tilbage

Land Rover Forum  

Index
99594: gearkasse (02-07-2010 14:35:38)
Hans Hjortkjær #8586, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.10.166)
er der et sted i danmark hvor jeg kan købe en renoveret LT77/LT230 eller skal de importeres fra ENGLAND
Index
99598: sv: gearkasse (02-07-2010 15:57:59) (svar på 99594)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.225.12)
I sådant tilfælde er det ligemeget hvordan man drejer sig,
så vender rxxxx bagud. En Englandsrenoveret koster fragt
og evt. depositum, alene der snakker vi om 4000-5000Dkr.
Prøv at høre hos de på matriklen residerende LRværksteder.
Index
99602: sv: sv: gearkasse (02-07-2010 19:36:03) (svar på 99598)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.145.112.197)
roooollllig nu Verner
Sidst jeg fik transporteret en gearkasse hjem fra england kostede det ca. 1100 inkl. moms. men der er en jungel og man skal være benhård overfor speditionsfirmaerne, men de prøver jo også bare at tjene penge....

God weekend
Struntze
Index
99604: sv: sv: sv: gearkasse (02-07-2010 23:33:12) (svar på 99602)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.234.215)
Jovist Peter, en brugt gearkasse? men de fleste udbydere forlanger den gamle gearkasse i bytte for renoverede, ofte selv for nye, ellers bonnes man for 250-350Pnd. alt efter model. Ashcroft har skruet en R380 sammen, så den passer
til de firecyld. LR der ellers har LT77, men gratis koster den just ikke, 950Pnd. Så er det jo "worst case" hvis den hjemtagne er ugod, så skal hele filmen spoles tilbage.
Men ellers kan man forhøre sig hvad de i OASEN adverterende
værksteder skal have for at reparere den gamle.
Index
99605: sv: sv: sv: sv: gearkasse (03-07-2010 00:21:12) (svar på 99604)
Hans Hjortkjær #8586, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.10.166)
Tak for de hurtige svar !!
det lyder lidt besværligt, men jeg synes ikke de er til at finde brugt her hjemme. specielt da jeg gerne vil have fadt i en LT77S + en LT230 til min 110" HC-pickup
Index
99606: sv: sv: sv: sv: sv: gearkasse (03-07-2010 00:42:57) (svar på 99605)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.181)
En mulighed er at søge et andet medlem med erfaring i renovering af gearkasser, der er helt sikkert folk i klubben der selv har kastet sig over opgaven og løst den tilfredsstillende.

Man skal bare lave en helt klar, gerne skriftelig, aftale om hvad nu hvis og hvordan gøres der, hvis der bagefter er en garantirep. på den, hvis nu der var lavet en fejl undervejs.

Typisk den samme aftale som hos de proffesionelle, altså kassen laves om igen, men man klarer selv af og på monteringen.

De laver også fejl på ombyttere i Britanien og der koster det ca. 1.500,- dkr. i fragt frem + tilbage, hvis man skal have kassen over til en garantirep.
Der er transporten mere overkommelig og nemmere i DK.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
99607: sv: sv: sv: sv: sv: gearkasse (03-07-2010 01:08:07) (svar på 99605)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.234.215)
At der er langt mellem ok brugte LT77 skyldes den generelt
er for svag til LR, ofte holder de kun 90000-100000Km. Så
er der et paradoks mht. LT77, af hensyn til den er pumpe-tryksmurt skal der anvendes ATF olie, denne har bare ikke den store bære, slid og smøreevne og skal derfor ofte skiftes, hvilket mange springer over.
Med Defenderne i 1990 kom en forstærket- LT77S, var lidt bedre, med 300TDI 1994 kom R380, igen lidt bedre, dette har Ashcroft så taget op og har nyfremstillet så de passer til de LR der ellers har LT77 dog synes jeg prisen er lidt pebret, men holder den dobbelt så længe som LT77 er det vel ok. Mht. transfer LT230, så er den ikke trykpumpesmurt, derfor anvender jeg alm. gearolie
og har god erfaring mht. levetid.
Index
99608: sv: sv: sv: sv: sv: sv: gearkasse (03-07-2010 09:22:55) (svar på 99607)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.140.98)
Jeg endte med at købe min LT85 som helt ny fra Ashcroft Transmissions, da det kostede ca. det samme som en renoveret inklusive fragt tilbage af den gamle, og usikkerheden om den var for skadet til at de ville acceptere den som ombytter.

Og samtidig kunne jeg sælge den gamle der hylede og med deffekt 5 gear for en god flaske single malt.

MVH Asger
Index
99621: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: gearkasse (04-07-2010 11:11:42) (svar på 99608)
Niels Henrik Bach #7155, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.89.197.118)
Jeg fik en LT77S fra Ashcrofts i marts og betalte 90 pund ex. VAT for transporten

/Niels Henrik
Index
99644: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: gearkasse (05-07-2010 18:05:29) (svar på 99621)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.239.156)
Jo Niels, det er yderst rimeligt, men så er der lige det
Ashcroft beregner 200Pnd. i pant, som refunderes når de får
den gamle, hvis den ellers er ok. En del aftagere vælger at spare returfragten og i stedet dumpe den udslidte- det kunne jo være "morsomt" man bekostede returfragt og fik besked tilbage at den var kasseret og dermed ingen penge.
Eks. koster et nyt LT77hus hos Craddock mere end ditto som ombytt.
Spekulerer man i ombytt. og andet storkøb fra UK, skal man være opmærksom på det engelske "vat" bliver dyrere fra årsskiftet; stiger fra 17.5 til 19-20%
Index
99650: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: gearkasse (05-07-2010 19:39:39) (svar på 99644)
Niels Henrik Bach #7155, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.89.197.118)
Det er helt korrekt, Verner, og min havarerede gearkasse, står da også og samler støv her på matriklen, mens de 200 pd. hviler trygt på Ashcrofts bankkonto!

Er der andre i lignende situation, er jeg med på noget fællestransport :-)

Mlrh

nh
Index
99655: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: gearkasse (05-07-2010 23:17:25) (svar på 99650)
Hans Hjortkjær #8586, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.10.166)
Ja så bliver det jo nåde dyre :-(
når jeg skal have LT230 gearkassen af skal LT77 så af også eller kan jeg nøjes med LT 230 ?
Index
99683: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: gearkasse (06-07-2010 23:17:36) (svar på 99655)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.221.64)
Det kan lade sig gøre at af og påmontere transferkasse uden gearkassen også skal af; pladen over gearkasse skal af for at demontere armforbindelserne og så selvfølgelig kardannerne. Gear og transkasse er holdt sammen af 4 bolte
og 2 pindbolte.