tilbage

Land Rover Forum  

Index
93677: Afgift igen igen. (08-02-2010 20:57:17)
Brian Rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.212.139.79)
Hej i klubben...
Jeg har nu læst frem og tilbage..men er stadig i tvivl..
vedr. min 90 årgang 85, GULE til HVIDE plader..?? Skal jeg først montere sæderække bagi, derefter køre til syn, også derefter til skat og få den besigtiget mht afgift.? Eller er det først til skat, sæder i, og syn???
Lr hilsen, 8289, Brian Rasmussen
Index
93681: sv: Afgift igen igen. (08-02-2010 22:21:02) (svar på 93677)
Niels Lysebjerg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej.

Kommandovejen er

1)ansøgning om afgiftberigtigelse. (mød op på motorkontoret, så får du svar samme dag og ikke et halvt år senere.) Betal afgift

2) Afmeld gulpladebil

3)monter sæder

4)Skaf prøveplader, kør til *registrerings-syn* som personbil

5) Kør på motorkontoret med godkendt registreringsanmeldelse, og få udleveret nummerplader. Husk penge! De koster ca. 1100,-

(Det er dog set at synsmanden vil synebilen med bagsæder på gule plader og at man så afmelder de gule plader og registrerer personbilen, men det kræver at synmanden er lidt "Large")

Hilsen Niels
Index
93682: sv: sv: Afgift igen igen. (08-02-2010 23:04:06) (svar på 93681)
Brian Rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.212.139.79)
Tak for hjælpen..så må vi se hvad de kan vurdere sådan en ældre sag til..
Index
93683: sv: sv: sv: Afgift igen igen. (08-02-2010 23:27:10) (svar på 93682)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 130.227.73.30)
Hej Brian

Husk endelig at melde tilbage her i tråden - for jeg har et projekt magen til, som skal samme tur igennem.
Og jeg er da meget spændt på at høre om udfordringerne - og ikke mindst prisen.

Mvh
Jesper
Index
93698: sv: Afgift igen igen. (09-02-2010 08:56:58) (svar på 93677)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Jeg gjorde sådan her:

1: Sæder og seler i.
2: Godkendelseserklæring fra Land Rover Danmark. Der er ikke dokumentation for at Defender kan godkendes som personbil i Danmark, så det skal LRDK sige god for.
3: Registreringssyn.
4: Ud til Skat for vurdering
5: Ned i banken efter 90 af de lange (nej man kan ikke berale med dankort hos Skat - det ville være for let)
6: Tilbage til Skat for at betale og få plader.
7: Husk at du ikke får en registreringsattest med. Jeg havde godt nok lige betalt 90K, for den men det er for svært for dem at printe et stykke papir til en. Jeg havde et kæmpe problem fordi jeg stod og skulle til udlandet i 2 måneder i bilen. Det må men ikke på en midlertidig registringsattest.
8: Man har 3 måneder til at klage over Skats afgiftsberegning.

Jeg ved at man også godt kan få lavet en forud gående vurdering, men det kræver at bilen er klar til det. Det var min ikke.

MVH Jakob E S
Index
93701: sv: sv: Afgift igen igen. (09-02-2010 09:19:54) (svar på 93698)
Niels Lysebjerg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.76.58)
Jae, jeg betalte da med Dankort hos SKAT. Måske Fyn er lidt længere fremme? :-)

Skal bare lige huske på at hvis man kører rundt med sæder i på gule plader, så tager man en chance. Her er det muligvis en hjælp hvis man *har* betalt afgiften, og ellers er på vej til en aftalt tid i synshallen. Så kan det være svært for sognefoegeden at påstå at man forsøger at snyde,(Det var i hvert fald hvad den rare dame sagde hos Skat sådan i al fortrolighed) men helt kosher er det ikke.

Man kan også være heldig at få lov at låne en lokal mekanikkers prøveplader.

Og det tager ganske rigtig lang tid at få en rigtig registreringsattest. Indtil da er den kvitterede registringsanmeldese din reg.attest. Men hold godt fast i den kvittering, du riscikerer at SKAT fjumrer så meget i det, at du ender med en varevogn på hvide plader. Sørg for at den er ændret til art: "Personbil" og Anvendelse: "Privat Personbefordring" Dette skriver du med tydelige blokbogstaver på anmeldelsen i de respektive felter, og du siger det meget tydeligt til damen hos SKAT, når du henter pladerne.

Jeg havde personligt et værre hus, der strakte sig over flere måneder og adskillige breve og telefonsamtaler med indtil flere instanser, før min varevogn var korrekt registreret, og den korrekte vægtafgift var betalt.

Hilsen Niels.
Index
93703: sv: sv: sv: Afgift igen igen. (09-02-2010 10:15:28) (svar på 93701)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Hvor meget kom du af med, Niels.
MVH JE
Index
93726: sv: sv: sv: sv: Afgift igen igen. (09-02-2010 13:07:20) (svar på 93703)
Niels Lysebjerg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej Jens

Ja nu er min jo veteran, så det var 40% af nyprisen i 1965 hvilket vil i mit tilfælde ville sige sådan ca nøjagtigt 9000,- Så var der nummerpladerne til 1100,- og en 500,- til synsmanden.

Var inden jeg fik overbevist SKAT om at det var en veteran vurderet til 60% af handelsprisen, hvilket ville sige ca. 10.000,-.

Da jeg fik en afgiftfastsættelse på 9000,- fik jeg at vide at så havde de endda væet flinke og ikke opkrævet den såkaldte benzinafgift som man nu pålægger benzin-veteraner. Det er efter sigende 1000,- per liter den kørr under 16 km/l og en Land Rover 2.25 kører ifølge SKAT 10 km/l (ikke dårligt!) så jeg blv altså sparet for en engangsafgift på 6000,- Men om den holder vand og om der er andre der er blevet pålagt denne afgift, det ved jeg ikke


Hilsen Niels
Index
93704: sv: sv: sv: Afgift igen igen. (09-02-2010 10:18:19) (svar på 93701)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 95.209.235.99)
Rygtet vil vide, at man også i Høje Tåstrup hos Skat.dk nu om dage kan betale med Dankort.

mvh
Knud
Index
93706: sv: sv: sv: sv: Afgift igen igen. (09-02-2010 10:19:36) (svar på 93704)
stephan svensson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 20.138.20.231)
Jeg betalte med dankort i 2007 i høje tåstrup.


Mvh


Stephan
Index
93708: sv: sv: sv: sv: sv: Afgift igen igen. (09-02-2010 10:28:35) (svar på 93706)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Jeg tror bare jeg tolker det, som om jeg er blevet udsat for almindelig chikane.
Jeg tror kun jeg ventede 1½ time, da jeg kom tilbage med checken. Det var jo ingenting imod de timer jeg ventede for at komme til i første omgang. Jeg tror det tog 5-6 timer i det hele, den dag jeg var hos Skat.

MVH Jakob E S
Index
93707: sv: sv: sv: Afgift igen igen. (09-02-2010 10:24:26) (svar på 93701)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Ganske rigtigt skal man ikke køre rundt på gule plader med sæder i. Tilføj lige følgende før min liste:

1: Afmeld bilen og aflever pladerne.
2: Kør på prøveplader når du skal til syn og Skat.

Mit projekt tog ret lang tid, så det kunne godt betale sig at afmelde bilen.

Jeg ved ikke lige hvad der gik galt med brugen af Dankort hos Skat i Tåstrup, men de mente det seriøst. Det skulle være kontant eller bankcheck. Jo jeg overvejede at komme med pengene i 50-ører. Det er jo nok lettere for dem end Dankortet.

Og ja - kontroller registreringsattesten grundigt der var også flere fejl i min, da jeg fik den første gang. Til gengæld har de sendt op til flere af den rigtige til mig.

MVH jakob E S
Index
93725: sv: sv: sv: sv: Afgift igen igen. (09-02-2010 12:53:37) (svar på 93707)
peder kjer jessen 7519 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.81.119.221)
jeg betalt med dankort her i sommers, det kunne kun lade sig gøre hvis ikke man skylder skat eller det offeltligne noget. jeg betalte 22000kr for at få min 110 fra 1989 omreg. fra gul til hvid + 1100kr til pladerne, men så var skruerne også gratis :)jeg gjorde følgende kørte til skat (tåstrup) fik vuderet bilen, byggede sæder i kørte til syn (husk erklæring fra lr danmark) der efter til skat betale omreg. og til sidst hente pladerne ( det er først når man skal betale pladrene det tager tid i tråstrup, tror måske den pågældene medarbejder har en fortid i stasi?) ellres ved de andre skranker gik det hurtigt og de var rigtig hjælpsomme og havde god forståelse for vores biler.
held og lykke
110 hilsner peder
Index
93737: sv: sv: sv: sv: sv: Afgift igen igen. (09-02-2010 15:08:15) (svar på 93725)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Peder.

Der vil jeg så lige understrege, at jeg ikke skylder hver Skat eller andre offentlige instanser penge:-) Det har jeg heller aldrig gjort.

Jeg tror som sagt bare det var almindelig chikane:-)

MVH Jakob E S
Index
93760: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Afgift igen igen. (09-02-2010 19:02:12) (svar på 93737)
peder kjer jessen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.83.238)
mojn jakob
ja kan godt se det ikke var for smart skrevet, notist til peder læs hele tråden igennem inden du svare!
håber på godt ord igen jakob :))
eller endnu bedre håber på snestorm smart igen :))
100 hilsner peder
Index
93772: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Afgift igen igen. (09-02-2010 22:32:33) (svar på 93760)
Brian Rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.212.139.79)
Hej..lige en opfølgning på mit projekt..
Kørte til SKAT idag i LR, ville bede om en ca pris på omreg fra de gule til hvide..
Min bil er jo en 90 fra 85, 200tdi.. Jeg udfyldte formularen hos SKAT. De ville ikke besigtige bilen overhovedet, ikke nødvendigt sagde damen ved skranken..Jeg skulle bare trille hjemad igen, og vente 1-2-3uger på afgørelsen/dommen:-(
Deres kommentar ved SKAT til bilen.."det er jo en ældre en, den koster ikke alverden"... gad vide hvad dette er i deres verden???
Jeg undrer mig over denne dag ved SKAT..men SKAT skulle ligge vandret i denne tid, med en masse af disse sager..så måske er det en ny fremgangsmåde???
Men hvem herinde har et godt bud, på en handelspris på min bil på hvide plader? 90" 1985, 200tdi, 260000km, god stand.

Mvh Brian
Index
93789: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Afgift igen igen. (10-02-2010 09:23:00) (svar på 93772)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.192.200.225)
Hej Brian

På SKAT´s hovedkontorer som fx i Tåstrup kan man vælge at vente hele dagen og få det hele afgjort med det samme. Jeg har prøvet det sidste år og rendte afsted med hvide plader til en 1990 110 V8 PU. Men anyway så er handelsprisen på din bil jo helt afhængig af standen. En bil uden rust i god original stand kunne koste ca. 49.700 kr. - eller alt mellem 35.000 kr. og 85.000 kr. mener jeg. Det er dog meget sjældent jeg har set en LR fra 1980´erne uden rust. Det er dog også sjældent vi ser dem på hvide plader, så liebhaveri er det jo.
Du kan evt finde de billigste 3 annoncer af tilsvarende biler og bruge dem som argumentation overfor SKAT til afgiftsættelse af din bil. Det skal jo helst være så lavt som muligt.
Held og lykke
Index
93986: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Afgift igen igen. (14-02-2010 14:06:33) (svar på 93772)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.107.140)
Hej Brian.

Der er to metoder. Enten den hvor man bruger hele dagen hos skat, eller den hvor man bare oplyser hvad det er for en bil, og derefter får en dom.
I begge tilfælde kan man forlange at de lige kigger på bilen, hvis man synes deres værdiansættelse er for høj.
Skat kigger selv salgannoncer for at sammenligne. Det skal dog være forhandlerannoncer, da man jo ellers selv kunne sætte en masse pro forma biler til salg på nettet op til vurderingen.
Det var grunden til at jeg fik min bil vurderet ved fremvisning.
Det værste ved min oplevelse var dog, at ham der vurderede bilen, direkte sagde til mig, at selvom bilen var vurderet til under middel stand, så ville dem, der bare VIL have sådan en bil, jo betale hvad som helst for den. Det syntes jeg var frækt!
Til sidst sammenlignede han den så med de to busser som terminalen har til salg, og sagde at han jo ikke kunne sætte en personbil billigere end dem. Det skal jo så siges, at de bilen havde været til salg i et helt år, og nu efter endnu 1½ er de stadig ikke solgt - Gad vide om de er for dyre, og jeg blev taget i r.... af Skat? Jo tak, det gjorde jeg.

MVH Jakob E S