sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Softtop og offroad (23-08-2011 11:29:07)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
Hej Claus
Jeg er aldeles uenig, og føler mig bekræftet i Per's historie. En god bøjle på ladkant vil gøre en forskel.
Det er rigtigt Association of Land Rover Clubs har et regelsæt vedr. bure, men det er for deltagere i Comp-Safari og den slags! Præcis som DASU har regler vedr sikkerhedsbure til motorsport i al almindelighed.
Jeg ved at der er i hvert fald et medlem der har været på taget i LWT med en bøjle på ladkant og som har rullet bilen tilbage på hjulene og fortsat.
En bøjle på ladkant er som sagt rigelig til det engelske militær, og bruges vist endda også på de danske "GD'er"
Og forhandles af Safety-devices. (Se billed)
Så indtil nogen kan komme med konkrete eksempler på at en åben Land Rover med bøjle på ladkant har været rundt på "taget" og at bøjlen i den forbindelse ikke var til nogen nytte, så vil jeg fastholde at en bøjle på ladkant vil være tilstrækkelig for sådan en som mig, der ikke agter sig til Speed Challenge el. ligm.
Bare min 2-krone
I al venskabelighed.
Mvh Niels