Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Testkørsel med 110" V8 3500 med Hho generator (12-03-2011 15:11:38)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl
citat:
Men som du også selv nævner, alm. motore kan ikke holde til det. Jeg nægter for øvrigt at tro at en så flygtig gas-art som brint kan håndteres i så simple beholdere som man ser i disse hjemmebyggede anlæg. Og hvis der endelig kommer brint ind i kammeret, vil det da "Back-fire" lige på stedet!
citat slut.

Kort: Nej, nej og nej.

Fordi: Det er udbredt praksis at bruge vandindsprøjtning på højtydende turbomotorer for at undgå bankning. Det er netop med til at forhindre motoren i at selvdestruerer ved detonation i forbrændingskammeret, bare som et ekstremt eksempel. (http://www.rallycars.com/Cars/WaterInjection.html)
Endvidere forefindes der vand i luften normalt og udvikles endnu mere under forbrændingen...

Mht. Beholdere, slanger mv. så findes der næsten ingen materialer der er tætte overfor brint. Molekylerne er simpelthen så små at de fiser ud gennem næsten alt. Selv metalbeholdere er ikke helt tætte for brint. Men heldigvis er det ikke ret meget der lægger ud og i denne forbindelse uden betydening.

Mht. backfire, er svaret igen nej. HHO brænder som alt andet med en vis hastighed i flammefronten og vil ikke detonere så længe at der opretholdes et lavt tryk og temperatur under flammepunktet.
En noget mere nyttig udgave af HHO generatoren end i biler er vandsvejseren, som du kan se mere om her:
http://www.mrclab.com/htmls/water_welder.aspx?c0=38513&bsp=19024
Jeg har for øvrigt selv haft lavet en ud af et syltetøjsglas, lidt rustfrit stål mm. da jeg havde brug for at svejse wolfram plade på et tidspunkt - så jeg kan stå inde for det virker.

Mvh
Jens
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "forfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.