sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie III diesel: ujævn motorgang ved ´høj hastighed´ (29-05-2012 08:49:42)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
Ja vi kom lidt væk fra emnet omkring tilstoppede filtre. Men da nu spørgsmålet omkring veteraner og den manglende interesse dukkede op, følte jeg mig foranlediget til at svare.
Tak for præciseringen af hvad Græsted-træffet går ud på. Jeg har, som det må være åbenlyst, ikke været der selv og havde nok en anden forventning til hvad et veteran-træf er. Kan være det er en del af den manglende interesse? Man ved ikke hvad det går ud på?
Jeg er enig med dig i at mange veteran Land Rovers er biler der stadig tåler at blive brugt, det er en del af deres charme. Og at alle gamle Land Rovers er originale, for der er ikke to ens. De er som ofte et stykke levende historie.
Et så alsidigt køretøj tiltrækker naturligvis en broget skare af tilhængere, hver med sin tilgang til køretøjet. Og der er ikke nogen der er mere rigtig på den end andre. Jeg mener bare at skal man finde sammen, må man finde sammen om noget. I andre sammenhænge er det off-road kørsel, eller mærket i sig selv, eller det friluft-liv Land Rover er forbundet med, eller noget helt andet. Men taler vi "veteran" så må det være nostalgi og historie, der er den fælles refference.
Ud fra din beskrivelse af Græsted mener jeg, at skal man slå et slag for Land Rovers historie, er det mest oplagte en Land Rover, der bugserede en ballepresser eller en selvbinder el. lign. Se dét ville være mekanik-historie! :)
Det er så bare alt sammen min opfattelse af hvad veteranlivet er, og jeg skal ikke bestemme hvad andre synes er sjovt. Jeg kan kun tilslutte mig din opfordring og tilskynde til at man kommer til Græsted. Og er der nok i veteranafdelingen der gerne vil deltage samlet, så finder vi nok også ude af noget.
Glæder mig at du fik løst dine mekaniske problemer.
Mvh Niels