tilbage

Land Rover Forum  

Index
89717: rejseerfaring fra bosnien/kroatien (15-11-2009 23:07:18)
Martin Sørensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.107.254)
Hej I forum

Vi bruger som altid de kedelige nov. aftener til at planlægge sommerens tur.

Vi kan låne en hytte i bjegene i bosnien ikke lagt fra travnik, 100 fra sarajevo.

Findes her nogle på forum som har rejse erfaring fra disse lande.

Kan man Fri campe på landet/bjergene, bliver man venligt mødt, findes der spor så man kan undgå asfalt, er det et sikkert rejseland??

MVH
Martin med familie
Index
89720: sv: rejseerfaring fra bosnien/kroatien (16-11-2009 06:55:43) (svar på 89717)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.128.61)
Prøv at skrive ovre i rejseforummet.
Er sikker på, at dem der bevæger sig rundt der, har MEGET mere erfaring, inden for dette område.

Jimmi
Index
89721: sv: sv: rejseerfaring fra bosnien/kroatien (16-11-2009 08:23:20) (svar på 89720)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Balkan er et smukt land, der er mulighed for STORE oplevelser. jeg har været så "heldig" at have tilbragt noget tid dernede, og har tit tænkt på at tage derned en tur med min LW, men pas på uden for fast banet vej, der er nogle fætre der kan sige booomm. Ud over det så gå til den der er gode veje i bjergene og masser af muligheder for landrover oplevelser.
Hvis du kender een der har været dernede så få lagt en rute.
MVH Jens E
Index
89765: sv: rejseerfaring fra bosnien/kroatien (16-11-2009 20:07:24) (svar på 89717)
Morten Rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.206.145)
Hej Martin og andre,

Jeg var i Kroatien fra feb '93 - feb 94, og kunne godt tænke mig at se en del af det som dengang var Serbisk Krajina igen.

Fra marts '94 og til maj 2000 var jeg i Bosnien, og har kørt en del i landet, også Travnik.

Der er nogle super køreoplevelser i Bosnien og langs den Kroatiske kyst, men som det også er blevet bemærket er der områder, især langs de tidligere fronter, som stadig er eller kan være mineret. Den eneste generelle regel er at undgå bløde veje og rabatter i visse områder, og er man i tvivl om hvor det er, så bliv på asfalten. Som det også er nævnt, er der rige muligheder for nogle super oplevelser, og jeg kunne godt tænke mig at høre mere om planen, da jeg selv har luret på at køre en tur til Sarajevo og Zenica i Bosnien, evt. via Metkovic i Kroatien.

Folk er flinke og gæstfrie, maden er god og vejret er som regel kanon godt om sommeren.

Send et par ord på morten.rasmussen1@gmail.com eller ring på 28 89 76 53.

Mvh,
Morten - i Lightweight som nu både kan forvarme og starte :-)

Index
89819: sv: rejseerfaring fra bosnien/kroatien (17-11-2009 16:13:13) (svar på 89717)
Morten Laugesen #8155, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 193.162.239.146)
Hej Martin

Konen og jeg var i Krotaien i sommers i vores LandRover. Turen kan nok mest betegnes som camping da det er forbudt at campere uden for campingpladsersene i Kroatien og vi tog ikke chancen.

Citat fra camping brochure, fundet på neden stående hjemmeside. "I Kroatien er det strafbart og ikke tilladt at campere med campere på frie arealer uden for registrerede campingpladser og parkeringspladser for campingvogne og campere."

Tjek evt. http://dk.croatia.hr/Home/

Men ellers kan jeg varmt anbefale Kroatian som rejsemål, vi fik bare ikke kørt ret meget unde for alfavej.

Morten