tilbage

Land Rover Forum  

Index
89839: Drop laissez-faire pædagogikken på "Grøn stue" (18-11-2009 00:00:13)
Kim Thomsen #7909, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.43.162)

Igen skal vi opleve alenlange tråde her på forummet, fyldt med underforståetheder og slag under bæltestedet. De hensætter mig -og sikkert mange andre, i en fuldstændig undrene over denne klub debatniveau.
Især når oplevelsen med klubkammerater i det "virkelige" liv, kan beskrives med helt andre ord som: Hygsomt og socialt !!!!!

Der kunne nok dvæles meget ved baggrunden for denne tingenes tilstand -Det vil jeg ikke !!
Derimod vil jeg komme med et par holdninger og forslag, der måske med tiden kan vinde fodfæste og måske påvirke udviklingen i en anden retning end den nuværende !!

Medlemsforum
Altså lad os medlemmer diskutere uden HB blander sig. Måske dog højest med faktuelle input. En HB'er vil uværelig blive fanget ind af fnidder og fnadder med mistet fokus på sagen som resultat. HB'er skal passe deres arbejde med at styre klubben og vil på dette blive målt og vejet ved de respektive valg.

Moderatore
Andre fora på nettet, har enslydende frustrationer over diskussionsniveauet. Så her er vi LR' folk altså ikke noget specielt.
En løsning kan være at Johny får 2 -3 moderatore der følger dette forum med kritisk blik. Griber ind med sanktionsmulighed som karantæne/slettelse/flytning af tråd. Disse folk skal være hårdhu'et da de uden al tvivl vil blive klandret for censur, forskelsbehandling o.l.

Opsætning Forum
Indel forummet i emner, så det er mere overskueligt og vil gøre det lettere at navigere efter specifikke interesser.
Lav en katagori der f.eks kunne hedde Rugekassen, hvor "ikke medlemmer" kunne komme i dialog med os i Klubben. Skrivning i andre katagorier skal forbeholdes medlemmer.
Lav en katagori ved navn Krigszonen eller Ringhjørnet. En tråd der fra "naturens" side er rød. Her kan diskussionen være mere under "almen niveau" Og det er her Moderatorerne kan sende en tråd ned, hvis den ikke opfylder de vedtagne betingelser for god kommunikation. Eller man kan selv invitere en meddebattør ned for at tage et par runder.
Et forlæg til ny opsætning kunne være en jagtside ved navn Jagtformidlingen. Find den og se hvad jeg mener. Den har for øvrigt et lille chat-felt som jeg ved nogen har eftersøgt -Og nogle af danmarks bedste moderatore(Hvad der også har været brug for)

Om nærværende indlæg kan tilføjes, at jeg har fulgt Johny Schous gode råd: Altså skrevet det, røget en pibe tobak, drukket et enkelt glas lagavulin, gået tur med hunden og kløet mig i det sparsomme hår -Inden jeg har trykket på Send-knappen.

Jeg håber indlægget kan skubbe lidt i retningen af en mere konstruktiv snak.


Index
89840: sv: Drop laissez-faire pædagogikken på "Grøn stue" (18-11-2009 06:22:49) (svar på 89839)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.178.130.144)
Hej Kim
Et udmærket forslag, faktisk rigtig godt. Men det tager, efter min mening, bare ikke fat om ondets rod.
Hvis baggrunden for den nuværende afrikanske palaver skal standses, skal der gøres følgende:
Slet visse medlemmers hukommelse fra de sidste 15 år, gennemsøg alle klubbens skabe og få smidt skeletterne ud, overbevis medlemmerne om at jorden drejer rundt om solen og ikke om enkeltpersoner og slutteligt, køb nogle nye koste der kan feje helt ind i hjørnerne ved en evt. strukturændring i klubben
Og lad dinosaurerne uddø i fred.
Mvh.
Martin
Index
89841: sv: sv: Drop laissez-faire pædagogikken på "Grøn stue" (18-11-2009 06:46:50) (svar på 89840)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.228.50.51)


Vej brølt løve..


Med venlige rover hilsner

Ole.

En Gammel gråskægget morakker..
Index
89842: sv: Drop laissez-faire pædagogikken på "Grøn stue" (18-11-2009 06:54:51) (svar på 89839)
Peter Hansen #4214, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.24.250)
Nu er jeg en almindelig udannet dansker med kun 9 års skolegang.
Jeg har fulgt med på dette forum i ca 10 år, og har indimellem selv deltaget i debatten uden - et ihvertfald selverkendt - problem med at forstå hvad andre skriver, men nu kan jeg ikke følge med mere.

Er det udviklingen der er løbet fra mig ?

Er det min begyndende demens ?

Eller er det en veluddannet debattør, der med moderne sprogbrug, får os almindeligt dødelige til at føle os dumme ?

Jeg har brug for lidt hjælp til at forstå denne tråds overskrift!

Hvad betyder laissez-faire ?

Hvad er laissez-faire pædagogik ?

Hvad forstår man ved "grøn stue" ?

Oplys mig venligst !

Med venlig hilsen

Peter Hansen

Index
89846: sv: sv: Drop laissez-faire pædagogikken på "Grøn stue" (18-11-2009 07:34:34) (svar på 89842)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.228.50.51)
Hej Peter.

Laizze-faire kan du google, men kort fortalt så er det en slags "laden stå til" pædagogik, en hvor forældrene ikke blander sig i børnenes opdragelse, en pædagogik hvorom det er almindeligt anerkent at den ikke giver børnene de almindelige sunde samfundsværdier.


Begrebet "grøn stue" er almindelig kendt og brugt i LR kredse i mange år, det er når der går lidt for meget børnehave i det når man begynder på; min far ka tæve din far el min mor er bedre til pandekager end din eller; når de andre gør sådan så må jeg også....

Kort sagt så dækker "grøn stue" over en meget barnagtig opførsel.

Håber du nu er med på hvad der menes...

For mit vedkommende kan det med "grøn stue" kan dateres helt tilbage til et Lands råd i midt firsene, hvor en eller anden midt i debatten, måtte konstatere at vi var under normeret, med pædagoger end skønt han kunne konstatere at der mindst var 3 til stede.

Med venlige rover hilsner.

Ole.

Med stadigt grånende skæg og morakkende......
Index
89849: sv: sv: sv: Drop laissez-faire pædagogikken på "Grøn stue" (18-11-2009 10:47:13) (svar på 89846)
Anne Munk Kallehauge #7603, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 77.213.233.167)
Ja I har fuldstændigt ret, det er helt nede på Børnehave nivo.

Der sidder såment et medlem som stikker sin bebrillede næse i alting, og blander sig mange gange helt ubegrundet,

Man skulle tro, når man læser hans indlæg,at han skriver ud fra devisen, det er ligegyldigt om det er sandt, bare det skaber splid og mistro.

Nogen gange skulle man tro han var en marionetdukke, som styres andet steds fra, og så selv kan sidde som dumme Per, når det han skriver er usandt.

Så fortsætter missæren, fordi andre medlemmer hopper i med samlede ben og råber op om skeletter i skabene.

Ja det er så bare min mening.

Hilsen fra Anne.

Index
89850: sv: sv: sv: sv: Drop laissez-faire pædagogikken på "Grøn stue" (18-11-2009 11:15:03) (svar på 89849)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Kære Anne

Undskyld mig, men er sådan en lettere sur og diffus udmeldning ikke netop det det der skaber splid?

Jeg ved ikke hvem du taler om, der er indtil flere der bærer briller og ofte ytre sig her, det kunne såmænd være mig. Men vi kan jo alle gætte, og så kan vi sidde hver for sig eller sammen med dem vi nu lige snakker med i klubben og fryde os og sige "Ja det er rigtigt, det er også bare ham!" (Andre mener måske det er ham den anden, eller tredje!)

De der har været med længere end mig kender dig måske godt nok til at du ved hvem du snakker om, og så har vi den indforståethed og elefanthukommelse som Martin er inde på. Så jeg vil sige til dig Anne, som jeg vil sige til alle. Kom dog med nogle saglige argumenter. Mener man at der er en der kværulerer for meget og fordrejer sandheden, så sig det. Argumenter hvorfor. Istedet for at klemme surheder ud mellem sidebenene og synge halvkvædede viser.

I al respekt

Hilsen Niels
Index
89851: sv: sv: sv: sv: sv: Drop laissez-faire pædagogikken på "Grøn stue" (18-11-2009 11:31:38) (svar på 89850)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Hej Niels.

Du har fat i noget af det rigtige.
Der har de seneste par uger føjet med beskyldninger og kommentarer i forbindelse med et afholdt møde. Har man ikke været en del af dette møde, så aner man ikke hvad det hele går ud på.
Det havde været bedre at vente med at tage den debat, til vi har et referart at forholde os til. Indtil dette fremkommer, er det kun mødedeltagerne der kan deltage sagligt og konstruktivt i debatten, og havde det så ikke været bedre at de havde forlænget mødet, og taget det face to face ? Men så er det måske ikke lige så let at være kritisk over andre ??
Du har tillige ret i at alt efterhånden er lige så indforstået og halvkvædt, som et gammelt ægteskab. Hvis ikke man har taget del i mudderkastningen siden ruder konge var knægt, så aner man ikke hvad der hentydes til.

1270
Paw
Index
89852: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Drop laissez-faire pædagogikken på "Grøn stue" (18-11-2009 11:48:54) (svar på 89851)
Anne Munk Kallehauge #7603, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 77.213.233.167)
Bare læs Kassere tråden, så ved man godt hvem jeg mener.

Og at det hele ikke har noget med halvvejsmødet, at gøre.



Index
89853: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Drop laissez-faire pædagogikken på "Grøn stue" (18-11-2009 12:04:55) (svar på 89852)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Så er der frugt og saftevand...
Index
89855: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Drop laissez-faire pædagogikken på "Grøn stue" (18-11-2009 12:21:56) (svar på 89853)
Anne Munk Kallehauge #7603, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 77.213.233.167)
Nej det har rødstue rendt med.
Index
89856: sv: Drop laissez-faire pædagogikken på "Grøn stue" (18-11-2009 12:49:28) (svar på 89839)
Thomas Olsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.30.100)
Hejsa

Nu tillader jeg mig at kommentere som tidligere medlem - jeg går ud fra, at dette er ok siden tråden er synlig for alle på dette forum...

Jeg forstår ikke hvorfor der skal være en "begynder / ikke medlems sektion -> rugekassen". Grunden til min undren er sider som www.citronik.dk , www.saabklubdanmark.dk , serieslandrover.10.forumer.com og andre - de er jo ganske gratis at bruge, og kvaliteten er i top. De er virkelig informative og bedre opdelt... Er jeres viden tophemmelig, og kun forbeholdt medlemmer af klubben? I udelukker derved kommende medlemmer som gerne vil have et bredere indtryk af forum / klubben end rugekassen, og samtidig udelukker I dem som ikke er medlem, men som stadig sidder inden med brugbar viden.
LR hilsen
Thomas O.

Ps. Jeg har ikke nogen horn i siden på nogen her i forummet, så det er af ren og skær interesse jeg skriver (smiley).
Index
89857: sv: sv: Drop laissez-faire pædagogikken på "Grøn stue" (18-11-2009 12:59:11) (svar på 89856)
Jens Bollerup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.67.102)
Kære klub `venner` nu har jeg ikke været logget på i et halvt år og nydt den gemytlige tone på debatforum når man ikke kan se de alvorlige - dybsindige - pladder - debatter blandt de frelste, ku i være så venlige at forføje jer til siden for medlemmer. NB. Jeg er medlem men tør ikke logge mig på for ikke at få ødelagt min tro på menneskeheden.
For - føj jer.
Index
89879: sv: sv: Drop laissez-faire pædagogikken på "Grøn stue" (18-11-2009 20:42:31) (svar på 89856)
Kim Thomsen #7909, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.43.162)
Hej Thomas

Tak for din kommentar til et af mine forslag, nemlig om "rugekassen" -for at beholde udtrykket.

Jeg vil gerne uddybe: Jeg synes det nogle gange har været træls, at læse indlæg om eksembelvis klubproblematikker af "ikke medlemmer" hva pokker skal de blande sig i det for ?
Samtidlig synes jeg også det vil være en gulerod for at man blev "fuldgyldig" medlem.

I øvrigt er vores viden jo ikke hemmelig, da enhver skal kunne læse indlæg blot kan ikke-medlemmer ikke skrive i disse tråde.

Husk på, at man som ikke-medlem, stadig har mulighed for dialog i rugekassen.

Nu må du ikke sammeligne serieforummet og DLRK. Den ene er en gratis hobby-side, den anden -vores, er en klub med de krav og regler der er ved en sådan organisation.

OG en organisering af mennesketyper som dem der køre landrovere, vil altid være en knivskap balancegang mellem reglret betonkommunisme og så det rene anarki :-)

Tak for kommentaren

NB Du får ik' noget horn af mig fordi vi ik' blir' enige.
Index
89865: sv: Drop laissez-faire pædagogikken på "Grøn stue" (18-11-2009 17:48:47) (svar på 89839)
Stefan Molzen #3412, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.199.90.182)
Det er jo de samme ca.10 soldater der skriver side op og side ned hver gang. Jeg tror ikke det er den generelle opfattelse af rigets tilstand, blandt medlemmerne.
Man kan kun læse det og trække på smilebåndet - ellers får man da stress og mavesår.
Index
89902: sv: Drop laissez-faire pædagogikken på "Grøn stue" (19-11-2009 18:08:01) (svar på 89839)
Jens O (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.167.138.13)
Jeg lavede sidste år et alternativt Land Rover forum for alle, og det er der endnu hvis nogen skulle have interesse.

http://landroverforum.dk

Mvh.
Jens