tilbage

Land Rover Forum  

90167: Dagens billede. (25-11-2009 08:30:41)
Poul Nissen #7082, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 193.3.141.123)
Ja det går stærkt.
Ka' se du også skal ind og tanke. hihi

/Poul der kører 13km/l.
90178: sv: Dagens billede. (25-11-2009 10:37:36) (svar på 90167)
Per Hansen #8239, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.136.204)
Må man i det hele taget køre så stærkt ......
90182: sv: sv: Dagens billede. (25-11-2009 10:59:56) (svar på 90178)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.176.64.4)
Jeg er mere undrende overfor hvordan man kommer til at køre så stærkt. Det er jo trods alt en landrover. ;-)
90185: sv: sv: sv: Dagens billede. (25-11-2009 11:09:53) (svar på 90182)
Jens Andersen #3957, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.88.247.217)
se diesel måleren... han skal skynde sig hen og tanke, derfor farten ho ho
90228: sv: sv: sv: Dagens billede. (25-11-2009 20:49:15) (svar på 90182)
Johny Schou #7499, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.213.201.67)
Rasmus

Det er en V8´er, det kan du tydeligt se på brændstofmåleren, ca. 3 km. for hver liter den "synker" ved den fart.

Johny

V8 - fordi det er dobbelt så sjovt.
90211: sv: sv: Dagens billede. (25-11-2009 14:44:30) (svar på 90178)
Per Gotthardsen #7888, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.104.137.68)
Hejsa alle

Læg mærke til at speedometeret og instrumentbordet står skarpt og uden "flimmer", og det ved 150km/t, en meget velafbalanceret Land Rover...:o)
mvh
peer
90187: sv: Dagens billede. (25-11-2009 11:21:39) (svar på 90167)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Han ligger under bilen med en boremaskine på speederkablet..
90193: sv: sv: Dagens billede. (25-11-2009 12:27:34) (svar på 90187)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Hvor får man sådan en boremaskine henne.
MVH JE
90194: sv: sv: Dagens billede. (25-11-2009 12:29:51) (svar på 90187)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Ligefrem på speederkablet ??
:-)

1270
Paw
90195: sv: sv: sv: Dagens billede. (25-11-2009 12:39:40) (svar på 90194)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 20.138.20.231)
Det må være noget med dif fra en rangerover, automat gear og en 3,9 V8 eller en hidsig diesel fætter.

-Stephan
90199: sv: sv: sv: Dagens billede. (25-11-2009 13:24:02) (svar på 90194)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
SPEEDOMETER kabel så da, arghøjh..:)

90205: sv: sv: sv: sv: Dagens billede. (25-11-2009 13:46:26) (svar på 90199)
Niels Henrik Bach #7155, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.184.116.70)
Tid til speedometerjustering måske :-)
90207: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede. (25-11-2009 14:17:56) (svar på 90205)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.151.137)
eller også er det en standard 3,5 110 der viser sig fra den gode side ned af bakke... ikke også Søren.
90212: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede. (25-11-2009 15:10:42) (svar på 90207)
Benny Jepsen #2711, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.95.46.178)
Det kunne jo også være en veltrimmet TD5 der bare skulle skynde sig hjem til Thyholm + et ret godt kamera med en hurtig lukketid.
Mvh. Benny #2711
90213: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede. (25-11-2009 15:19:43) (svar på 90212)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Vi er nogen der har prøvet at køre 160 i en defender TD5. Jeg tror egentlig godt man kan tage billeder ved den hastighed - især hvis man får hjælp af co driveren.
Det undrer mig mere at man ikke kan se rattet, men hvis der er godt med vidvinkel på, så kan man nok godt tage det billede uden at få rattet med.
Jeg mener da bare at denne type speedometer gik på på pension sammen med 300Tdi? Et TD5 speedometer går da højere op - Gør det ikke?

MVH Jakob E S - Med 300 TDI der kun løber omkring 130 på toppen.
90216: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede. (25-11-2009 17:16:32) (svar på 90213)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Hehe skal jeg afklare mysteriet?
Det er såmænd et billede jeg har taget helt selv med min gamle Nokia med 2 MegaPixel kamera.
Og billedet er taget uden fusk eller svindel i min std. 110" 3,5 V8 fra '87.
Det med rattet kan jeg ikke forklare, havde ikke pillet det af ihvertfald ;)
Men altså hva kan jeg sige en god gammel defender på nogle ordentlig hjul kan sagtens køre den hastighed uden at vibrere. Jeg vil endda gå så langt som at sige den er okay behagelig, man kan ihvertfald sagtens snakke i mobil ved den hastighed uden at skulle råbe.. V8 power! Tag den Diesel drenge :P
90217: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede. (25-11-2009 17:19:07) (svar på 90216)
Per Gotthardsen #7888, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.104.137.68)
Jeg tager hatten af...i al respekt...Godt gået!!!!
mvh
Peer
PS: Sidder nålen stadig fast....?? :o) Hehehe
90240: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede. (25-11-2009 23:46:16) (svar på 90216)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.228.50.51)
Ja Ja i ved da vist ikke hvad det er at køre stærkt i LR, de 110",discoer,RR,Tomcat's som vi har mødt ude i europa de går uden om os på de lige stræk med 150-160km/t (vel og mærke også dieselbilerne)og det på grus eller fast jord, der tøffer vi andre afsted med 90-95km/t 2,5 benzin og bladfjedre.
Så jo man kan køre stærkt i LR.

Billedet er fra vores deltagelse i dette år BAJASAXONIA.

Med venlige rover hilsner.

Ole.

Ps vi blev forøvrigt den højst placerede bladfjedre bil.
90241: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede. (26-11-2009 00:13:12) (svar på 90240)
Lars Toft #5457, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.159.93)
Gode gamle 110" V8´ere....... Vi fik en af de første busser som kom til landet i 83/84, og jeg ved ikke om den havde en lidt kraftigere motor en min nuværende 110" V8´er fra ´91 (endda med komplet sportsudstødning), men den kunne uden problemer køre 160km/t med 10 mand i på BFG A/T 255. Gik dog rekord lidt på literen ved den fart, men det gik ud over min fars firmakort dengang:) Det er lykkedes mig at tømme en tank (ca. 70 liter) fra københavn til kalundborg og retur. Fantastisk bil.

V8 hilsner (har haft 4 af slagsen....)

Lars
90250: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede. (26-11-2009 09:30:17) (svar på 90240)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
JEP og KUN fordi jeg ikke kunne få fri.
Men hvad det blev en lightweight så målet er vel nået.
MVH JE
90246: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede. (26-11-2009 08:58:51) (svar på 90216)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Jamen så har den jo sikkert også et af de gamle store tynde rat. Så skal det nok gå frit.
Som kommentar til Oles indlæg, skal det da også siges at den TD5 jeg har ruller 160 i, var den Bertelsen bruger til ræs. Den virkede ikke helt standard, og der var en del der kiggede lidt, når man kører fra dem ved et lyskryds.

MVH Jakob E S

PS det var før den fik portaler på - Og I skal ikke sige noget til dem om det:-)
90227: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede. (25-11-2009 20:36:40) (svar på 90212)
Henrik Odgaard #5892, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.155.71)
Hej benny hvis det nu var en TD5 så var instrumentet digital og stakkels motor hvis den skulle op i alle de omdrejninger hehe. Billedet er fra en V8 nørd i jellige.