tilbage

Land Rover Forum  

99469: olietryk igen igen (28-06-2010 23:18:39)
Kim Ell #8346, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.214.144)
hej håber alle nyder varmen
har lidt problemer med olietrykket på min bil igen, har lige fået ordnet toppen det vil sige den er blevet planet nye olietyve ordnet ventiler/sæder, ny oliepumpe nyt oliefilter, bilen blev samlet alt i den skønneste orden bilen kører i tomgang en times tid, så kører jeg en tur og pludslig lyser olielampen oliekontakten ser ud til at være kaput for 5 gang inden for de sidste par månder spørgsmålet er kan pumpen lave så stort et tryk at kontakten simplethen står af
venligst kim
og det er en serie 3 benzin 2.25 motor fra 83
99471: sv: olietryk igen igen (29-06-2010 00:31:31) (svar på 99469)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.243.187)
Oliepumpen kan, i princippet, godt oparbejde et så stort tryk at oliekantakten står af. I oliepumpen er en indbygget reduktionsventil der kan sidde fast, men næppe
på en ny pumpe. Mon ikke problemet er manglende tryk når olien bliver varm og tyndtflydende? 20-50wolie er bedst PT Prøv at forbinde et manometer- eks. 0-20bar og se hvad det viser, skal være 2-4bar.
99472: sv: sv: olietryk igen igen (29-06-2010 06:40:51) (svar på 99471)
Kim Ell #8346, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.214.144)
kører med 20w50 olie og tog oliekontakten ud og tørnede motoren bare det jeg drejede motoren med håndsvinget var nok til der kom en olie stråle ud af hullet hvor kontakten sidder, derfor tror jeg ikke trykket fejler noget,
99474: sv: sv: sv: olietryk igen igen (29-06-2010 07:24:03) (svar på 99472)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 20.138.20.231)
Kontroller om dit olie tryk er korrekt med et manometer, og er det det, så er det en elektrisk fejl i min verden.

Mvh

Stephan
99475: sv: sv: sv: olietryk igen igen (29-06-2010 07:28:14) (svar på 99472)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Tro er noget man gør i kirken om søndagen. Få nu et manometer på, så du ved hvor du er henne (når nu ikke du ville høre, og smide en helt anden hest i, som alle os andre) :-)

1270
Paw
99484: sv: sv: sv: sv: olietryk igen igen (29-06-2010 09:58:21) (svar på 99475)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.119)
Hej Kim

Havde du plejlstangs lejer og de hovedlejer i bunden af for kontrol. Da du havde bundkarret af. Hvis dit vippetøj er slidt ned kan det også gøre sit til lavt olietryk. Det lyder som din maskine trænger til nye lejer som minimum. Du bør nok tage tyren ved hornere og hive motoren ud og renovere den. Ja Paw nu skal du ikke være så kæk ;-) Nu skal du jo lige høre din "Nye" brugte VM diesel i gang først he he.
99485: sv: sv: sv: sv: sv: olietryk igen igen (29-06-2010 10:14:10) (svar på 99484)
Jan Due Andersen #8191, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.41.45.210)
Onsdag skulle det nye hjerte gerne slå et par slag...

Jan
99496: sv: sv: sv: sv: sv: sv: olietryk igen igen (29-06-2010 17:42:30) (svar på 99485)
Kim Ell #8346, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.214.144)
så har jeg haft olie kontakten af, og den er kaput satte tryk på den nu hvor jeg havede den ude, 7 bar og der skete ingenting den er kortsluttet hele tiden :(
99538: sv: sv: sv: sv: sv: sv: olietryk igen igen (01-07-2010 07:34:17) (svar på 99485)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Opsumering efter onsdagen;

Det nye hjerte er transplateret, men endnu ikke forbundet, så den må ligge i respiratoren et par dage endnu....

1270
Paw
99501: sv: olietryk igen igen (29-06-2010 18:30:35) (svar på 99469)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.79)
Tomgangskørsel er det rene gift for motorolien. Det slider utrolig på viskositeten.
Mål/få målet olietrykket. Det skader ikke.

Din kørestil kan naturligvis også være årsagen og det kan være, at maskinen ikke får tilstrækkelig køling, således, at olien bliver for tynd.

Du kører sikkert på 20/50 olie ??
99506: sv: sv: olietryk igen igen (29-06-2010 19:59:38) (svar på 99501)
Kim Ell #8346, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.214.144)
ja jeg kører med 20w50 olie, flere der har anbefalet mig det,
99507: sv: sv: sv: olietryk igen igen (29-06-2010 20:52:21) (svar på 99506)
Kim Ell #8346, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.214.144)
har været ude og købe et manometer nu mangler jeg bare en adapter så den passer i, findes sådan en,
99508: sv: sv: sv: sv: olietryk igen igen (29-06-2010 22:09:29) (svar på 99507)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.161.159)
Jeg har lidt forskellige adapter liggende, kik forbi, så kan vi måske finde en der passer

steen
sIIa 1962
99609: sv: sv: sv: sv: sv: olietryk igen igen (03-07-2010 15:41:16) (svar på 99508)
Kim Ell #8346, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.179.133.64)
så fik jeg målt lidt på olie trykket og det var ikke det bedste målt ved 2000 omdr ca
[IMG]http://i950.photobucket.com/albums/ad346/ke-me/rep%20laro/N97kim518.jpg[/IMG]
99610: sv: sv: sv: sv: sv: sv: olietryk igen igen (03-07-2010 15:43:37) (svar på 99609)
Kim Ell #8346, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.179.133.64)
linket virker ikke i det forrige indlæg :)
99611: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: olietryk igen igen (03-07-2010 16:07:14) (svar på 99610)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.181)
Olietrykket i en Land Rover seriemotor skal max. være 3,5.

Så find du bare en ny original olietrykskontakt, så snurrer det igen.

Mvh
Kenneth Poulsen
99612: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: olietryk igen igen (03-07-2010 16:41:32) (svar på 99611)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.30.147)
Er trykket ens ved opstart og driftsvarm? (efter kørsel, tak)
99613: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: olietryk igen igen (03-07-2010 16:47:12) (svar på 99612)
Kim Ell #8346, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.179.133.64)
har kun fået målt olie trykket med en meget varm motor (lige i starten af det rødefelt på temp instrumentet)og meget varm olie,
99614: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: olietryk igen igen (03-07-2010 18:08:24) (svar på 99613)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.160.103.2)
Hej Kim

Det var da gode nyheder. Lyder bare mærkeligt at du har skiftet så mange olietrykskontakter (Som Kenneth siger, prøv en original). Var det en ide at eftermontere en olietryksmåler, samt olietemperaturmåler i dit serie III flightdeck så du får fuld overvågning på tingene.

Mvh
Mads
99615: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: olietryk igen igen (03-07-2010 19:16:57) (svar på 99614)
Kim Ell #8346, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.179.133.64)
har haft skilt en af de gamle olietryks kontakter ad den plastik membran der sidder inden i er der gået hul på, så i min verden er det noget billigt skrammel,
99619: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: olietryk igen igen (04-07-2010 11:06:13) (svar på 99615)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.181)
Det er det også i min verden, Kim.

Der bliver produceret utroligt meget Kinabras/shitparts.

Det er bare irriterende, for Kineserne kan sagtens lave fin kvalitet, det er jo dem der bestiller varerene i Kina, der ikke vil have kvaliteten.

Køber man f.eks. i Britanien så skal man sltid vælge den dyreste, så er der i hvert tilfælde håb om, at den er bedre end de billige.
Tilsvarende herhjemme, flere af de danske reservedelspushere har også bedre og dyrere produkter på hylden.
Man skal bare huske at nævne det når man handler.

Mvh
Kenneth Poulsen
99627: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: olietryk igen igen (04-07-2010 21:33:57) (svar på 99619)
Kim Ell #8346, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.214.144)
der er indkøbt en olietryks måler skal bare lige finde en adapter så den passer i gevindet, Og olietrykket er kun målt med en rigtig varm motor ved 2000 omdr