tilbage

Land Rover Forum  

Index
91561: Weber karburator (27-12-2009 10:28:24)
Michal Mai #7824, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.21.61)
Index
91562: sv: Weber karburator (27-12-2009 10:41:15) (svar på 91561)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.181)
Det er i princippet det samme der sidder på en 2,5L benziner.

Hvis jeg skulle ud i den øvelse ville jeg vælge en SU HIF og et kort manifoldstykke.

Se tråden om emnet længere nede.

Det er besværgligt at handle med USA, du skal bla. betale momsen i DK og så kan det kan købes billigere i UK.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
91568: sv: sv: Weber karburator (27-12-2009 12:34:54) (svar på 91562)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 188.177.22.134)
Man kan læse mere om kittet her -

http://www.webcon.co.uk/Downloads/1790026200.PDF

Weber 32/36 DGV er ikke helt den samme carb. som standart bruges på 2,5 petrol, som er en Weber 32/34 DMTL (ETC7144 el. ETC6350).

Weber 34 ICH har givet Weber et dårligt klingende navn i relation til Landy, når den bruges på 2,25 petrol, det er ikke helt fair den evt. fejlagtigt sammenlignes med de andre Weber modeller, en carburettor er som bekendt ikke bare en carburettor.

SU carburettor på 2,25/2,5 petrol, er bestemt et spændende project og måske en bedre løsning, men ikke lige plug and play, som Weber kittet er.

Mv. Ole
Index
91573: sv: Weber karburator (27-12-2009 15:01:49) (svar på 91561)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Hvis den er bare halvt så ringe i terræn som den 4 portet weber der sidder på min V8 skal du holde dig fra den Michael. Mage til skrammel i terræn skal man lede længe efter
Index
91575: sv: Weber karburator (27-12-2009 15:06:07) (svar på 91561)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.239.220.247)
Jeg har en 32/34 på min 2,5 benziner. Jeg er ikke imponeret over den, og den glimrer ved i rigtig varmt vejr at flyde over med jævne mellemrum. For at justere den, skal man købe en bunke dysser - som jeg efterhånden har et sortiment af.

Hvis du kan få et SU-kit - så ville jeg gå efter det. Desværre er der ingen der laver kit til venstrestyrede 2,5 benziner i 110"

Mvh
Lars
Index
91588: sv: sv: Weber karburator (27-12-2009 19:58:56) (svar på 91575)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.228.50.51)
32/34 dmtl kan godt virke, jeg har haft en del hyr med mit set-up på den orange.

Den skal blot have en trykregulator (jeg har sat min til 3-4psi) og en god elektrisk benzin pumpe.

Jeg har fået min til at virke nogenlunde, det er kun når man presser den i extremt side hældning og op og ned kørsler et godt stykke over 45 grader at der er problemer.
Dvs hvor man ikke kan køre op, men må spille op eller ned.

Jeg har dog ikke så god brændstof økonomi og stadig lidt problemer derfor er jeg på vej med indsprøjtning, men holder man sig fra det vildt extreme, her mener jeg indenfor det som bilen er designet til så virker den ok.

MVRH

Ole.


Index
91597: sv: sv: sv: Weber karburator (27-12-2009 23:12:11) (svar på 91588)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 188.177.22.134)
Blot for info.

Weber har aldrig designet en 4 barrel carburetor. 4 barrel carb. er oprindeligt et amerikansk design som Rochester introduceret omkring midten af tresserne. primært brugt på motordesign med lidt cubic, præcis som de gale cowboys fortrækker...

Edelbrock performer series bliver både herhjemme og i det store udland fejlagtigt solgt hos flere partspusher som en Weber carb. men det er ikke korrekt, den er i virkligeheden en Carter AFB 9000 serie som Edelbrock samlet op efter Carter gik ned. Edelbrock re-designet carb. en lille smule, og får den produceret hos den amerikanske afd. af Weber, derved misforståelsen, som idag er svær at ændre på, da den nu fejlagtigt er kendt under Weber navnet. Carter 9000 serien blev i øvrigt rost af de amerikanske medier da den introduceres for den amerikanske automobilindustri.

Der er et par detaljer som er essentielt, når det kommer Edelbrock hvis det skal blive vellykket...

# - 4 barrel spacer på flangen mellen carb. og manifold, isolerer for varmen, samt øger hastigheden.

# - 6252 Needles & 0.080 Jets idet de passer bedre til en lille cubic-motor som 215" i virkligheden er...skal naturligvis justeres hvis man har ported kanaler, større ventiler eller større volume.

# - Off-road Needles i svømmerhuset...!! korrekt justeret naturligvis..

# - manifold kølevandet by-passer thermostatten, som på det org. manifoldet til Zenith-Stromberg/SU.

# - K&N Plenums, således man kan bruge det org. filterhus (evt. med K&N) tilkoblet en snorkel, i stedet for det latterlige pandekagefilter alle vælger...

selvfølelige kan en Edelbrock modificeres til off-road, hvis man har taget sig tid til studier designet, den vil naturligvis aldrig være lige så egnet som indsprøjtning. Men hvis man kan med Holley carb. som er et dårligere grunddesign at starte fra, kan man også med Edelbrock carb.

http://www.holleytv.com/video/6238

Mv. Ole

PS. Man kan også få K&N plenums til Weber DGV, kræver dog en adapter, men så har man snorkel på carb. (dyrt..) Plasticspacer på flangen mellen manifold og 32/36 DGV er ikke en ubetydelig detalje.
Index
91599: sv: Weber karburator (28-12-2009 00:18:41) (svar på 91561)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.45.48)
Hej Michael jeg kører med sættet fra Webcon, en 32/36 DGV, og er meget tilfreds, det er svært at dysse den ind så det virkelig spiller, men brændstoføkonomien er bedre end med 32/34 DMTL, som jeg også har kørt med.
Eneste problem er, at den får rigeligt med brændstof når man skal spille sig op af noget virkeligt stejlt.
Venlig hilsen
Hartley
Index
91608: sv: sv: Weber karburator (28-12-2009 06:52:30) (svar på 91599)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.239.220.247)
Hej Hartley,

Hvad formår du på km/l - før efter 32/34?

Jeg har 5,5 om sommeren og ned omkring 5 om vinteren (daglig kørsel ca. 60 km, hvoraf de 40 er motorvej), med en 2,5 beziner med ACR topstykke.

mvh
Lars
Index
91664: sv: sv: sv: Weber karburator (29-12-2009 12:35:18) (svar på 91608)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.45.48)
Hej Lars som du selv indikerer i dit spørgsmål, er der et utal af parametre, der spiller ind, når man taler om hvor langt ens bil kører på literen.
Når jeg virkelig kører økonomikørsel kommer jeg over 8 km. literen, ved almindelig motorvejskørsel (100 km./t) omkring 7,5 km/l.
Men jeg har før skrevet alle opfyldninger og kilometre ned i en kalender, og da der var gået et år, regnede jeg på tallene.
Så på et år inklusive terræn og campingvognskørsel kører jeg 6,5 km./l. Det er det tal jeg har brug for når budgettet skal lægges.
Ting der øger km./l. forholdet er, elektrisk blæservinge, friløbsnav, elektrisk benzinpumpe, elektronisk tændning, KN filter placeret højt, med lidt åben kølerhjelm for køling af indsugningsluft, teflonbehandling af såvel motor som gear, overdrive.
Ting der mindsker er feks. brede dæk, groft dækmønster, øget vægt, lygter og tingeltangel monteret uden på bilen.
Så der er mange kompromisser at tage.
Venlig hilsen.
Hartley