tilbage

Land Rover Forum  

Index
93588: Et par brugte Definder (07-02-2010 16:28:54)
Jimmi M (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.112.23)
Hey

Jeg har været ude og kikke på par brugte Definder.

1) Land Rover Defender 2,5 TD 90 fra år 2006

2) Land Rover Defender 2,5 3d. Td5 90" HT County fra år 2003

Efter at have kørt i begge, synes jeg at der er mere spark i 2). Kan det være rigtigt. Når man kikker på motorbeskrivelsen er de ens.

Jimmi
Index
93594: sv: Et par brugte Definder (07-02-2010 19:08:32) (svar på 93588)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Hej Jimmi

Det kan være, at nr. 2 er chiptunet eller på anden måde har fået hævet motorydelsen - spørg sælgeren. Hvis han hævder, at der ikke er fusket med motorstyringen, så få svaret på tryk. Hvis han bekræfter, at bilen er "chippet", så lad være med at købe den ....

Mvh
Mikael - som fraråder chips, der ikke kan spises
Index
93595: sv: sv: Et par brugte Definder (07-02-2010 19:26:24) (svar på 93594)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.181)
Kan det være forskellen på en 300tdi og en TD5?

Ka'itte lige huske hvornår de skiftede, begge er jo 2,5L.
Men det kan man jo spørge sælgeren om. :)

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
93596: sv: sv: sv: Et par brugte Definder (07-02-2010 19:41:51) (svar på 93595)
Christian Kryger #8044, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 93.162.166.249)
de skiftede omkring 1999-2000
mvh Chr
Index
93605: sv: sv: sv: Et par brugte Definder (07-02-2010 20:32:07) (svar på 93595)
Jimmi M (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.19.227)
Hej igen...

Jeg er ny ang. Land Rover. Så jeg er nød til at spørge, er der forskellige motortyper i en Definder 2.5.

Hilsen Jimmi
Index
93612: sv: sv: sv: sv: Et par brugte Definder (07-02-2010 21:50:08) (svar på 93605)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.151.137)
alt afhængigt af årgang er der i defender mange forskellige motor på 2,5 liter slagvolumen

kronologisk se det sådan ud

2,5n/a diesel
2,5 Td (N/a med en turbo, og et dødsønske)
200 Tdi
300 Tdi
TD5 (femcylinderet Tdi motor)

mvh Bjørn
tidligere Td ejer
Index
93613: sv: sv: sv: sv: sv: Et par brugte Definder (07-02-2010 22:06:07) (svar på 93612)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.237.146)
Af hensyn til nye læsere kan man måske lige forklare at "n/a" betyder Natural Aspiration - altså "sugemotor" på godt dansk (en motor uden turbo, kompressor, supercharger eller andet pjank). - Tog lige mig et stykke tid som kigger her i LR-verdenen, før jeg gættede det. n/a plejer vel ellers at betyde Not Available..."hvorfor skriver de allesammen om en motor, der ikke kan skaffes?"...

Med venlige vink og blink
Bo Helsted - helt uden dieselerfaring
RR Vogue 1990
Index
93618: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et par brugte Definder (07-02-2010 22:33:33) (svar på 93613)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
n/a står for "no acceleration" ;-)

Har haft en. Den er fin i mark & skov, med en trailer eller til at trille rundt på småvejene. Den har et dejligt bundtræk.

Den er bare ikke egnet til folk der har travlt, eller som ønsker at køre hurtigere end omkring 70 km/t i længere tid ad gangen uden høreværn.
Index
93688: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Et par brugte Definder (09-02-2010 00:27:54) (svar på 93613)
Michael Valentiner-Branth #2374, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.178.235.100)
N/a kan også stå for North America....

Mvh Michael, med bl a en Kamel der giver mig diesel erfaringer
Index
93615: sv: Et par brugte Definder (07-02-2010 22:25:31) (svar på 93588)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Med de årgange du nævner er de begge af typen TD5, hvis eller det er de originalt monterede.

Var dæk diameteren den samme?

Jo større dæk desto højere gearing, hvilket vil give en lidt sløvere acceleration.

Der kan også være en forskel, omend formentligt mere marginal, mellem smalle landevejs dæk og brede terræn dæk.

Andre forskelle kan være sådan noget som om luftfilteret er gammelt og tilstoppet vs. et nyt.

Som andre nævner kan der være chiptuning og andre modificeringer inde i billedet.

Endeligt kan det ene eksemplar jo være i bedre stand end det anden.

Men hvad skal du egentligt med "spark" i en Defender, det er jo ikke en væddeløbs bil men en karet for livsnydere ;-)
Index
93689: sv: sv: Et par brugte Definder (09-02-2010 00:54:34) (svar på 93615)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.224.185)
Årsagen til pepforskellen kan ligge i at 2`èren ikke har katalysator, det skiller omkring 02-03.
Countybegrebet dækker over "klistermærketuning" dvs. ekstraudstyr af forskellig art.