)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.92.34.158)
Booster dagens billede op altså..
Index
87828: sv: sv: sv: sv: Dagens billeder (30-09-2009 14:46:53) (svar på 87812)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.242.232.2)
Hej Jakob

Der er meget der taler imod at det er en Serie I 88", bl.a.:

1. Bagkassens længde (stykket mellem hjulhullet og forkanten er for kort)
2. Bagakslen er med faste nav der er presset på. (forsvandt ved intro af 88").
3. Sæderne er af spadetypen der kun blev anvendt ved 80" udgaven.
4. Rattet med nedblændingskontakt i center blev kun anvendt på 80" og de tidligste 86"
5. D-shape baglygter blev kun anvendt 1949-1954

plus 3-4 andre ting som 80"-nørder straks spotter ;-)

mlrh Claus
Index
87829: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billeder (30-09-2009 15:01:10) (svar på 87828)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Claus og Mads.

Så kom de rigtige "rivet counters" frem.
Godt der er nogen, der har styr på det.

I har helt sikkert ret. Jeg ved bare at det er forkert at sige at der ikke findes 88" Seria I ere.

MVH Jakob
Index
87830: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billeder (30-09-2009 15:24:33) (svar på 87828)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej Kjøller.

Ikke helt korrekt med de aksler, de forsvandt med serie II, de var halvflydende på serie I 88".

Med venlige rover hilsner

Ole
#493

Index
87831: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billeder (30-09-2009 17:18:21) (svar på 87830)
Michael Kruse Jepsen #5081, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 77.213.219.234)
Iøvrigt lidt vildt, kun at køre rundt med 2 hjulbolte på hvert hjul.
Index
87832: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billeder (30-09-2009 17:30:29) (svar på 87831)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.54.13.116)
Det er da bedre end ingen LOL


Thorstein #7334
der synes dagens billede er helt fantastisk flot og idyllisk!!!!
Index
87833: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billeder (30-09-2009 18:29:29) (svar på 87832)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.230.161)
Her er data på den pågældende bil hentet hos DVLA, måske det kan hjælpe med at afdække lidt mere om denne Serie I:

The enquiry is complete
The vehicle details for TRF 912 are:

Date of Liability 10 01 2010
Date of First Registration 15 08 1950
Year of Manufacture Not Available
Cylinder Capacity (cc) 1595CC
CO2 Emissions Not Available
Fuel Type Petrol
Export Marker Not Applicable
Vehicle Status Licence Not Due
Vehicle Colour GREEN
Vehicle Type Approval null
The information contained on this page is correct at the time of enquiry.

Mvh

2547 Steen

Der mener at livet er for kort til kedelige biler......

http://www.freec.dk/lalo