tilbage

Land Rover Forum  

Index
92089: Syn med konstruktive ændringer (07-01-2010 11:56:07)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Er der nogen der KENDER eller SELV har prøvet proceduren for syn af en bil med konstruktive ændringer, såsom bobtailing etc. ??

Er det er nyt registreringssyn (i stil med et toldsyn, selv om der ER plader på bilen ??

Kommer ændringerne til at fremgå specifikt af registreringsattesten, eller ??

Etc., etc. ??

1270
Paw
Index
92090: sv: Syn med konstruktive ændringer (07-01-2010 12:06:06) (svar på 92089)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Paw.

Prøv at skrive en mail eller ring til Færdselsstyrelsen. Da jeg skulle bygge bil og trailer om, fik jeg rigtig god hjælp der. Hvis du har det hele på mail, er det rigtig godt at have med i synshallen, når synsmanden selv begynder at opfinde regler, der ifølge ham gør ens projekt ulovligt.
Mine projekter har desværre ikke noget at gøre med konstruktive ændringer, så detaljer om det kan jeg ikke hjælpe dig med.

MVH Jakob E S.
Index
92092: sv: Syn med konstruktive ændringer (07-01-2010 12:38:01) (svar på 92089)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Hej Paw

Well ... lidt konstruktive ændringer har man vel fået synet og godkendt! Der er ganske rigtigt tale om et registreringssyn (og i mit tilfælde med Minor Roveren også toldsyn, for den er bygget på et engelsk chassis), men jeg ved ikke, om en bobtail'ing medfører ny afgift ...?

Der er nogle få "regler", som gør alting nemmere:

1) Brug "Detailforskrifter for motorkøretøjer" som opslagsbog for tekniske krav i forhold til bilens første registreringsdato
2) kontakt Færdselsstyrelsen og fremlæg en skriftlig projektbeskrivelse (spørg f.eks. efter Peter Dyrelund - han er meget hjælpsom)
3) Fremlæg projektbeskrivelsen for den bilinspektør, som skal foretage synet - INDEN du går i gang
4) Spørg synsmanden til råds - og følg rådene! Det er altid svært for en synsmand at kassere ændringer, som han selv har foreslået
5) Skaf så mange officielt udseende papirer som muligt, f.eks. registreringsattest, vejeseddel, chassistegning med mål, godkendelseserklæring på træktøj, erklæring fra certifikatsvejser, print fra "Detailforskrifter ..." osv. som muligt og sæt det pænt op i en mappe, der medbringes til synet. Det giver et professionelt indtryk

Resultatet bliver forhåbentlig en ny registreringsattest, hvor der i feltet for bemærkninger blot står "Konstruktive ændringer"

Mvh
Mikael
Index
92095: sv: sv: Syn med konstruktive ændringer (07-01-2010 13:01:15) (svar på 92092)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Hej Mikael.

Tak for fyldestgørende svar.

Nu er mit projekt jo heldigvis ikke nær så omfattende som dit, så håber ikke jeg løber ind i helt de samme udfordringer som du gjorde (selv om jeg umiddelbart syntes du er sluppet meget nådigt).

Er der virkelig ingen i klubben der har fået deres bobbede biler korrekt godkendt ??

1270
Paw
Index
92099: sv: sv: sv: Syn med konstruktive ændringer (07-01-2010 14:22:42) (svar på 92095)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.242.232.2)
Hej Paw

Har du talt med nogle af de lokale f.eks. Henrik Glipstrup, Kim Villadsen, Frank Hansen m.fl.
De kører jo alle i noget der må betegnes som "konstruktive ændringer", og efter min bedste viden synede og godkendte... ( man kan da heller ikke tro andet når man kender de 3)

mlrh Claus
Index
92136: sv: sv: sv: Syn med konstruktive ændringer (08-01-2010 08:45:56) (svar på 92095)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.198.210.62)
Hej Paw

Jeg havde den Range Rover, som var stammoder til alle de overskårne der blev importeret og bygget i 90´erne. Den var fra '76, og var godkendt som ombygget og opkortet, så de findes derude. Jeg ejede ikke bilen da den blev ombygget, så jeg ved ikke hvad der ligger bag ombygningen. Men da det var LR der forestod arbejdet, havde de selvfølgelig fabrikken i ryggen. Måske nogle andre ved hvordan det hænger sammen og blev gjort?
Index
92137: sv: sv: sv: sv: Syn med konstruktive ændringer (08-01-2010 08:49:19) (svar på 92136)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Hej Thomas.

Har du billeder af den ??

Havde netop, med denne tråd, håbet at byggerne af nogle af alle de ombyggede der kører rundt ville byde ind..

??

1270
Paw
Index
92162: sv: sv: sv: sv: Syn med konstruktive ændringer (08-01-2010 18:10:01) (svar på 92136)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Thomas

Den første (projekt) ombyggede Range Rover blev brugt til at få godkendt Range Rover Classic som pick-up i 90'erne grundet de dengang gældende afgiftsregler. I stedet for at bruge en ny bil, valgte man at bruge en gammel bil fra 76.

Den blev ikke afkortet som du skriver, så den godkendelse der foreligger fra dengang omfatter ikke en afkortelse af hverken chassis eller ramme.

mvh
Ib 0219
Index
92097: sv: sv: Syn med konstruktive ændringer (07-01-2010 13:12:38) (svar på 92092)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Resultatet bliver forhåbentlig en ny registreringsattest, hvor der i feltet for bemærkninger blot står "Konstruktive ændringer"

Hvor kan en emsig betjent, eller en fremtidig synsmand så se hvilke ændringer der er godkendte ??

1270
Paw
Index
92100: sv: sv: sv: Syn med konstruktive ændringer (07-01-2010 14:47:34) (svar på 92097)
Henrik Glipstrup #4554, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.242.35.50)
Hej Paw
Jeg valgte en anden vej at gøre det memlig at ombygge min bil på en måde så det ikke bliver betragtet som konstruktive ændringer men min RR var også registret som pickup med hardtop fra starten. Men bilen som den står nu er fuldt lovlig og er lige blevet synet uden problemer.
Index
92101: sv: sv: sv: sv: Syn med konstruktive ændringer (07-01-2010 14:50:03) (svar på 92100)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Hej Henrik.

Vil det sige at din bil bliver betragtet som en standart, som den står nu ??

Med undrende hilsner, idet min i dag har været til syn og fået anmærkning pga. de få ændringer jeg pt. har lavet.

1270
Paw
Index
92112: sv: sv: sv: sv: sv: Syn med konstruktive ændringer (07-01-2010 17:01:21) (svar på 92101)
Henrik Glipstrup #4554, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.248.252)
Hej Paw
ja og det ovenikøbet med alle ændringer ( minus dæk)været omkring bilinspektionens hovedkontor me du kan ringe til mig jeg er hjemme
Index
92116: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn med konstruktive ændringer (07-01-2010 19:10:19) (svar på 92112)
Morten K (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.182.167)
Hey

Kan man ikke overtale jer til at referere jeres telefonsamtale her også? Eller gå lidt mere i detaljer om hvordan i har gjort?

Vi er nogle stykker som følger interesseret med :)

Morten
Index
92126: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn med konstruktive ændringer (07-01-2010 22:21:55) (svar på 92116)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.138.234.210)
Det kunne måske blive til en artikel i Oasen. Mikael efterlyser stof


mlrh Claus
Index
92138: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Syn med konstruktive ændringer (08-01-2010 08:51:32) (svar på 92112)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Fanger dig i løbet af weekenden :-)

1270
Paw