tilbage

Land Rover Forum  

Index
95217: Beachtour 2010, Løkken (08-03-2010 15:26:11)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Det er efterhånden blevet en tradition, at vi er nogle vennepar, der tager til Løkken i den weekend, hvor Beacktouren afvikles.

ved godt at det ikke er et Land Rover arrangement, og godt det samme.

Må tilstå, at jeg sidder tilbage med en noget dårlig smag i munden, over at være "en af dem med monster 4x4 biler.."

Vejret var perfekt, der var masser af biler, og et skønt område. Dette burde være rammerne om et perfekt arrangement.

Det blev dog noget skæmmet af, at kun tilfældigheder gjorde at ingen kom (alvorligt) til skade.

Jeg har aldrig set så mange almindelige sikkerhedsregler, og almindelig sund fornuft blive tilsidesat i den grad.

En fotograf havde nær fået en trækkrog med sjækel i hovedet, da en svejsning sprang. En større skare af mennesker kunne lige så godt have fået en wire i hovedet, i stedet for at den endte i vandet bag den strandede bil.
Der blev indtaget alkohol, og tomme flasker smidt ud af bilerne. Der blev kørt race på stranden, med sidelæns kørsel med +80 km/t.

Ovenstående oplevet på under en time. Der er sikkert mange flere skrækhistorier.

Er det virkeligt det billede vi 4x4 folk ønsker at udstille for omverdenen ???

Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at folk ikke aner hvilke kræfter der er i spil, når de benytter deres legetøj.

Med skamfulde hilsner...

Paw
Index
95218: sv: Beachtour 2010, Løkken (08-03-2010 15:49:12) (svar på 95217)
ole pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej Paw.

Nåe så har du også været til "Hillbillie" arrangement, for det er vist det nærmeste betegnelsen kan være for det i hvert fald efter min mening, jeg har dog aldrig været der, men det er jo gang på gnag de samme tilbagemeldinger der kommer.

Og nej det kan ikke være godt for vores i forevejen sldte image, jeg ved dog ikke hvad man skal gøre end at holde sig væk, og så krydse fingere for at det går godt for dem der trodser fornuften, for det kan nok være at et uheld der oppe vil være guf for tabloid pressen.

Måske der ligger en opgave for DLRK i at søger for at distancere sig fra dette eller måske gå ind i det og sætte sit præg!!
Bare en tanke, for pressen i almindelighed skelner ikke mellem mærkerne.


MVRH

Ole Pedersen

SLROC
2591


Index
95222: sv: Beachtour 2010, Løkken (08-03-2010 16:58:29) (svar på 95217)
Niels Lysebjerg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 91.195.58.208)
Hej Paw

Ja det er sg* sørgeligt. Det er præcis den slags der giver 4x4 et dårligt rygte. Men denne biltybe henvender sig desværre også til hill-billies og lettere tomhjernede bøllebrianer, og så må dem i riskogerne og de overdimensionerede Hummers gerne kalde mig højrøvet og selvretfærdig.

Om der ligger en opgave for DL-RK i at distancere sig er et spørgsmål. Problemet med at utrykke afstandstagen til den slags er nok at det hurtigt giver bagslag, for det kommer til at virke som om at man vil bortforklare noget, som for øvrigt hurtigt får mere opmærksomhed end hvad godt er.

Det er meget bedre at lave humanitære projekter, som kræftsyge børn osv. Det giver possitiv goodwill. Og som jeg vist har sagt andetsteds før, jeg har ofte oplevet at blive set lidt skævt til når jeg fortæller at jeg har en firehjulstrækker for dernæst at blive mødt med et stor varmt og et næsten lettet smil når jeg fortæller det er en rigtig gammel Land Rover.

Så jeg tror det bedste er at holde sig væk fra den slags og ellers optræde med værdighed når man møder andre i trafikken.

Mvh Niels
(Ja ja, skal nok få betalt det giro-kort)