Citat Jens: "Princippet er at man ikke kan vride enegi ud af ingenting. Man taler om energibevarelse (Google det). Det fortæller ganske kort at man kun kan omsætte energi fra en "type" til en anden. Ikke forøge energien eller formindske den. Det er en naturlov..." Citat slut
Lige præcis! Det er det jeg har forsøgt at sige hele tiden. Og det hedder "Termodynamik!"
http://da.wikipedia.org/wiki/Termodynamikkens_1._lovog 2 lov hvor det bla. hedder at:
"Koblet med almindelig energilære, siger 2. hovedsætning altså at varmeenergi eller varme er noget specielt blandt energiformerne. Alle de andre kan omdannes til varme, men ikke omvendt. Det er ikke muligt at omdanne varme fuldstændigt tilbage til den energiform, den kom fra. Med andre ord: varme er energi af en lavere kvalitet."
http://da.wikipedia.org/wiki/Termodynamikkens_2._lovCitat Jens: "Det betyder også at man vil bruge energi fra generatoren, som får den fra krumtappen(!) til at omdanne vand til HHO gas der kan forbrændes i cylinderen og forøge virkningsgraden i motoren, som forklaret ovenfor.
Denne omdannelse af vandet har tab. Der tabes energi i generatoren til at danne elektricitet. Og der tabes energi i elektrolysen til at spalte vandet.
Man får altså noget mindre kemisk bundet energi ud som HHO gas, der kan tilsættes forbrændingen." Lige præcis. Termodynamikkens 2. lov!
At en alm forbrændningsmotor ikke forbruger sit brændstof videre effektivt er ingen nyhed. Man kan, som du er inde på, gøre forskellige tiltag til at effektivisere energiforbruget, så mere kommer ud af krumptappen, og mindre ud af udstødningen. Det var det jeg mente man opnåede med at suge lidt vand ind i motoren. Man forøger trykket! Men som du også selv nævner, alm. motore kan ikke holde til det. Jeg nægter for øvrigt at tro at en så flygtig gas-art som brint kan håndteres i så simple beholdere som man ser i disse hjemmebyggede anlæg. Og hvis der endelig kommer brint ind i kammeret, vil det da "Back-fire" lige på stedet!
Mvh Niels