tilbage

Land Rover Forum  

Index
98367: Hvid røg (24-05-2010 10:45:52)
Morten Florin Andersen #5897, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.52.126.107)
I et andet indlæg læste jeg at hvid røg ved start og påløb kan skyldes hængende dysespidser.
Min 90" 200TDI har netop dette problem, det er værst når motoren er kold. Derfor vil jeg gerne vide hvad jeg skal gøre, evt skifte alle dyser, eller kun den/dem det er galt med?

Mvh Morten Andersen
Index
98370: sv: Hvid røg (24-05-2010 12:32:04) (svar på 98367)
Stefan Molzen #3412, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.185.153.134)
Bruger bilen vand ?
Index
98371: sv: sv: Hvid røg (24-05-2010 12:35:14) (svar på 98370)
Morten Florin Andersen #5897, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.52.126.107)
Den bruger næsten ikke noget vand.
Index
98372: sv: sv: sv: Hvid røg (24-05-2010 13:01:04) (svar på 98371)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.181)
Dyssespidserne er alm. slipdele og skal skiftes ligesom tændrør, intervallet er bare meget længere.

Det er godt at skifte spidser for hver 50.000km og samtidigt får man sat åbningstrykket på selve dyssen, det ændrer sig også hen ad vejen ved alm. slidtage.

Hvis hele dyssen, med den nye spids, kan holde åbningstrykket over flere afprøvninger, så er det kun nødvendigt at skifte spidserne.

Det er ikke noget man kan fedte med hjemme på køkkenbordet, der skal en proff. reperatør til opgaven.

Man kan evt. levere de afmonterede dysser til rep.fætteren, han hedder i øvrigt Dieselelektro eller lign.

Husk at montere med nye 2 x skiver og tilspænd med korrekt moment.

Bilen starter bedre og kører mere økonomisk med nye spidser, helt ligesom en benziner med nye tændrør.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
98373: sv: sv: sv: sv: Hvid røg (24-05-2010 13:36:03) (svar på 98372)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.181)
Ikke "slipdele" men sliddele. :)

Mvh
Kenneth Poulsen - må se at få købt nye briller til førerhunden.