tilbage

Land Rover Forum  

Index
88868: Svineri (27-10-2009 20:51:01)
Stéphane Creutzberg Bernheim (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.52.158.250)
Afventer den 01.11 for at betale kontingent! Men, jeg skal have noget hjælp, jeg har skrevet før at 2 værksted havde udført arbejde på min bil...Kanon, alt i alt 30 K. Jeg har afleveret bilen i går hos en autoriseret til at udføre en 300.000 km service, samt kontrollere at alt var i orden efter de nævnte besøg! Jeg kan forvente en regning på ca 25 K idet ledninger fra dobbeltbatteri var for tynd, ledning til spil er ikke ok, udstødningsrør - ændret i april - er utæt og rustet. Jeg fik at vide at bilen var ved at brande sammen i går på værksted pga. dobbeltbatteriet var montering forkert, alt ang. bremser skal udskiftes - skiver og klodser - så for at siger det kort er jeg pisse sur og vil gerne få at vide: Skal man være medlem af en organisation for at få en retsag, kan man blive medlem efter at fejl er kommet og den sidste kan man det som udlænding? Jeg kan også bruge min retsagsforsikring i Schweiz men er ikke sikkert på at det dur her! Jeg skal/vil ikke nævne de besøgte værksted men hvis nogen er interesseret er de meget velkomme at skrive til mig - jeg kan kun anbefale at holde sig langt væk. Nå for at ikke glemme noget, ledningsnet til bagdør vinduesvisker, mm. er også brændt sammen, men fik at vide at det kunne erstattes med nogle ledninger!!! Så tak for hjælp og hold jer væk fra dem!
Index
88871: sv: Svineri (27-10-2009 21:02:43) (svar på 88868)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.95.72)
Hej Stéphane.

Der findes noget, som hedder gratis retshjælp. Her vil du i de indledende faser kunne få råd og vejledning om, hvilke muligheder du har i et konkret tilfælde.

Søg efter begrebet "gratis retshjælp" enten via Google, DGS eller den lokale telefonbog m.m., afhængig af hvor i landet du bor.

Her er dog et enkelt link, som måske kan være dig til hjælp:

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/161.html

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
Index
88875: sv: Svineri (27-10-2009 21:28:24) (svar på 88868)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.8.48)
Med 300.000 km på tælleren er det nok ikke en hel ny Land Rover, du kører rundt i og derfor kan du forvente, at der kommer tillægsarbejde, som ikke er omfattet af et 300.000 km eftersyn.
Har værkstedet en fast pris på eftersynet, kan du få udleveret en checkliste over det, som er omfattet.
Sammenlign med fakturaen og kontrollér om der er blevet dobbelfaktureret.
Er regningen ikke tilfredsstillende specificeret, kan du bede om, at få det gjort.
Som jeg forstår dit oplæg, er du utilfreds med 5.000 DKK i 'merpris'.
Hvis du ikke direkte kan slå ned på øjensynlige fejl i fakturaen eller du har et skriftligt tilbud, kan jeg kun anbefale dig, at betale. Eller få en snak med værkføreren. Kan du redde dig 1.000 DKK på den måde, er det langt bedre end at søge gratis retshjælp.
Du skal være meget sikker på din sag, før du skal anlægge sag.
Taber du sagen, skal ikke kun betale de 5.000, men også sagsomkostningerne, som måske beløber sig til det dobbelte.

Ja, man skal altid holde tungen lige i munden, når bilen er på værksted...

(Herboende) udlændinge har samme rettigheder som danskere.

Dette er bare et velment råd og ikke noget forsvar for værkstederne eller en vurdering af reparationsnens kvalitet.
Index
88876: sv: Svineri (27-10-2009 21:31:41) (svar på 88868)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 79.138.252.244)
Kære Stéphane trin 1 er at gøre indsigelse mod værkstedet på skrift med ALT der er i vejen, bed dem inden een uge at de SKAL komme med een tid hvor du kan få bilen bragt i orden og at det er en reklamation. Samtidig med så skal du kontakte en advokat og i dit brev til værkstedet så meddeler du dem at " sagen" er i din advokats hænder hvorfor du inden een uge forventer at de ( værkstedet) rettet de fejl de har laver i forbindelse med den reparation de har udført.
Send for guds skyld alle breve anbefalet.!!!!!
Jeg er også een af dem der er blevet snydt så vandet driver, men om det er det samme værksted ved jeg jo ikke.
men KLØ på og hold gryden i kog bliv ved med at opsøge dem.
MVH Jens E host host
Index
88882: sv: sv: Svineri (27-10-2009 23:16:14) (svar på 88876)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.12)
Som jeg forstår sagen så er der 2 værksteder der har bygget noget tilbehør på bilen.
Bilen har nu været på aut. værksted for at få lavet service og der har man afdækket noget sjusk og rettet/repareret det.

Det har så medført en ekstraregning på 25K.

Det der så er gået galt nu er, at fejlene er blevet udbedret, dem skulle de første 2 værksteder nemlig have haft chancen for selv at udbedre.
Nu kan de bare ryste på hovedet og sige at løbet er kørt.

Kontakt forbrugerstyrelsen.

Den formentlig eneste mulighed nu, er et civilt søgsmål, altså en retssag.
Kontakt en advokat.
Kontakt evt. FDM og hør om de vil hjælpe hvis du melder dig ind nu.

Mvh
Kenneth Poulsen - der mener der alt for mange useriøse krejlere omkring Land Roverfolket.

Index
88886: sv: sv: sv: Svineri (28-10-2009 06:49:06) (svar på 88882)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.209.248)
Ved genlæsning af indgangsspørgsmålet kan jeg se, at jeg havde fået en anden forståelse af sagsforløbet - og nu kan jeg kun tilslutte mig Jens og Kenneth anbefalinger...
Index
88907: sv: sv: sv: sv: Svineri (28-10-2009 19:31:48) (svar på 88886)
Alfred Thomsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.109.12)
Jeg er ked af at du selv måtte føle at blive snøret af samme værksted som mange gode og ærlige Land rover ejere.
Alfred
Index
88912: sv: sv: sv: sv: sv: Svineri (28-10-2009 20:55:54) (svar på 88907)
Stéphane Creutzberg Bernheim (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.52.158.250)
Tak for det Alfred og tak til de andre der har givet mig god råd
Jeg fik faktisk en "foreløbig" regning i dag...ca 32k eks.moms! Men som sagt er det også en bil med mange km, derfor det beløb jeg skal betale for det dårligt udført arbejdet - for ikke at kalde fusk - lyder på ca. 12k!
Så for at sige det pænt føler jeg mig fulstændigt røvrendt!
Hvis det ikke var min LandRover men en anden "almindelige" bil ville jeg siger stop nu!
Jeg ved desværre ikke hvad man kan gøre for at stoppe disse snyderi! Det kan ikke være rigtigt at andre oplever det samme. Det er ingen der har råd til det!