tilbage

Land Rover Forum  

Index
90546: Serie2 Kaburator skift (03-12-2009 10:00:47)
Jesper Winther-Jørgensen #6459, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.102.110)
Hej
Har nu gennem længere tid bakset med min Solex karburator, og kan altså ikke få de til at spille 100%, derfor har jeg besluttet at købe en ny karburator.
Jeg erfarer så at de Weber eller Zenith karburator kits, der er til salgs, er for en Serie3 motor, hvor selve gas-forbindelsen(speedertræket) er drejet 90Grader. Jeg har tidligere set en slags adaptor som monteres på manifolden som drejer karburatoren 90grader, men denne adaptor syntes ikke at kunne købes????
er der nogen der har andre forslag til denne ombygning. ( vil helst ikke ombygge speedertræket).og meget konkret hvor fider jeg de billigste stumper??
mvh.
Jesper
Index
90547: sv: Serie2 Kaburator skift (03-12-2009 10:30:48) (svar på 90546)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej Jesper,

Jeg købte en Weber til min IIA hos Paddoc, den passede uden problemer, der fulgte en lille flange med i sættet.

Mvh Per

( Disco II og snart 90" V8 ;-)
Index
90548: sv: sv: Serie2 Kaburator skift (03-12-2009 10:41:05) (svar på 90547)
Jesper Winther-Jørgensen #6459, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.102.110)
hej per
vis det er den på biledet(fra paddock)har den netop den omtalte 90grader "udfordring"
jesper
Index
90551: sv: sv: sv: Serie2 Kaburator skift (03-12-2009 12:39:31) (svar på 90548)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 92.246.6.114)
Hej Jesper

Hold dig væk fra den lille Weber modelen, det er en "discount" løsning som ikke holder i længden.

Jeg går udfra at det er en 2,25 Benzin du har ?
Vil du have den (efter min erfaring og mening) bedste løsning så hedder opskriften:

Weber karburator Weber 32/34 DMTL + manifolder fra en 2,5 benzin motor plus evt. ombygning til kabeltræk speeder. det er en register type med 2 spjæld = bedre justering fra tomgang og op.
(hvordan er det egentlig lavet på en 90"???) OBS. Verner har gjort det: http://www.88-109.109-serie3.dk/index.html

Ja, det koster, men virker og holder i længden.

Problemet med den lille weber er at den ikke kan give nok til motoren hele tiden. har selv brændt 2 ventil pga. dårlig weber og Zenithen blev skæv i huset, pest eller kolera i mit hoved.

SIII Hilsen Anders
som skal køre off road med 88" og 3,5 trailer i aften, tihi...
Index
90555: sv: sv: sv: Serie2 Kaburator skift (03-12-2009 14:55:52) (svar på 90548)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.180.82.50)
Hej Jesper,
Nu jeg tænker over det, tror jeg nok jeg fjernede en flange der sad mellem den gamle karburator og manifoldet, der var ihvert tilfælle ikke noget der skulle ændres.
ja men der kan jo altid købes noget der er bedre, det er jo kun pengepungen der begrænser de valg.
Index
90576: sv: Serie2 Kaburator skift (03-12-2009 22:08:28) (svar på 90546)
Henrik Lauritzen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.132.240)
Hej Jesper

Du kan også overveje at få den restaureret hos Carburator Exchange i england. Jeg fik min ordnet for en del år tilbage for omkring 100 pund (hvis jeg husker ret), og det var et rigtig flot stykke arbejde de udførte.

http://www.carbex.demon.co.uk

Så er man også sikker på at den 'valgte' model virker som den skal.

Mvh. Henrik