tilbage

Land Rover Forum  

Index
97331: landrover s3 årgang 1976 2,25 diesel reperationer. (28-04-2010 23:03:53)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.145.250.151)
Hej i forum.

Jeg har lidt små problemer jeg skal have løst på min LARO.

Positions lys, og nærlys virker,blinklys virker.
Fjernlyset virker når jeg blinker med det, skubber armen imod mig selv.
Når jeg skubber den fremad og fjernlyset skal lyse fast slukkes alt lys, hvad er problemet her??

Mit spedometer virker ikke og jeg tror selv at kabelet er lidt for kort, men hvor kan fejlen ligge, selve spedometeret eller er det i gearkasse og hvordan løses det??

Sætter jeg en boremaskine på kan jeg få et udslag og det fortæller mig at selve spedometeret virker.??


med laro hilsen claus (7227)
Index
97340: sv: landrover s3 årgang 1976 2,25 diesel reperationer. (29-04-2010 10:04:00) (svar på 97331)
Jørgen Egebæk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.166.134.82)
Jeg har haft samme symtom med mit "langtlys", og mit bud er at din grenkontakt er defekt. Udskift den med en ny, så er jeg ret sikker på dit problem er løst..
Index
97342: sv: landrover s3 årgang 1976 2,25 diesel reperationer. (29-04-2010 10:31:59) (svar på 97331)
Anders Christensen #8316, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.88.73.1)
Har selv prøvet med for kort kabel. Hvis du er sikker på at speedometeret virker så er det yderkablet der skal forkortes. Jeg fjernede inderkablet, skar yderkablet over fjernede 5 cm og satte en gummislange på med 2 spændbånd, så kan du forkorte/forlænge yderkablet som det nu passer sig så det kan virke. Held og lykke med det.
Index
97345: sv: landrover s3 årgang 1976 2,25 diesel reperationer. (29-04-2010 11:16:14) (svar på 97331)
Lars Svane #5827, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 93.163.116.94)
Roder lige nu med næsten samme problem. I starten virkede nærlys kun når grenarmen blev kørt lidt rundt. Senere virkede det slet ikke.

Fandt i går ud af at det bare var en ledning som var gnavet over der hvor den er sat på kontakten.

Når du tager dækslerne af er der øverst en blå og en blå/rød lednig. Hvis de kortsluttes med en skruetrækker skal der være nærlys på.

Metalpladerne som udgør kontakten er lige under ledningerne, i neutal position af grenarmen er der strøm på nærlys, ved fjernlys (frem) fjernes metalpladen fra nærlys til fjernlys. Så nærlys og fjernlys kan ikke være tændt samtidig.

Det kunne nemt være noget ir i kontakten eller løs ledning som giver problemet.

Har desværre købt en ny grenarm til næsten 500 kr, en af de dyre dele til kareten. Men er nu glad for ikke at skulle skifte den lige nu. Min LR er en af CF bilerne, med sløringslys og anden ledingføring. Der er syv millarder ledninger bag instrumentbrædtet og de fleste ledinger til grenarmen er sat sammen via de her klemmer som skal trykkes sammen med en tang. Det tyder nok på at det ikke bare er et multistik som skal sættes til.

Måske er du så heldig at din er mere standard.

Håber dette kan hjælpe.

Mvh
Lars Svane

Serie3 109 stw, 1977
Index
97348: sv: sv: landrover s3 årgang 1976 2,25 diesel reperationer. (29-04-2010 11:38:23) (svar på 97345)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 95.209.233.133)
Jeg havde et næsten tilsvarende problem med mit speedometer, der viste meget forskelligt ved samme hastighed, endda påvirket af om der var træk på transmissione eller det løb på og ligeledes afhængig af om transmissionen var varm eller kold.

Prøv at pille bagerste kardan af og spænd den store møtrik, der sider inde under og holder flangen fast på udgangsakslen. Min kunne spændes ca 1/4 omgang og vupti, problemet var løst.

Det skyldes at det drivende gear til speedodrevet sidder indespændt på udgangsakslen, men mistes spændet, ja så er der ikke friktion nok til at drive kablet med rundt.

mvh
Knud, med meget retvisende speedometer.