tilbage

Land Rover Forum  

Index
92163: Den største opfindelse siden hjulbøren!! (08-01-2010 20:57:34)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.254.162)
Har hævesættet og de motherfucking store dæk gjort så
det kniber med selvopretning på Defenderen? Så har
TerrafirMa lige sendt en genial konstruktion på markedet-
en fjederbelastet styretøjsdæmper der selvopretter.
RTC- Return To Centre (ikke at forveksle med det gamle
Elvis Presleyhit: Return to sender) Altså RTC-TF853.
Kunne godt have brugt en sådan da 109" mililandroveren,
der er på One Tonramme med lange lasker, var til toldsyn, den ellers flinke og hjælpsomme synsassistent øffede over manglende selvopretning men noterede det ikke.
Index
92165: sv: Den største opfindelse siden hjulbøren!! (08-01-2010 21:34:03) (svar på 92163)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 188.177.22.134)
rolig nu... Verner

Den løsning har været tilgænglig fra 4WD1 i et par år nu, har selv længe haft den i kikkerten, men fragtprisen til europa har haft en tilbageholdene effekt. Så iden har TerrafirMa sikkert lånt fra downunder, det bliver bestemt spændende og se hvilket prisniveau TerrafirMa´s lander på, når produktionen er oppe og kører... men altid godt med 2 player på market. tak for info.

Mv. Ole
Index
92166: sv: sv: Den største opfindelse siden hjulbøren!! (08-01-2010 21:38:53) (svar på 92165)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 93.163.229.114)
nu snakken er om terrafirMa er der nogle der har erfaring med deres skruefjedre?

HC5193
Index
92169: sv: Den største opfindelse siden hjulbøren!! (08-01-2010 22:43:09) (svar på 92163)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 93.178.190.141)
Den har kunne købes hos Glad i flere år nu.....
mvh
HANS
Index
92170: sv: sv: Den største opfindelse siden hjulbøren!! (08-01-2010 23:38:44) (svar på 92169)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 188.177.22.134)
Tak for info, er tydeligvis ikke opdateret, men Glad´s "tilbud" ignorerer jeg altid. Må nok heller udsøge de forskellige muligheder lidt mere...

Mv. Ole
Index
92171: sv: Den største opfindelse siden hjulbøren!! (08-01-2010 23:38:49) (svar på 92163)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Hmm ja ideen er god nok, men næppe særlig forsvarlig?
Hvis og i så fald at der skulle gå noget galt med dit styresystem således at du mister kontrollen, hvordan ville du så have det med at det var en fjeder der skulle få dig til at fortsætte ligeud til du kunne få bremset ned?
Desuden har de da også en meget uheldig effekt i fx terræn eller langsomme manøvre da det vil bekæmpe styringen og få bilen til at rette op uanset hastighed. Der er nok en grund til at alle bilkonstruktører har lavet det på en og samme måde ;)
Index
92174: sv: sv: Den største opfindelse siden hjulbøren!! (09-01-2010 01:13:18) (svar på 92171)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 188.177.22.134)
Ja ok..hvis noget evt. går galt i styresystemet er man da frygtligt på den... med eller uden fjeder.

Der er naturligvis synspunkter for/imod, og det er vel reelt kun interessant hvis man har store fede gummibasser monteret, men kan tilsyndeladende i evt. offroad event være en fordelene.

brugererfaring fra

http://www.perth4x4.net/forum/showthread.php?t=20984

Servopumpen skal naturligvis arbejde lidt hårdere, og damperen kan ikke ubemærket gå gennem syn...!

Er der nogle herhjemme som kan berige os, med personlig erfaring vedr. karakteristika onroad + offroad...?

Mv. Ole
Index
92186: sv: sv: sv: Den største opfindelse siden hjulbøren!! (09-01-2010 17:14:12) (svar på 92174)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.241.236)
Man kunne jo trække en gummibælg ud over, ikke bare for et
"syns" skyld, men også for at beskytte den blottede stempelstang, så er den ikke eksponeret for snavs, stenslag og sandblæsning.