tilbage

Land Rover Forum  

Index
92251: Start problemer! (11-01-2010 07:16:36)
Frederik Busk-Clausen #6066, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.95.210.137)
Bilen 90" 87' med 200Tdi

Der er ikke nogen reaktion når jeg drejer nøglen.
Starteren tørner ikke men jeg kan høre to klik på vejen til start position med nøglen. Hvad jeg ville mene var bundstykke og et relæ bagved sikringsboksen der klikker.
Kan det være bundstykket der er brændt selvom det klikker?
Den begyndte for 2dage siden men har kunnet få den igang igen ved at blive ved prøve men igår aftes var den helt død!

Sidder der andre relæer i motorrummet der skal prøves at bankes på?
Eller andre ting det kan være galt med?
Den har altid lige siden for 2 dage siden bare sprunget igang uden nogen former for problemer.

Mlrh
Flop #6066 (Der er stuck hos de gamle og bare gerne vil HJEM!)
Index
92252: sv: Start problemer! (11-01-2010 07:39:24) (svar på 92251)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.128.4)
Prøv at banke på starteren med en hammer.
Der sidder et relæ der, som kan hænge, dels på grund af slid, men alting opfører sig underligt i disse dage, grundet frost.
Du skal ikke tæve din starter, bare daske den moderat.

Jimmi
Index
92253: sv: Start problemer! (11-01-2010 07:42:10) (svar på 92251)
Michal Mai #7824, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.21.61)
Hej

Jeg ville starte med at teste + & - samlingerne til starteren , alt det her salt giver dårlige forbindelser ..
Index
92255: sv: sv: Start problemer! (11-01-2010 08:45:10) (svar på 92253)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 20.138.20.231)
For mig lyder det som om du har for lav spænding på batteriet.

Klik lyden kan være relæet til forvarmen, eller start relæet som ikke for nok spænding.

Startkabler på, eller lad batteriet op.
(Hvis batteriet er dårligt så når du måler spændingen på det, viser det formentligt den fornødne spænding, men den falder drastisk når du forsøger at starte.)
Index
92280: sv: sv: sv: Start problemer! (11-01-2010 18:36:04) (svar på 92255)
Jens Peter Søndergaard #7218, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 78.156.121.160)
Der er også den mulighed at kabelskoen til starterrelæet er hoppet af, eller måske stelforbindelse på gearkasse?
Index
92284: sv: sv: sv: sv: Start problemer! (11-01-2010 20:20:09) (svar på 92280)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.219.131)
Fordi man har et godt hjem er der jo ikke grund til at overrende det Frederik! Har tidligere haft samme problem med 11o"ern, her var det stelkablet fra batteriet, det
går ud bagtil i batterikassen og ned til en vange, bolten var rustet ud af vangen og kabelskoen halvt smeltet.
Der er vist noget med at 200TDIerens motorstelkabel er
betænkelig tyndt, det sidder ved motorophæng i venstre side
set fra førerpladsen.
Index
92291: sv: sv: sv: sv: sv: Start problemer! (11-01-2010 23:40:12) (svar på 92284)
Frederik Busk-Clausen #6066, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.146.2.128)
hehe..... Ved det Verner, men ville jo helt sidde og hygge foran min egen brændeovn i snevejret :D Den gamle er selvstændig og min mutter havde fri, så er det jo svært som ældste søn at overbevise dem om at jeg helst bare ville sidde og kigge på flammer........

Gav starteren et par slag men den ville ikke starte af den grund. Lukkede motorhjelmen og ville vise den gamle at den stadig var død OGSÅ sprang den igang! Ligesom den altid har gjort.

Der er masser af strøm på mine batterier og alt der bruger strøm virker. Så tror ikke det er stel på ramme.
Nu må vi se om det bliver ved eller det bare er starteren der ikke kan lide kulde.

Tusind tak for hjælpen so far....

Mlrh
Flop #6066 (Der smiler glad til brændeovnen der lyser så flot rødt ovre i hjørnet i stuen...;)
Index
92337: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Start problemer! (12-01-2010 20:31:09) (svar på 92291)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.223.248)
Godt at du er flyvende igen, du skal bare være opmærksom
på at His Royal Highness, Joseph Lucas, Master of The Dark Side sjældent opgiver så let, men ligesom vampyrer frygter
hvidløg og det hellige kors, sådan frygter Masteren ringgaffelnøgler, smergellærred og hvid vaseline på kabelsko, batteri- og ledningsforbindelser, den periodiske fejl er en investigation værd, den vil vende frygtelig tilbage når du mindst ønsker det.
Index
92342: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Start problemer! (12-01-2010 22:55:49) (svar på 92337)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.150.52)
Dette er selvfølgelig rigtig, men Verner, min gode ven, ville du forsværge den metode som er afprøvet, i særdeleshed på de Britiske Øer!
Jeg refererer da til at klæde sig nøgen, og med et rå hvidløg i hver hånd, og med en guirlande af skarntyde om halsen, at gå 7 gang rund om et ege træ, ved fuldmåne,ved midnatstide, mens man mumler latinsk sætninger, fra "heksens kogebog"!
If all else fails, go for it!
Index
92349: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Start problemer! (13-01-2010 08:56:39) (svar på 92342)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Der har i fuldstændig taget fejl , man skal tage den største forhammer, åbne alle lemme døre etc. se vildt på den formastelige synder ( bilen) grynte om et evt, salg manglende vedligehold,,ingen kørsel, ejheller skal et par venlige slag mangle på trækkrogen for ligesom at komme i stemning, herefter AFMONTERE man batteriet under højrystede trusler om ophug og bortskaffelse. Herefter montere man batteriet igen med div. fedtelse. såfremt den vover ikke at starte promte kan man, ( og her skal mindre personager lukke ørerne) true med at indkøbe en japaner.
Den starter garanteret, og hvis den ikke gør det så har man fået afreageret og er klar til endnu en omgang med sin kære bil. ( man kan også true med svigermor, men så har man allerede erkendt at man har tabt).
MVH Jens E
Index
92358: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Start problemer! (13-01-2010 12:10:31) (svar på 92349)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.230.10)
Njjaehh Jens, den med at undgå vold ved at blot at tage en
større hammer har aldrig rigtigt huet mig, jeg er mere til
at bruge hovedet i stedet for en hammer, men sådan er vi jo så forskellige.
Mht. Davids løsningsmodel; da vampyrer har morderlig respekt for dagslys lyder det fristende at bruge de lange vinternætter på rectificering af elfejl, dog må man sige
den påkrævede udklædning vil nok gøre at felttoget bliver af kortere varighed.