tilbage

Land Rover Forum  

Index
96937: Soft top defender eller feriebil til optagelse i København. (20-04-2010 14:08:50)
Maja Boberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.72.6.158)
Hej jeg søger efter en åben firehjulstrækker eller Jeep, som jeg tror hedder en Soft top defender eller en feriebil.

Jeg er scenograf på en film på Den Danske Filmskole, og skal lave en optagelse af en mand der kører i en åben firehjulstrækker. Scenen skal filmes fra siden, så fotograf og kamera sidder inde i bilen og filmer ansigtet fra siden. Hvilket betyder at det helst skal være muligt at tage sædet ud, men hvis ikke så filmer vi håndholdt.
Farve og stand af bilen er ikke vigtigt da vi kun ser en tæt billede af manden, og dermed kun lidt af rude, rat og nakkestøtte. Det vigtige er dog at man forstår hvilken slags bil han kører i. Optagelsen sker uden risiko for bilen, der kun skal køre på en stille vej, og ikke noget hasarderet af nogen art.

Skulle det være muligt for dig at hjælpe os, så er det:
Dato torsdag den 29. april
Tid 8-12
Sted Refshaleøen på stille vej

Holdet er alle fra Danmarks designskole (mig selv) og fra Den Danske filmskole, og det er altså ikke amatører på nogen måde. Dog betyder det at det er en skole, at vores økonomiske rammer er begrænsede, men selvfølgelig vil vi gøre hvad vi kan for at kompensere for tid og besvær med at skulle bruge din bil, og håber at det vil være en oplevelse for dig at være med til.

Skulle dette have vakt din interesse, eller kender du nogen jeg kan kontakte som jeg måske kunne få hjælp af, så skriv endelig på maja_boberg@hotmail.com, eller ring på telefon 26 79 78 14.

På forhånd tak til alle der kigger ind og giver det en chance.

Mange hilsener Maja Boberg
Index
96939: sv: Soft top defender eller feriebil til optagelse i København. (20-04-2010 15:09:11) (svar på 96937)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.189.81.100)
Bare et lille spørgsmål? Skal den der "feriebil" være med eller uden oppakning og unger indsmurt i is? (beklager, kan ikke lade være:))

Mvh Niels
Index
96940: sv: sv: Soft top defender eller feriebil til optagelse i København. (20-04-2010 16:05:06) (svar på 96939)
ole pedersen SLROC (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej

Ja og det er vel heller ikke uvæsentligt om det er en defnder eller en seriebil, jeg mener de kan jo godt sende forskellige signaler mhs til ejeren hi HI hø hø

Med venlige og lune rover hilsner

Ole Pedersen

SLROC
2591
Index
96942: sv: Soft top defender eller feriebil til optagelse i København. (20-04-2010 16:41:13) (svar på 96937)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.178.135.194)
I er velkommen til at låne min Defender 90".

I kan selv bestemme hvor åben den skal være. Jeg har både fuld soft top, og "bikini-top" der kun dækker over førersæderne.

Hvis i har behov, kan sæderne tages ud på 5 minutter med en unbraconøgle.

Den har vinylsæder, så i kan bare komme med al den is i lyster...

MVH
Asger Jørnow
20 27 40 80
asger@jornow.dk
Index
107641: sfsqoh@furypx.com (20-01-2011 15:15:40) (svar på 96942)
radalzgfyc (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 200.216.239.167)
hbfWlP http://yngdzzcwnpll.com/">yngdzzcwnpll, [url=http://noooownmgtzi.com/]noooownmgtzi[/url], [link=http://qjjvdsystyto.com/]qjjvdsystyto[/link], http://onhyyoygvgif.com/
Index
96943: sv: Soft top defender eller feriebil til optagelse i København. (20-04-2010 16:48:52) (svar på 96937)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.129.6.62)
Hej Maja

lige for en ordens skyld: "Jeep" er sammentrækningsanalyse af bogstaverne "G" og "P" udtalt på engelsk, og var en del af Fords forkortelse "G.P.W." (General Purpose og Willys) nemlig den lille firehjulstrækker fabrikken "Willy's Overland" havde vundet retten til at udvikle for den amerikanske hær, der netop havde kastet sig ud i 2. Verdenskrig. De kunne dog ikke følge med efterspørgslen og derfor blev mange bygget af Ford, med forkotelsen (GPW) deraf kælenavnet "Jeep"
i dag er Jeep reg. Varemærke og alstå en amerikansk firehjulstrækker.

Land Rover blev bygget i England *efter* 2. verdenskrig som et all-round køretøj til landbrug og industri. Godt nok med forbillede i den amerikanske Jeep, men altså et engelsk køretøj til fredstid og ikke et amerikansk militær-køretøj.

At kalde en Land Rover for en Jeep blandt Lsnd Rover entusiast falder altså aldrog heldigt ud

Mvh Niels
Index
96945: sv: sv: Soft top defender eller feriebil til optagelse i København. (20-04-2010 17:10:52) (svar på 96943)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.178.135.194)
Vær nu lidt forstående for andre end os LR-nørder.

Min sviger-mormor instsierer på at kalde alle firhjulstrækkere for en jeep. Hvorfor min svogers jeep blev til en jeep-jeep :)

MVH Asger
Index
96990: sv: sv: sv: Soft top defender eller feriebil til optagelse i København. (21-04-2010 09:17:42) (svar på 96945)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.192.200.225)
Kun børn og kvinder kalder Land Rover´s for Jeep. Det er utilgiveligt!
Dette sagt med et stort gran ironi - men det er lidt sjovt at vi kan kæmpe for vores vogntøj, vores mærke, vores klub osv.

Jeg har en fordom om at dem der kører Jeep ikke rigtig interesserer sig for mærket - de er ikke entusiaster på samme måde som LR folket. Nåh men det var en sidevej.

God dag

meep meep
Index
96991: sv: sv: sv: sv: Soft top defender eller feriebil til optagelse i København. (21-04-2010 09:33:49) (svar på 96990)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.54.13.116)
Hej Søren,

Se der tror jeg at du tager fejl - flertallet køber en GP/Jeep fordi det er/har været en "trendy" 4x4 - men der er bestemt også dem der køber den fordi den er AMERIKANSK - og var med til at vinde WWII - og det var den 1. 4x4 bil der blev masseproduceret og stilmæssigt har ændret sig mindst i forhold til eksempelvis vores dybt forældede 80"/86"/88"/90"/Defender modeller (har jeg glemt en kort model?! - tænk bare på at en Wrangler idag har airbag - noget totalt ukendt i en firkantet LR...

Anyway - en Wrangler jeep har aldrig kunnet fås med en V8'er - hvilket kan undre når man tænker på at det netop er en US-bil....

Thorstein # 7334
Index
96998: sv: sv: sv: sv: sv: Soft top defender eller feriebil til optagelse i København. (21-04-2010 11:04:51) (svar på 96991)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.242.232.2)
Denne jeep kontra Land-Rover snak....som iøvrigt intet har med den oprindelige tråd at gøre, giver anledning til endnu en lille anekdote fra gamle LR dage, nemlig da jeg meldte mig ind i 1983.
Jeg var på daværende tidspunkt ejer af en Jeep Cherokee Golden Eagle med 5,6 liters benzin V8 (240 hk), Quadra track og spær. Eksteriøret var brun-metallic, guldstafferinger, ørn på hele kølerhjælmen og mean motherfucker dæk på guldfælge og en lyd som en startende jumbojet :-)))
Lokket af en kammerat med en 109" meldte jeg mig ind i klubben og deltog i mit første terrænarrangement sommeren ´83 i Aksel Jensens grusgrav uden for Tikøb. Velkomsten fra de tilstedeværende medlemmer bestod primært af et underligt ansigtsudtryk og et kort "dav" hvorpå man igen vendte ryggen til og kikkede ned i hullet hvor 2 biler forgæves prøvede at komme op af en meget stejl bakke til et platou.
Min altid lokkende kammerat i 109"eren mente at jeg nu skulle vise hvad sådan en US-spand indeholdt og jeg gik til den med krum hals og sidevind op af bakken, men desværre med samme resultat som de prøvende LR = halvt op og baglæns ned igen. Mine forsøg udløste selvfølgelig brede smil og hovedrysten...hvad ellers :-)
men så kom jeg i tanke om "the magic button" i hanskerummet.. åbne rummet-dreje på knappen-lukke rummet-spæære gearvælgeren i 1.gear og jokke the pedal to the metal
SÅ kom jeg op....med sten og grus flyvende om ørene ....herligt. Nogle at de yngre blandt de fremmødte kom nu lidt tættere på og en enkelt dristede sig til at spørge om jeg mon gav en tur, jo-jo kom nærmere kom nærmere og pludselig var blikæsken om end ikke accepteret, så kommet i kategorien "interessant".
3 mdr. senere skiftede jeg iøvrigt de 240 hk ud med 67 teoretiske hk i en 88" diesel, den første i en lang række Solihull produkter.

mlrh Claus
Index
96993: sv: sv: sv: sv: Soft top defender eller feriebil til optagelse i København. (21-04-2010 09:41:45) (svar på 96990)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej Søren

Om Jeep-kørere ikke er så entusiastiske som Land-Rovers? Det ved jeg nu ikke. Måske ikke dem i moderne Grand Cherokee Jeeps, men de er vel ca. lige så begejstrede for deres store bil, som alle dem i moderne Land Rover SUV's der hverken er med i klubben eller hilser på os i de firkantede?

Men Jeep-entusiaster findes skam. Prøv engang at se denne fine 50'er-Jeep der dukkede op til et lokalt Land Rover træf.

Venlig hilsen Niels
www.lysebjerg.dk/land-rover.html
Index
97001: sv: sv: sv: sv: sv: Soft top defender eller feriebil til optagelse i København. (21-04-2010 12:41:40) (svar på 96993)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.192.200.225)
OK, Jeep ejere er måske også entusiaster - jeg ser bare for få af dem her i Kbh K. Det er netop mest ikke vedligeholdte Grand Cherokeeer, der maser sig vej frem o.lign.

Og Willy segmentet er vel nok også der hvor Defender og Seriebil-ejere har mest til fælles.

Men findes der overhovedet en Jeep klub i dk?

Mojn
Index
97002: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Soft top defender eller feriebil til optagelse i København. (21-04-2010 12:43:43) (svar på 97001)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Findes der en Jeep klub i DK?

http://www.jeepclub.dk/

Nemlig!

Mvh Niels
Index
97234: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Soft top defender eller feriebil til optagelse i København. (27-04-2010 10:05:41) (svar på 97002)
Maja Boberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.72.6.158)
Jeg takker for alle kærlige irettesættelser, og må ydmygt erkende at der er ét og andet jeg endnu ikke ved om landrovere. Jeg takker meget for den hjælp jeg har fået (tak Morten og Asger), og håber at mit indlæg har kunnet bidrage med lidt underholdning.

Mange hilsener

Maja