Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: bange for rust (16-08-2003 07:29:58)
Jes Kroman #6037, reg. ssj
Hej David!

Det jeg har fået at vide af alle de "gamle" i faget er, at næsten alt kan repareres, og at det er helligbrøde bare at købe en ny ramme.
Men jeg havde det som du, og har nu fået en dejlig ny ramme fra England til min serie II A fra 1965. Jeg kan ikke svejse og alt det der, så det gør tingene lidt mere besværlige.
Jeg startede hos toldvæsenet med at udfylde en anmodning om vurdering af bilens værdi. Derfra kom der en forhåndsvurdering på et meget lille beløb grundet fartøjets alder.
Derfra videre til den lokale synshal, hvor jeg p.g.a. rammens tilstand fik en tilladelse til at hugge nyt nummer.
Så bestilte jeg rammen i England (kanonkvalitet) og fik DFDS til at bringe den til min indkørsel (de var bare billigst).
Der står den så og er ved at blive forenet med resten af stumperne.
Efterfølgende skal jeg møde hos Toldvæsenet for endelig vurdering og afgiftsbetaling. Men det er formentlig
ingenting jeg skal betale p.g.a. bilens alder.
Det hele har bare være så let og smidigt, at alle mine bekymringer er gjort helt til skamme.
Er der noget du vil vide, må du gerne ringe.

God week-end
Jes Kroman












Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "vandpumpe"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.