tilbage

Land Rover Forum  

Index
88657: Bremsekaliber (22-10-2009 15:17:56)
Bjørn Bach Kristensen #8440, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.250.102)
Hvad gør man når hovedet på én af de to bolte der holder ens forbremse-kaliber...er blevet rund?!
Jeg skal skifte skiver, men jeg kan ikke få kaliberen af pga. gamle og rustne bolte.

Skal jeg tage hele navet og pille det af akslen?...Og så håbe på jeg kan svejse en ny bolt på og få den gl. ud?

Vh bjørn.
Index
88658: sv: Bremsekaliber (22-10-2009 15:23:32) (svar på 88657)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Er det ikke muligt at svejse en møtrik på det runde bolthovede, mens den sidder på bilen?
Det er vist det folk plejer at gøre når det går galt.

MVH jakob E S
Index
88661: sv: sv: Bremsekaliber (22-10-2009 15:34:13) (svar på 88658)
Bjørn Bach Kristensen #8440, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.250.102)
Hej Jakob.

Jeg har forsøgt at svejse en bolt på, uden held.
Jeg kan bolte kaliberen fra hinanden og tage skiven af på den måde - men jeg kan jo så stadig ikke få den anden halvdel af kaliberen af.

Bjørn.
Index
88664: sv: sv: sv: Bremsekaliber (22-10-2009 15:56:48) (svar på 88661)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.241.151)
Du skal ikke forsøge at svejse en bolt på, men derimod så stor en møtrik som muligt. Pas på at du kan komme til denne møtrik efter påsvejsningen.
Fuld skrald på din svejser og brager du en langvarig kanonsvejsning ind gennem møtrikken på bolthovedet, som er gjort blankt først!!

mvh
Knud
Index
88669: sv: sv: sv: sv: Bremsekaliber (22-10-2009 16:44:41) (svar på 88664)
Jacob Gren #8302, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.241.5)
Ja, jeg vil også sige du skal svejse en bolt eller møtrik på, det gjorde jeg da alle mine fire bolte var kværnet..

hilsen jacob.
Index
88672: sv: sv: sv: sv: sv: Bremsekaliber (22-10-2009 19:05:04) (svar på 88669)
Bjørn Bach Kristensen #8440, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.219.119)
Yes - mine fejl! Jeg mente en møtrik! Jeg har forsøgt at svejse en et ny hoved på med en møtrik, men jeg kunne ikke rigtig komme til.

Det er en 90" fra '98 og der er godt nok ikke meget plads til en møtrik. Jeg havde problemer med at få en top på møtrikken efter svejsning.

Bjørn.
Index
88681: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bremsekaliber (22-10-2009 21:53:40) (svar på 88672)
Jacob Gren #8302, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.241.5)
ja det trækker sig, men brugte du overhovedet 12kantet top til boltende siden de er kværnet så så ny en bil.?
Index
88687: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bremsekaliber (23-10-2009 00:50:41) (svar på 88681)
Bjørn Bach Kristensen #8440, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 193.162.89.1)
Ja, JEG brugte en tolvkantet top, men den var kværnet inden jeg gik igang... Måske derfor skiven ikke er skiftet i denne side...?

Den anden bolt er kværnet lige så meget, så jeg skal nok have hele l....t op i en skruestik og yde lidt svejsevold.

Nu håber jeg bare jeg at hele navet vil løsne sig fra akslen.

Hvor køber man nye bolte til sin kaliber? Er det specielt gevind, eller er det normalt metrisk?

Bjørn.
Index
88693: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bremsekaliber (23-10-2009 07:28:14) (svar på 88687)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Har lige været gennem præcis samme manøvre, med alle 4 bolte på vores bus.
Der er ikke meget plads, men ved at svejse flere møtrikker oven på hinanden, med god varme på værket, så lykkedes det til sidst.

1270
Paw
Index
88749: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bremsekaliber (24-10-2009 21:20:00) (svar på 88687)
Jacob Gren #8302, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.241.5)
du kan Bla. købe dem hos www.lr-parts.dk