tilbage

Land Rover Forum  

Index
96926: Defender projekt er den mon god eller... (20-04-2010 09:32:37)
Mads Martin Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.156.115.158)
Hej alle Laro folk.
håber rygtet om i er flinke er rigtigt ;-)
jeg har planer om et projekt om at lave en expeditions bil selv, mest bare for at have noget at rykke i, har masser af tid og ganske god til at skrue, men ikke elektronik dog :-))
men jeg har fundet en temmelig adskilt defender 110, men den har en galvaniseret ramme, og det lyder jo godt i mine øre, ville jeg selv have gjort hvis det var.
men den kommer vist med en MB 300D motor, men skal de så ikke betale nyafgift hvis den ikke er synet med den allerede?
det mener jeg da jeg skulle hvis jeg gør det i en toyota lc som jeg ellers har kikket på, de virkeded billigere men en gammel laro 110 defender lyder som en plan, er vist også billigere i forsikring for mig ;-)

men den er her forresten, så kan i jo kikke eller selv købe den, kan være en stor fejl at jeg giver jeg det dba link ha ha

http://www.dba.dk/land-rover-defender-25-d-110/id-65844444/

og nej jeg har ikke noget tidsramme for at lave den, er mest som en hobby og om den endag kommer på plader vides ikke. men elsker at skrue i simple gamle biler.
så er der noget jeg skal kikke efter på dens aksler, styretøj eller noget?
også når den er adskilt som den er...
og ja, har læst lidt om rust på nogle ting og ellers kender jeg jo lidt med andre gamle biler, så som bøsninger og styrekuler...

på forhånd mange tak, ok, ikke hvis i køber den før mig selvfølgelig :-P
med venlig hilsen
Mads
Index
96927: sv: Defender projekt er den mon god eller... (20-04-2010 10:23:30) (svar på 96926)
Tony Albers (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.56.63)
Det lyder som et udemærket projekt. De dele der evt. måtte fejle noget, kan skaffes eller repareres til en fornuftig pris. Prisen virker heller ikke ublu, så kast du dig blot over det. MB 300D motoren er en slider, men den mangler lidt bundtræk. Til gengæld render den hurtigere end en LR motor, hvilket er en fordel på landevejen.

/tony
Index
96929: sv: Defender projekt er den mon god eller... (20-04-2010 10:28:15) (svar på 96926)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.75.213)
Hej Mads.

Hvis du har intentioner om at lave dig en fed bil, så er det vist et godt udgangspunkt! Og hvis du gerne vil gøre tingene fra bunden selv, så er det faksisk ikke så ringe at starte med en adskilt bil. Så behøver du ikke at døje med den tidligere ejers "synder" mht.samling og arbejdets grundighed. Sådan lærer du jo også din bil at kende ekstremt godt :-)

Jeg ville undersøge om chassiet er forberedt til MB-motoren. Hvis ikke, så smid evt.en 200TDI i istedet. Du burde kunne få en slant eller to for MB-motoren hvis den er i god stand!

Mht.hvad der skal tjekkes, så vil jeg sige ALT og INTET! Bilen er billig når man tager i betragtning at der er et nyt, galvaniseret chassis på den. Og når den alligevel står forholdsvis usamlet, så er det barnemad at skifte bøsninger og diverse undervognselementer.

Noget du skal være meget obs på, er torpedoens stand(pladen imellem førerkabine og motorrum). hvis den ikke har det for godt, ville jeg få en ny, galvaniseret hjem, og så er du ude over enhver levetidsbekymring ved din bil 8-) Så er det kun sliddele (bremser, motorer og gearkasser) der skal skiftes! Og ja, en motor i en LR er faktisk en sliddel i mine øjne. Skiftes eller renoveres hver 20.år ;-)

Jeg håber at du når det før andre kommer dig i forkøbet.

Venlig hilsen

Jens

P.S.Genindhugningstilladelsen kan risikere ikke at være det papir værd den er trykt på...
Index
96930: sv: sv: Defender projekt er den mon god eller... (20-04-2010 11:00:51) (svar på 96929)
Mads Martin Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.156.115.158)
ja, jeg syndes det faktum den var galvaniseret var godt, netop fordi man så skulle være over meget og jeg ville lære noget nør alt om den så jeg kender den slags bil og kan lave den selv. ville jeg selvfølgelig kunne alligevel mener jeg, men ville jo vide hvordan jeg havde valgt at samle/lave den...

og planen var lidt at tilsidst ende med en bil der holder resten af den tid jeg vil have bil og kun slid dele skal skiftes.
og er helt enig i at en motor i en rigtig bil er også en slid del der skal skiftes efter noget tid. jeg vil til en hver tid hellere holde en galle bil iorden en have en ny... de siger mig mere, nye hat tit ingen "sjæl"

men for nu tak for de gode og rare svar

venlig hilsen
Mads
Index
96933: sv: sv: Defender projekt er den mon god eller... (20-04-2010 12:14:05) (svar på 96929)
Peter Jespersen #8014, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.145.168.20)
Hej Mads

Behold mercedesmotoren. spørg dig selv eller andre hvor mange tdi motorer der kører 7 -800000 km uden at være åbnet

Se evt overland journal summer 2008 ( kan findes gratis på nettet om en serie 3 med mercedes motor)

VH

Peter jespersen
med seriebilen snart på vejen igen
Index
96934: sv: sv: sv: Defender projekt er den mon god eller... (20-04-2010 12:33:39) (svar på 96933)
Mads Martin Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.156.115.158)
Hej Peter
jeg tror nu heller ikke jeg vil skifte motoren jo, måske til en turbo diesel fra en merc, jeg har haft merc og motorene var aldrig det der var problemet.
måske har den ikke så meget kraft men jeg skal ikke køre racerløb, bare en 90 er fint til mig, mine bølle år er over.
men selvfølgelig ville det være rart hvis den ikke skal have for mange tæv for at køre en 80-90 stykker
det vil jo ikke være godt for den i længten og heller ikke for brændstof forbruget, hvis man da kan sige godt og dårligt om den slags i en laro

men vil da kikke efter den journal du siget, om ikke andet er det sikkert spændene at læse
venlig hilsen
Mads
Index
96944: sv: sv: sv: sv: Defender projekt er den mon god eller... (20-04-2010 17:07:29) (svar på 96934)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.181)
Du får en galva.ramme til under indkøbspris, alt det der følger med får du gratis.

Hvis du går død i det kan du jo sælge rammen igen for det samme du gav for den , den forgår jo ikke og nå status quo.

Hvis du er frisk, har tid og lyst, så er det bare at klø på og lige om lidt er du jo medlem af klubben og så er der ca. 1700 personer der mægtigt gerne vil hjælpe dig og med næsten lige så mange meninger og tips og tricks og links og meget andet.

Keep it up.

Mvh
Kenneth Poulsen