tilbage

Land Rover Forum  

Index
98782: 130 defender dobbeltkabine til camper (06-06-2010 10:22:23)
Anders Bjørnkjær Nielsen #4580, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 93.167.132.11)
Vi er en familie på 5 der om et års tid skal skifte bil. Min kone og jeg har tidligere haft landrover serie 3 (2 stk), 110" (2 stk) og 90" TD5 (1 stk). Nu går tankerne imod en 130" dobbelt kabine indregistreret som camper - ER DET MULIGT ?.
Har kig på en 130" i Tyskland til ca. 180.000dkk excl afgift i DK - hvad skal den da koste i DK med camper udstyr for ca. 50.000dkk. Hvordan finder man evt. ud af det?

Er bekendt med reglerne om 0-afgift for 130" der kun kan anvendes til erhvervskørsel - dette er derfor ikke interessant.

Vh
Anders Bjørnkjær-Nielsen
Index
98785: sv: 130 defender dobbeltkabine til camper (06-06-2010 11:16:20) (svar på 98782)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.181)
Hvis en 130" skal kunne indregistreres som camper, skal den uden tvivl være indrettet som camper og det må ikke kunne afmonteres eller lign.

Der findes 130"ere som er monteret med en stor kasse bagpå til arbejdsbrug, sådan en kasse kan naturligvis indrettes som camper, men der er nogle specifikke regler for autocampere og dem har jeg ikke lige styr på, det er noget med ståhøjde ved køkkenet osv. men dem her, de har meget styr de regler:

www.vendelbo-vans.dk

De har bygget autocampere og indretninger til samme i mange år og kender alt til afgifter osv.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
98787: sv: sv: 130 defender dobbeltkabine til camper (06-06-2010 11:50:35) (svar på 98785)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.181)
Dette er en mulighed:

http://www.articacamper.com/Pickup-Wohnkabine-Kunden.52.0.html


Men det bliver hurtigt noget af et skrummel at køre med hen til Netto.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
98788: sv: 130 defender dobbeltkabine til camper (06-06-2010 13:22:02) (svar på 98782)
Niels Mikkelsen #4782, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 194.192.15.24)
Hej Anders.
På den engelske Land Rover 101 FC klubs hjemmeside har de en 101"er som camper.Den er ikke ret dyr.
Hilsen Niels Mikkelsen
Index
98789: sv: sv: 130 defender dobbeltkabine til camper (06-06-2010 18:18:20) (svar på 98788)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.181)
Så fandt jeg det rigtige link, jeg viste jeg havde det men....

http://www.azalai.co.uk/


Mvh
Kenneth Poulsen
Index
98795: sv: 130 defender dobbeltkabine til camper (06-06-2010 20:49:24) (svar på 98782)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.9.186)
Det nemmeste ville være, blot at indregistrere en 130" som personbil. Da kan du senere sætte en løs campingdel på. Men om en 130" kan indregistreres som personbil, kan jeg ikke svare dig på. Totalvægten løber op på 3.500 kg og vægtafgiften ligger vel omkring de 15- 16.000 DKK årlig.
En solid hardtop over ladet plus to tagtelte ovenpå burde kunne udgøre en brugbar rejsevogn. Alle andre opbygninger er tunge og klodset!
En 130" er lige så nem at køre som en 90" eller 110" - blot skal den bruge lidt mere plads, men har dog en 3 cm større sporbrede. Kun et spørgsmål om tilvænning og hvor god en bilist man er.
Den tyske bil vil du udelukkende kunne få indregistrete som personbil, da SKAT ikke vil være i stand til, at skelne, hvad der er campingstyr eller ej.
Normalt udregnes en camperpris ved, at der betales fuld regafgift for selve køretøjet og 60% af campingopbygningen.
Index
98822: sv: sv: 130 defender dobbeltkabine til camper (07-06-2010 09:54:30) (svar på 98795)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej PauSe.

nu må jeg lige rette dig.
Ved seneste revidering af camperreglerne (den der gjorde det noget mindre rentabelt at bygge Range Rovere om til camper), gjorde reglerne så simple, at man betaler fuld personvogns afgift på grundbilen, og så ingen afgift (udover moms) på campingindretningen. Derfor er det også klart det letteste, at købe grundbilen (evt. i tyskland) og så bygge det man vil bagefter.
Hvis man skal have registreret sin 130" som personbil, så slipper man ikke udenom at have fat i Sten Houborg fra Land Rover Danmark. LRDK skal give en Dataerklæring på at køretøjete lever op til kravene for personbiler, og det er nok lettest inden du begynder at bygge bilen om. Når så bilen er godkendt, og der er betalt fuldt afgift, kan du klare resten af ombygningen og godkendelse af dette, sammen med en synshal. Der kan blive noget med vejning af bilen, og deraf følgende ærdringer i biles registrerede vægte, men det er også bare en formsag, så længe du holder dig indenfor reglerne for personvogne.

Jeg har selv gået og drømt om noget lignene, da min 110" personbil er lidt lille til hele familien, hvis man vil sove inde i bilen. Det er bare ret sjældent man finder en land rover camper med siddepladser til hele familien, og samtidige plads til at alle kan sove i den.

MVH Jakob Edelvold Scheibye
Index
98831: sv: sv: sv: 130 defender dobbeltkabine til camper (07-06-2010 11:41:00) (svar på 98822)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.179)
Så er jeg blevet dårlig informeret af en camper-sælger, som oplyste om de 60% regafg af indretningen......men den fulde afgift har han dog informeret mig korrekt om!

Index
98834: sv: sv: sv: sv: 130 defender dobbeltkabine til camper (07-06-2010 11:54:34) (svar på 98831)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Paul.

Een ting er helt sikkert. Før man begiver sig ud i dette, så skal man SELV sætte sig rigtig godt ind i reglerne, og ikke stole på hverken dig, mig eller den første og bedste synsmand eller Skat-medarbejder man snakker med, for de har det med at opfinde deres egne regler.

MVH Jakob E S
Index
98835: sv: sv: sv: sv: 130 defender dobbeltkabine til camper (07-06-2010 12:05:13) (svar på 98831)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Paul.

De 60% kommer ind fordi der skal mindst betales 60% i afgift af bilens samlede værdi excl. afgift. Det vil sige at hvis man bruger et meget billigt chassis og sætter en meget dyr opbygning på, så skal der mindst betales 60% af den værdi der overstiger små 13000,- der udgør et lille fradrag.

MVH jakob E S
Index
98849: sv: sv: sv: sv: sv: 130 defender dobbeltkabine til camper (07-06-2010 17:22:49) (svar på 98835)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.179)
Er der ikke noget med, at der ikke skal betales afgift af ombygningen, hvis bilen har været indregistret i ejerens navn i mindst seks måneder før ombygningen iværksættes?
Index
98861: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 130 defender dobbeltkabine til camper (08-06-2010 08:47:34) (svar på 98849)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
De 60% står ikke beskrevet under camperregistrering af brugte campere, når man læser hos Skat. Det kunne tyde på at man blot betaler fuld afgift af brugte campere generelt.

Men som sagt, hvis man begiver sig ud i dette, skal man SELV undersøge reglerne fuldt ud. Det er den eneste sikkerhed man har for at få den hele sandhed. Vi kan jo ikke sidde her og redegøre for alle regler. Eksempelvis er der jo mange der siger at registreringafgiften for personbiler er 180%, og det er jo ikke hele sandheden.

MVH Jakob E S