Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Serie III diesel: ujævn motorgang ved ´høj hastighed´ (29-05-2012 08:49:42)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
Ja vi kom lidt væk fra emnet omkring tilstoppede filtre. Men da nu spørgsmålet omkring veteraner og den manglende interesse dukkede op, følte jeg mig foranlediget til at svare.

Tak for præciseringen af hvad Græsted-træffet går ud på. Jeg har, som det må være åbenlyst, ikke været der selv og havde nok en anden forventning til hvad et veteran-træf er. Kan være det er en del af den manglende interesse? Man ved ikke hvad det går ud på?

Jeg er enig med dig i at mange veteran Land Rovers er biler der stadig tåler at blive brugt, det er en del af deres charme. Og at alle gamle Land Rovers er originale, for der er ikke to ens. De er som ofte et stykke levende historie.

Et så alsidigt køretøj tiltrækker naturligvis en broget skare af tilhængere, hver med sin tilgang til køretøjet. Og der er ikke nogen der er mere rigtig på den end andre. Jeg mener bare at skal man finde sammen, må man finde sammen om noget. I andre sammenhænge er det off-road kørsel, eller mærket i sig selv, eller det friluft-liv Land Rover er forbundet med, eller noget helt andet. Men taler vi "veteran" så må det være nostalgi og historie, der er den fælles refference.
Ud fra din beskrivelse af Græsted mener jeg, at skal man slå et slag for Land Rovers historie, er det mest oplagte en Land Rover, der bugserede en ballepresser eller en selvbinder el. lign. Se dét ville være mekanik-historie! :)

Det er så bare alt sammen min opfattelse af hvad veteranlivet er, og jeg skal ikke bestemme hvad andre synes er sjovt. Jeg kan kun tilslutte mig din opfordring og tilskynde til at man kommer til Græsted. Og er der nok i veteranafdelingen der gerne vil deltage samlet, så finder vi nok også ude af noget.

Glæder mig at du fik løst dine mekaniske problemer.

Mvh Niels

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "torpedo"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.